דף 1 מתוך 1

בבא בתרא צד:

נשלח: 11 מאי 2016, 16:36
על ידי שמואל דוד
עיין הגהות הב"ח ולא הבנתי כוותו. נא להאיר עיני

Re: בבא בתרא צד:

נשלח: 11 מאי 2016, 18:52
על ידי מבקש ה'
רוצים לעזור לכבודו, רק תפרט: איזה קטע, מה לא מובן וכד'. בברכת התורה.

Re: בבא בתרא צד:

נשלח: 11 מאי 2016, 20:41
על ידי שמואל דוד
הב"ח מגיה והדרה מלוקח... ואין זה מובן.

Re: בבא בתרא צד:

נשלח: 11 מאי 2016, 21:54
על ידי יעבץ
צודק לכאו'...
מה דעתך לנסות להעביר את ההגהה ל'והדר' הקודם? שם זה מתאים.

נ.ב. אני משתמש בש"ס 'טלמן'. אולי בעוז והדר טפלו בזה?

Re: בבא בתרא צד:

נשלח: 11 מאי 2016, 23:42
על ידי יעבץ
לא כפי שאמרתי מקודם, אלא: כיון שנפסק שמחזיק את כל הרבעים ולא רק את המותר, אם כן דין זה הוא גם בפיחת רובע, שגם כן בטל מקח לגמרי ומחזיר את הכל. ולכן הגיע הב"ח והדר מלוקח ולא ללוקח שהדרה הולך על כל השדה וחוזרת לבעליה בשלמות.
אני מקווה שכעת הבנתי נכון, ואם שגיתי כבר שנינו כי קאי רבי במסכתא חדא וכו'...

Re: בבא בתרא צד:

נשלח: 12 מאי 2016, 04:16
על ידי שמואל דוד
אני חושב שצדקת ועיין בארות המים

Re: בבא בתרא צד:

נשלח: 28 אפריל 2017, 22:55
על ידי שמואל דוד
אולם עיין רשב"ם ק"ג ע"ב