ראשית כל - שלא תהיה טעות:
שמעתי מרב חשוב שבזמנינו כשרוב העם רחוק מהתורה רח"ל - זה נקרא מצב חרום מיוחד שבו צריך כנגדם הרבה יותר תלמידי חכמים וכמה שנוסיף עוד כוללים וישיבות עדיין זה לא מספיק.
וכל מה שאני שואל זה רק לגבי הזמן שנכנסו לארץ שהיו כולם שומרי תורה וקובעים עתים לתורה - האם רק שבט לוי למדו בלי לעבוד כלל, או גם שבט יששכר.
(אמנם מבני יששכר היו יושבים בסנהדרין, וכן יש את ההסכם הידוע של ישכר וזבולון, אבל אני מחפש ראיה על כל השבט כולו האם כולם רק למדו ולא עבדו בכלל).
אם נניח שגם שבט יששכר למדו כל היום - זה אומר שבעקרון היה אמור להיות שני חלקים מתוך 12 שבטים, ובמילים אחרות - זה ששית מהעם.
וזה לא כפי שאומרים ומצטטים את הרמב"ם בהלכות שמיטה ויובל שזה תפקיד רק של שבט לוי שהוא רק 1 חלקי 12.
שמעתי מרב חשוב שבזמנינו כשרוב העם רחוק מהתורה רח"ל - זה נקרא מצב חרום מיוחד שבו צריך כנגדם הרבה יותר תלמידי חכמים וכמה שנוסיף עוד כוללים וישיבות עדיין זה לא מספיק.
וכל מה שאני שואל זה רק לגבי הזמן שנכנסו לארץ שהיו כולם שומרי תורה וקובעים עתים לתורה - האם רק שבט לוי למדו בלי לעבוד כלל, או גם שבט יששכר.
(אמנם מבני יששכר היו יושבים בסנהדרין, וכן יש את ההסכם הידוע של ישכר וזבולון, אבל אני מחפש ראיה על כל השבט כולו האם כולם רק למדו ולא עבדו בכלל).
אם נניח שגם שבט יששכר למדו כל היום - זה אומר שבעקרון היה אמור להיות שני חלקים מתוך 12 שבטים, ובמילים אחרות - זה ששית מהעם.
וזה לא כפי שאומרים ומצטטים את הרמב"ם בהלכות שמיטה ויובל שזה תפקיד רק של שבט לוי שהוא רק 1 חלקי 12.