תורה בגויים אל תאמין - מה ה''א שתהיה תורה בגויים

בן אהרון

משתמש ותיק
אמרו חז''ל במד''ר איכה ב-יג
מַלְכָּהּ וְשָׂרֶיהָ בַגּוֹיִם אֵין תּוֹרָה" אם יאמר לך אדם יש חכמה בגוים תאמן הדא הוא דכתיב (עובדיה א, ח): "וְהַאֲבַדְתִּי חֲכָמִים מֵאֱדוֹם וּתְבוּנָה מֵהַר עֵשָׂו" יש תורה בגוים אל תאמן דכתיב "מַלְכָּהּ וְשָׂרֶיהָ בַגּוֹיִם אֵין תּוֹרָה"
וצ''ע מדוע צריך הפסוק להשמיע לנו דבר כזה שאין תורה בגויים, הלא הוא דבר פשוט.
 

תיובתא

משתמש ותיק
ע"ז ג.
היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול? תלמוד לומר: "אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", כהנים לוים וישראלים לא נאמר אלא 'האדם', הא למדת, שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה - הרי הוא ככהן גדול
 

בן אהרון

משתמש ותיק
פותח הנושא
תיובתא אמר:
ע"ז ג.
היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול? תלמוד לומר: "אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", כהנים לוים וישראלים לא נאמר אלא 'האדם', הא למדת, שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה - הרי הוא ככהן גדול
יש לו זכות אבל עדיין אין זה אומר שיש תורה בגויים מסורת התורה ופרושיה ניתנו לישראל.
 

תיובתא

משתמש ותיק
בן אהרון אמר:
תיובתא אמר:
ע"ז ג.
היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול? תלמוד לומר: "אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", כהנים לוים וישראלים לא נאמר אלא 'האדם', הא למדת, שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה - הרי הוא ככהן גדול
יש לו זכות אבל עדיין אין זה אומר שיש תורה בגויים מסורת התורה ופרושיה ניתנו לישראל.
ואם יאמר לך גוי שלמד מיהודי (למרות האיסור)?
 
 

במבי

משתמש ותיק
אחד מחכמי הגוים הגדולים ביותר אייזיק ניוטון עסק רבות בפרשנות של התנ"ך והסוגיות הקשורות למידות בית המקדש, וא"כ יש הו"א שלכזה גאון שחלק גדול מהאופטיקה והמכניקה וחוקי הכבידה ותורת החשבון נשענים עליו אולי נקבלו בצורה עיוורת גם למקצועות הקודש, קמ"ל שתורה בגוים אל תאמין.
 

בר נש

משתמש ותיק
יש להם סוג של תורה דהיינו טקסט שמנחה להם את הדרך שצריכים לקחת כדי להגיע להצלחה, לדוגמא הקוראן. ומסתבר שהרבה הוראות ישמעו כשלעצמם כנכונות.
 

בן אהרון

משתמש ותיק
פותח הנושא
בר נש אמר:
יש להם סוג של תורה דהיינו טקסט שמנחה להם את הדרך שצריכים לקחת כדי להגיע להצלחה, לדוגמא הקוראן. ומסתבר שהרבה הוראות ישמעו כשלעצמם כנכונות.

א''כ אלו דברים אנושיים ושכליים כמו ז' מצוות בני נח שהם דברים טובים מועילים וא'ב' ליישוב העולם אך לכלל תורה לא באו.


זה שנחקק בספר מאי אהני כ''כ...
 

בר נש

משתמש ותיק
לא התכוונתי לתורה מן השמים אלא אני מצדד שאפילו תורה אנושית אין להם
 
חלק עליון תַחתִית