בויכוח על כשרותו של דוד לבוא בקהל טען דואג האדומי כנגד ההיתר של "עמוני ולא עמונית מואבי ולא מואבית".
וטענתו היתה שאף נשים היה להם לקדם בלחם ומים לקראת נשות ישראל במדבר.
וכיון שלא עשו כך נאמר גם עליהם הפסוק "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם על דבר אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים".
ולא היה מי שישיב לו תשובה, עד שבא עמשא והשיבו תשובה ניצחת.
ומהי התשובה?
"כך מקובלני מבית דינו של שמואל הרמתי עמוני ולא עמונית מואבי ולא מואבית".
והנה לכאורה הוא עצמו לא היה נאמן כי הוא חתנו של ישי אלא שלמזלו "שמואל חי ובית דינו קיים" ומסתמא הלכו לשאול וקיבלו אישור.
וכעת שאלני בני נ"י
[אחר שראה ציור של חגירת החרב הזו בספר הקומיקס "דוד בן ישי"]
למה הוא חגר חרבו ואיים על כולם כדי 'לשכנע' אותם 'עמוקות' בבירור היוחסין של דוד.
כך מכריעים הלכות???
[כלשון הגמ' יבמות עז "שחגר חרבו כישמעאלי ואמר מי שאינו שומע הלכה זו ידקר בחרב" ובאמת בחוקי השריעה כך מכריעים...]
וגם הוסיף בני נ"י ושאל שבאמת לא התקבלה שום תשובה אמיתית לשאלתו של דואג ?!!?
[במאמר המוסגר: יש עוד כמה מקומות שמוזכר איום מסוג זה בהקשרים אחרים. וצ"ע בכל חד מנייהו לחודיה] .
ולומר שזה סתם איום סרק - לא מסתבר כלל.
כי אם כו-לם חכמים יושבי הסנהדרין היודעים היטב שהאיום לא יכול להתממש כי אין שום היתר להרוג על כגון דא - ממילא בהכרח הוא לא מתחיל להיות אפילו לא צל של איום...
[ורק נדמיין לעצמנו את מרן שר התורה מאיים בהריגה על מי שיחזיק אייפון כשכולם יודעים שאין לו שום יכולת לבצע באמת - מה יותר מגוחך מזה?]
וטענתו היתה שאף נשים היה להם לקדם בלחם ומים לקראת נשות ישראל במדבר.
וכיון שלא עשו כך נאמר גם עליהם הפסוק "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם על דבר אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים".
ולא היה מי שישיב לו תשובה, עד שבא עמשא והשיבו תשובה ניצחת.
ומהי התשובה?
"כך מקובלני מבית דינו של שמואל הרמתי עמוני ולא עמונית מואבי ולא מואבית".
והנה לכאורה הוא עצמו לא היה נאמן כי הוא חתנו של ישי אלא שלמזלו "שמואל חי ובית דינו קיים" ומסתמא הלכו לשאול וקיבלו אישור.
וכעת שאלני בני נ"י
[אחר שראה ציור של חגירת החרב הזו בספר הקומיקס "דוד בן ישי"]
למה הוא חגר חרבו ואיים על כולם כדי 'לשכנע' אותם 'עמוקות' בבירור היוחסין של דוד.
כך מכריעים הלכות???
[כלשון הגמ' יבמות עז "שחגר חרבו כישמעאלי ואמר מי שאינו שומע הלכה זו ידקר בחרב" ובאמת בחוקי השריעה כך מכריעים...]
וגם הוסיף בני נ"י ושאל שבאמת לא התקבלה שום תשובה אמיתית לשאלתו של דואג ?!!?
[במאמר המוסגר: יש עוד כמה מקומות שמוזכר איום מסוג זה בהקשרים אחרים. וצ"ע בכל חד מנייהו לחודיה] .
ולומר שזה סתם איום סרק - לא מסתבר כלל.
כי אם כו-לם חכמים יושבי הסנהדרין היודעים היטב שהאיום לא יכול להתממש כי אין שום היתר להרוג על כגון דא - ממילא בהכרח הוא לא מתחיל להיות אפילו לא צל של איום...
[ורק נדמיין לעצמנו את מרן שר התורה מאיים בהריגה על מי שיחזיק אייפון כשכולם יודעים שאין לו שום יכולת לבצע באמת - מה יותר מגוחך מזה?]