מישהו מבין את הסיפור הזה??

נושאים שונים

אברהם העברי
משתמש ותיק
הודעות: 695
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אברהם העברי » 21 מאי 2020, 02:19

בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 02:04
וכפי שהקושיא שלך לא באמת מתחילה, ובכל זאת אני מנסה לשכנע אותך באופן שגם אתה תבין... בלי לפגוע ח"ו...
הסיבה שאני לא אבין זה כי אני ליטוואק.... ואינני נפגע מזה אלא דוו' גאה בזה

ולעצם העניין זו הייתה דוגמא בלבד על סיפורים שונים ומשונים שהרב הנ"ל מספר
אביא עוד דוגמא
בעיירה נידחת כל שהיא באירופא היה המנהג שלפני התרגש ימי חג הסכות היו הקהל משתתפים יחדי וקונים ארבעת המינים
שנה אחת קם אחד מעשירי העיר והכריז שלא ישתתף בקניית המינים
כששמע זאת הגבאי הודיע לו שא"כ לא יקנה לו שותפות במינים
ביו" ראשון של סוכות בא העשיר לנענע בלולב כאחד האדם והגבאי לא נתן לו
העשיר שהיה גברתן גדול תפס את הגבאי הרימו ונענע בו לו' רוחות....
וכשמת אותו עשיר היה מצבת העברות\מצוות שלו ממש "על הקשקש" עד שבא הסנגור והניח על המאזניים את מצוות הנענוע של אותה שנה
ועדיין היה כף העבירות נוטה במעט
עד שקם הסנגור ואמר שלמצווה זו יש להוסיף את הטירחא היתרה של נענוע הגבאי כולו ולא רק כובד הד' מינים בלבד ובזה הוכרע הכף
ובכן: מלבד מוזרות הסיפור שלעצמה שהרי אין שום מצווה בנענוע ד' מינים שאינם שלו, הרי תימה הוא לשבח דוו' את העשיר הכילי שלא הסכים להשתתף ומזכה לו מצווה ולא חושב זאת לעבירה דוו' - ממש את אשר אהבת שנאתי ואשר שנאת אהבתי


כדי
משתמש ותיק
הודעות: 250
הצטרף: 29 מרץ 2020, 21:14
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי כדי » 21 מאי 2020, 02:22

אברהם העברי כתב:
20 מאי 2020, 23:02
בזמן האחרון עקבתי אחר דרשותיו של הר' בידרמן ומצאתי בהם כמה סיפורים שעונים על ההגדרה "מישהו מבין את הסיפור הזה"....
אבל הסיפור הבא כבר הוציא אותי משלוותי
באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת העגלון וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…
עלילה כזאת על ר' נפתלי מרופשיץ שגונב כך להדיא?
(יש שגרסו שמיירי בנכרי ומ"מ אכתי הוי גז"ל עכו"ם)
טעות עכו''ם מותרת, ומותר אף להטעותו בידיים, כמבו' בסוף מס' ב''ק.
 


בבא בוטא
הודעות: 97
הצטרף: 21 אפריל 2020, 16:31
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי בבא בוטא » 21 מאי 2020, 02:35

אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:19
בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 02:04
וכפי שהקושיא שלך לא באמת מתחילה, ובכל זאת אני מנסה לשכנע אותך באופן שגם אתה תבין... בלי לפגוע ח"ו...
הסיבה שאני לא אבין זה כי אני ליטוואק.... ואינני נפגע מזה אלא דוו' גאה בזה

ולעצם העניין זו הייתה דוגמא בלבד על סיפורים שונים ומשונים שהרב הנ"ל מספר
אביא עוד דוגמא
בעיירה נידחת כל שהיא באירופא ...
לא מצליח להבין את הראש...
אם אתה ליטוואק גאה, לא מבין, לא מנסה להבין, ולא רוצה להבין, 
מה הטעם להביא עוד ועוד סיפורים מאוצרות הרה"צ שליט"א???
סתם בשביל ללגלג???
חבל על זמנך שלך, ושל חברי הפורום שמשקיעים מזמנם היקר לבאר ולהסביר,
בעוד ש"העברי" בא בכלל לצחק בנו...
 


ששמואל
משתמש ותיק
הודעות: 253
הצטרף: 22 ינואר 2020, 13:17
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי ששמואל » 21 מאי 2020, 02:46

בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 02:35
אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:19
בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 02:04
וכפי שהקושיא שלך לא באמת מתחילה, ובכל זאת אני מנסה לשכנע אותך באופן שגם אתה תבין... בלי לפגוע ח"ו...
הסיבה שאני לא אבין זה כי אני ליטוואק.... ואינני נפגע מזה אלא דוו' גאה בזה

ולעצם העניין זו הייתה דוגמא בלבד על סיפורים שונים ומשונים שהרב הנ"ל מספר
אביא עוד דוגמא
בעיירה נידחת כל שהיא באירופא ...
לא מצליח להבין את הראש...
אם אתה ליטוואק גאה, לא מבין, לא מנסה להבין, ולא רוצה להבין, 
מה הטעם להביא עוד ועוד סיפורים מאוצרות הרה"צ שליט"א???
סתם בשביל ללגלג???
חבל על זמנך שלך, ושל חברי הפורום שמשקיעים מזמנם היקר לבאר ולהסביר,
בעוד ש"העברי" בא בכלל לצחק בנו...

מזדהה עם @אברהם העברי.
אין תועלת בסיפור סיפורים שלא מסתדרים לוגית ולא מבחינת תאריכים והכי גרוע - לא מסתדרים הלכתית.
לידעתך, ה"משכילים" באירופה מתוך רצון ללגלג על האדמו"רים ועל סיפורי החסידים (מושג חשוב כשלעצמו ואכמ"ל) המציאו כל מיני סיפורים שנראים כסיפורי מופתים עם עוקץ שלאחר התבוננות מראה שהמסופר התנהג בטיפשות או נגד ההלכה ולמרבה הצער במקום שחסידיו יכחישו את הסיפור הם נופפו בו והתלהבו על "גדלותו" של הרב'ה.
(ולפני שאתה תוקף את הראש הליטאי, הרבה מהאדמו"רים (כדוגמת ה"ויואל משה") מהדור הקודם יצאו נגד הסיפורים בסגנון הנ"ל)
 


אברהם העברי
משתמש ותיק
הודעות: 695
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אברהם העברי » 21 מאי 2020, 02:55

ששמואל כתב:
21 מאי 2020, 02:46
בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 02:35
אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:19

הסיבה שאני לא אבין זה כי אני ליטוואק.... ואינני נפגע מזה אלא דוו' גאה בזה

ולעצם העניין זו הייתה דוגמא בלבד על סיפורים שונים ומשונים שהרב הנ"ל מספר
אביא עוד דוגמא
לא מצליח להבין את הראש...
אם אתה ליטוואק גאה, לא מבין, לא מנסה להבין, ולא רוצה להבין, 
מה הטעם להביא עוד ועוד סיפורים מאוצרות הרה"צ שליט"א???
סתם בשביל ללגלג???
חבל על זמנך שלך, ושל חברי הפורום שמשקיעים מזמנם היקר לבאר ולהסביר,
בעוד ש"העברי" בא בכלל לצחק בנו...
מזדהה עם @אברהם העברי.
אין תועלת בסיפור סיפורים שלא מסתדרים לוגית ולא מבחינת תאריכים והכי גרוע - לא מסתדרים הלכתית.
לידעתך, ה"משכילים" באירופה מתוך רצון ללגלג על האדמו"רים ועל סיפורי החסידים (מושג חשוב כשלעצמו ואכמ"ל) המציאו כל מיני סיפורים שנראים כסיפורי מופתים עם עוקץ שלאחר התבוננות מראה שהמסופר התנהג בטיפשות או נגד ההלכה ולמרבה הצער במקום שחסידיו יכחישו את הסיפור הם נופפו בו והתלהבו על "גדלותו" של הרב'ה.
(ולפני שאתה תוקף את הראש הליטאי, הרבה מהאדמו"רים (כדוגמת ה"ויואל משה") מהדור הקודם יצאו נגד הסיפורים בסגנון הנ"ל)

הקדמתני
אכן זאת הייתה כוונתי
אני חושב שאדם שמדבר לציבור לא יכול לזלזל באינטלגנציה שלו
אני זוכר שראיתי לאחת מבנות משפחתי תליט"א שמתמוגגת מנחת בקוראה את העלון הנ"ל ע"כ פתחתי אותו והראיתי לה אחד לאחד בכל סיפור שהופיע שם כמה שהוא משולל או מהבחינה ההגיונית או מהבחינה ההלכתית או מהבחינה הטכנית
אני חושב שאם אותו רה"צ רוצה להיות משווק כמשפיע לבני תורה עליו לעלות מרמת נשים ובע"ב לרמת בני תורה ולהפסיק להמציא סיפו"צ משונים ומוזרים
 


בבא בוטא
הודעות: 97
הצטרף: 21 אפריל 2020, 16:31
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי בבא בוטא » 21 מאי 2020, 02:56

ששמואל כתב:
21 מאי 2020, 02:46
ולפני שאתה תוקף את הראש הליטאי

ממש לא תקפתי את הראש הליטאי,
ואחר בקשת המחילה, בעיניי, אברהם העברי אינו המייצג של הליטאי הקלאסי,
תקפתי בהחלט את הראש (לא משנה של מי) שמביא סיפור ותמיהה בצידו,
ובטרם שינסה לקרוא את התגובות (ההגיוניות לחלוטין לענ"ד) שנועדו להצדיק את המעשה,
בוחר ללגלג ולהמשיך להביא עוד סיפורים תמוהים (לשיטתו) מאחד מגדולי המשפיעים בדורינו, 
שיש לו חלק גדול בחיזוק בעבודת ד' של המוני בית ישראל.
כן! גם חיזוק בתורה!
כן! גם חיזוק של ליטאים!
  


בבא בוטא
הודעות: 97
הצטרף: 21 אפריל 2020, 16:31
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי בבא בוטא » 21 מאי 2020, 03:06

אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:55
אני חושב שאם אותו רה"צ רוצה להיות משווק כמשפיע לבני תורה עליו...
לא הבנתי,
אתה יחצ"ן? איש שיווק?
כשיתיעצו איתך איך לשווק, תיתן רעיונות.
חבל, אם תחלק עכשיו עצות בחינם, אח"כ אף אחד לא ישלם לך על זה...


אברהם העברי
משתמש ותיק
הודעות: 695
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אברהם העברי » 21 מאי 2020, 03:14

בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 02:56
ששמואל כתב:
21 מאי 2020, 02:46
ולפני שאתה תוקף את הראש הליטאי

ממש לא תקפתי את הראש הליטאי,
ואחר בקשת המחילה, בעיניי, אברהם העברי אינו המייצג של הליטאי הקלאסי,
תקפתי בהחלט את הראש (לא משנה של מי) שמביא סיפור ותמיהה בצידו,
ובטרם שינסה לקרוא את התגובות (ההגיוניות לחלוטין לענ"ד) שנועדו להצדיק את המעשה,
בוחר ללגלג ולהמשיך להביא עוד סיפורים תמוהים (לשיטתו) מאחד מגדולי המשפיעים בדורינו, 
שיש לו חלק גדול בחיזוק בעבודת ד' של המוני בית ישראל.
כן! גם חיזוק בתורה!
כן! גם חיזוק של ליטאים!
  


אני חושב שהסברתי את עצמי ובכ"ז אבאר שוב
כתבתי את התגובה הבאה אחרישקראתי את התגובות על דברי
כוונתי הייתה שלא יעזרו התירוצים הנקודתיים כדי לענות על השאלה המרכזית
למה משפיע שמכבד את עצמו צריך להיגרר לסיפורים מוזרים כאלה
למה א"א להשפיע בדרך נורמלית של חיזוקים פשוטים
דוו' מכיון שאני חושב שיש לו כלי גדול מאוד בהשפעה ודוו' מכיון שאני מעריך אותו (אם כי מציק לי שהוא מעט "מסיונר"... אמנם טענו לי שזה תלוי בקהל השומעים) אני חושב שלא ראוי שישתמש ב"זבל" כדי לחזק אנשים
 


אברהם העברי
משתמש ותיק
הודעות: 695
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אברהם העברי » 21 מאי 2020, 03:16

בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 03:06
אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:55
אני חושב שאם אותו רה"צ רוצה להיות משווק כמשפיע לבני תורה עליו...
לא הבנתי,
אתה יחצ"ן? איש שיווק?
כשיתיעצו איתך איך לשווק, תיתן רעיונות.
חבל, אם תחלק עכשיו עצות בחינם, אח"כ אף אחד לא ישלם לך על זה...
ליצנות נאה
אני חושב שהבנת את כוונתי
ככלל אני ממליץ לך בויכוח להיצמד לטענות ולא לנסות להתלוצץ על שכנגדך שכן זה א. מוריד את הרמה ב. מראה שאין לך מה לטעון
 


אחד הבנים
משתמש ותיק
הודעות: 398
הצטרף: 20 אפריל 2020, 03:08
נתן תודה: 74 פעמים
קיבל תודה: 133 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אחד הבנים » 21 מאי 2020, 03:16

כדי כתב:
21 מאי 2020, 02:22
אברהם העברי כתב:
20 מאי 2020, 23:02
בזמן האחרון עקבתי אחר דרשותיו של הר' בידרמן ומצאתי בהם כמה סיפורים שעונים על ההגדרה "מישהו מבין את הסיפור הזה"....
אבל הסיפור הבא כבר הוציא אותי משלוותי
באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת העגלון וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…
עלילה כזאת על ר' נפתלי מרופשיץ שגונב כך להדיא?
(יש שגרסו שמיירי בנכרי ומ"מ אכתי הוי גז"ל עכו"ם)
טעות עכו''ם מותרת, ומותר אף להטעותו בידיים, כמבו' בסוף מס' ב''ק.


אם היית רואה מישהו עושה את זה זו הייתה תגובתך? טעות עכו"ם מותרת?
וכי זו צורה של בן אדם?
ואין ספק שהרה"ק הנ"ל לא עשה כן מעולם 
אבל למה מספרים כאלו סיפורים, זו השאלה.
 


אברהם העברי
משתמש ותיק
הודעות: 695
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אברהם העברי » 21 מאי 2020, 03:19

כדי כתב:
21 מאי 2020, 02:22
אברהם העברי כתב:
20 מאי 2020, 23:02
בזמן האחרון עקבתי אחר דרשותיו של הר' בידרמן ומצאתי בהם כמה סיפורים שעונים על ההגדרה "מישהו מבין את הסיפור הזה"....
אבל הסיפור הבא כבר הוציא אותי משלוותי
באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת העגלון וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…
עלילה כזאת על ר' נפתלי מרופשיץ שגונב כך להדיא?
(יש שגרסו שמיירי בנכרי ומ"מ אכתי הוי גז"ל עכו"ם)
טעות עכו''ם מותרת, ומותר אף להטעותו בידיים, כמבו' בסוף מס' ב''ק.

בלהט הויכוח עם @בבא בוטא לא שמתי לב להודעה זו אמנם כבר בטענותי אליו עניתי ע"ז וגם הגיב יפה @אחד הבנים 
אין מה לענות בטענות נקודתיות
השאלה היא על הרעיון - למה לספר סיפורים תמוהים ומשונים דבר אשר מוריד את הרמה עד למאוד


ב. זעירא
משתמש ותיק
הודעות: 362
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 458 פעמים
קיבל תודה: 139 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי ב. זעירא » 21 מאי 2020, 11:52

אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:55
אני זוכר שראיתי לאחת מבנות משפחתי תליט"א שמתמוגגת מנחת בקוראה את העלון הנ"ל ע"כ פתחתי אותו והראיתי לה אחד לאחד בכל סיפור שהופיע שם כמה שהוא משולל או מהבחינה ההגיונית או מהבחינה ההלכתית או מהבחינה הטכנית
כל סיפור???
נו באמת...
אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:55
אני חושב שאם אותו רה"צ רוצה להיות משווק כמשפיע לבני תורה עליו לעלות מרמת נשים ובע"ב לרמת בני תורה ולהפסיק להמציא סיפו"צ משונים ומוזרים
אני לא יודע מה הוא רוצה או לא רוצה, עובדה היא שהוא משפיע ל'בני תורה', ובמידה מסוימת יותר לליטאים מאשר לחסידים... (אני לדוג' לא מעיף מבט לחוברות שלו כי אני לא מתחבר לסגנון, ואתה לעומת זאת כן מככניס את זה הביתה... אבל זה לא הנושא). אז אם זה מה שהוא מוכר, כנראה שזה מה שהשומעים קונים.
חוץ מזה, שגם אם תתפוס אותו על סיפור שלא יכול להיות, עדיין הוא לא 'ממציא', הוא סה"כ סיפר מה שקרא/ שמע/ קיבל.
ואגב, לגבי הסיפורים העדכניים (כלומר, לא סיפורי הצדיקים אלא סיפורי השגחה וכדו'), ידוע לי ממקור ראשון עד כמה הוא חוקר, פשוט כי הייתי עד לשיחת טלפון שהוא התקשר לאחד ממכריי לברר על סיפור שהוא שמע עליו.


למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
הודעות: 250
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 200 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 21 מאי 2020, 12:28

ב. זעירא כתב:
21 מאי 2020, 11:52
אברהם העברי כתב:
21 מאי 2020, 02:55
 
מבלי להיכנס לשמות ומבלי לזלזל הרה''ק שליט''א שמחזק רבים וטובים. אציין שישבתי פעם במקום שהתווכחו בו על סיפורים אלו אם הם אמתיים או לא, ועשו ניסוי: סיפרו בו סיפורי השגחה בלא לציין את שם המספר, והמקשיבים הצליחו - לפי סגנון הסיפור - לזהות במהרה איזה מגיד סיפרו....

לדוגמא: שאלה על יהודי שבשעת אזעקה אמר במקום 'מוריד הטל' 'מוריד הטיל'. מיהו המספר? על קצה הלשון.
'האם סלחה לחבירתה ובדיוק באותו רגע ניצל בנה מתאונה'... וכן ע''ז הדרך.

אם כי, לענ''ד, אין בכך כל רע אם הדבר מקרב לעבודתו, מה גם שאנשים לכאורה מודעים לזה שהסיפורים לא בהכרח אירעו


 


ב. זעירא
משתמש ותיק
הודעות: 362
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 458 פעמים
קיבל תודה: 139 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי ב. זעירא » 21 מאי 2020, 12:53

למה זה תשאל לשמי כתב:
21 מאי 2020, 12:28
מבלי להיכנס לשמות ומבלי לזלזל הרה''ק שליט''א שמחזק רבים וטובים. אציין שישבתי פעם במקום שהתווכחו בו על סיפורים אלו אם הם אמתיים או לא, ועשו ניסוי: סיפרו בו סיפורי השגחה בלא לציין את שם המספר, והמקשיבים הצליחו - לפי סגנון הסיפור - לזהות במהרה איזה מגיד סיפרו....

לדוגמא: שאלה על יהודי שבשעת אזעקה אמר במקום 'מוריד הטל' 'מוריד הטיל'. מיהו המספר? על קצה הלשון.
'האם סלחה לחבירתה ובדיוק באותו רגע ניצל בנה מתאונה'... וכן ע''ז הדרך.

אם כי, לענ''ד, אין בכך כל רע אם הדבר מקרב לעבודתו, מה גם שאנשים לכאורה מודעים לזה שהסיפורים לא בהכרח אירעו
לא הבנתי מהם תוצאות הניסוי,
ברור שלכל מגיד יש את הסגנון שלו, ואת הנושאים בהם הוא עוסק,
ועליהם הוא מספר סיפורים,
אחד שמדבר על עוון לשה"ר מספר סיפורים על לשה"ר וכו'.

 


בבא בוטא
הודעות: 97
הצטרף: 21 אפריל 2020, 16:31
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי בבא בוטא » 21 מאי 2020, 13:09

אברהם העברי כתב:
20 מאי 2020, 23:02
בזמן האחרון עקבתי אחר דרשותיו של... ומצאתי בהם כמה סיפורים שעונים על ההגדרה "מישהו מבין את הסיפור הזה"....
אבל הסיפור הבא כבר הוציא אותי משלוותי
באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת העגלון וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…
עלילה כזאת על ר' נפתלי מרופשיץ שגונב כך להדיא?
(יש שגרסו שמיירי בנכרי ומ"מ אכתי הוי גז"ל עכו"ם)
  
השבוע בעלון דברי שי"ח מתורתו של מרן הגרח"ק שליט"א:

מספר שנים נהג רבינו  ליסוע לכמה ימים בחודש אב לדירה בעיר צפת, שם הביא לו את ביתו אחד מתושבי המקום ודאג לו במסירות נפלאה שיוכל לנוח יחד עם להבחל"ח הרבנית ע"ה ולא יופרעו משום אדם. אכן, באותם תקופות, העיד רבינו על עצמו כי הוא מספיק ללמוד ביום אחד מה שהוא לא מספיק בביתו במשך שבוע...  אלא שאז אירע סיפור מופלא של ממש, המראה על התנהגותו של רבינו כלפי בני הבית הגבאים שיחיו. באותם ימים קודם שנסע לצפת, אמר רבינו לאחד ממקורביו שהיה רגיל לשאול אותו ולדבר איתו בלימוד, שיבוא אליו לשם כדי שיוכל להשיב לו ברוגע וביחידות. התלמיד  עשה כמצווה עליו והגיע, אלא שכאן ציפתה לו קבלת פנים לא נעימה: בעל הבית, שדאג בכל מאודו לרבינו הודיע לו כי 'לפה אף אחד אינו נכנס, אפילו שאלות של דיני נפשות לא נכנסים בימים אלו'.  התלמיד, שהגיע בהוראת רבינו לא ידע את נפשו. הוא המתין בסבלנות, וכשרבינו הבחין בו ציוה עליו שיכנס ונעל את הדלת. התלמיד הנבוך סיפר לרבנו כי הוא לא ידע שהוא יחידי פה, וכי הוא לא רוצה להפריע, והוסיף  עוד כי בעל הבית ביקש ממנו לבל יבוא שוב ...  רבינו לא התרגז, רק אמר בחיוך: ככה הוא אמר? אז מחר נסכם על שעה שתבוא, אף אחד לא יידע מזה ואני יפתח לך את הדלת, תיכנס במהירות ואנעל אחריך, ולא יבחינו בבואך ובצאתך... 

אנא יבאר הראש הליטוואק איך מותר לרמות את בעה"ב למרות שאינו מסכים לאף אחד להיכנס???
אלא בע"כ שלא נשארים עם שאלה על מרן שליט"א ומתרצים כל מיני תירוצים ליישבו על הדעת, או שלא מתקרבים מלכתחילה לעלון כזה,
אבל לקרוא רק בשביל ללגלג, זו לא הדרך!
  
רק כשזה נוגע להרה"ק מראפשיץ זי"ע זה דין אחר???

‏‏תבוא בשקט ואני אפתח לך....pdf

  
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 546
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 315 פעמים
קיבל תודה: 140 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי מבין ענין » 21 מאי 2020, 14:07

אמונת אומן כתב:
21 מאי 2020, 01:36
כל מי שנוטה ומכחיש סיפור מתוך שאינו מבינו בדיוק בשכלו,
חבל להשחית מלים כדי להסביר לו.
יש תאוה כזו להכחיש סיפורים ע"י סברות, ותירוצים שכליים לא יוכלו לה לתאוה.

יתכן ויש כאלה, אך סיפורים מופרכים שמצוה להכחישם - לא צריך 'תאוות' כדי להכחישם.

ומקובל מהרב שטיינמן שכשהיה שומע סיפור מסוג זה היה דרכו לומר "איני מחויב להאמין בזה"...
ר"ל זה לא א' מעיקרי האמונה שמי שלא יקבלו כופר בתורה, אלא זהו סיפור שאו שהיה או שלא, ואיני מחויב להאמין שהיה, כשהוא מופרך.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1370
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 194 פעמים
קיבל תודה: 473 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אמונת אומן » 21 מאי 2020, 14:47

מבין ענין כתב:
21 מאי 2020, 14:07
אמונת אומן כתב:
21 מאי 2020, 01:36
כל מי שנוטה ומכחיש סיפור מתוך שאינו מבינו בדיוק בשכלו,
חבל להשחית מלים כדי להסביר לו.
יש תאוה כזו להכחיש סיפורים ע"י סברות, ותירוצים שכליים לא יוכלו לה לתאוה.

יתכן ויש כאלה, אך סיפורים מופרכים שמצוה להכחישם - לא צריך 'תאוות' כדי להכחישם.

ומקובל מהרב שטיינמן שכשהיה שומע סיפור מסוג זה היה דרכו לומר "איני מחויב להאמין בזה"...
ר"ל זה לא א' מעיקרי האמונה שמי שלא יקבלו כופר בתורה, אלא זהו סיפור שאו שהיה או שלא, ואיני מחויב להאמין שהיה, כשהוא מופרך.
לגיטימי לגמרי לומר ''איני מחויב להאמין בזה"...

לגמרי לא לגיטימי להחליט שלא היה, רק  עפ''י קוצר דעתך המוגבלת
 


למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
הודעות: 250
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 200 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 21 מאי 2020, 14:59

ב. זעירא כתב:
21 מאי 2020, 12:53
למה זה תשאל לשמי כתב:
21 מאי 2020, 12:28
מבלי להיכנס לשמות ומבלי לזלזל הרה''ק שליט''א שמחזק רבים וטובים. אציין שישבתי פעם במקום שהתווכחו בו על סיפורים אלו אם הם אמתיים או לא, ועשו ניסוי: סיפרו בו סיפורי השגחה בלא לציין את שם המספר, והמקשיבים הצליחו - לפי סגנון הסיפור - לזהות במהרה איזה מגיד סיפרו....

לדוגמא: שאלה על יהודי שבשעת אזעקה אמר במקום 'מוריד הטל' 'מוריד הטיל'. מיהו המספר? על קצה הלשון.
'האם סלחה לחבירתה ובדיוק באותו רגע ניצל בנה מתאונה'... וכן ע''ז הדרך.

אם כי, לענ''ד, אין בכך כל רע אם הדבר מקרב לעבודתו, מה גם שאנשים לכאורה מודעים לזה שהסיפורים לא בהכרח אירעו
לא הבנתי מהם תוצאות הניסוי,
ברור שלכל מגיד יש את הסגנון שלו, ואת הנושאים בהם הוא עוסק,
ועליהם הוא מספר סיפורים,
אחד שמדבר על עוון לשה"ר מספר סיפורים על לשה"ר וכו'.


תוצאות הניסוי הן שעל פי פרטי התפתחות העלילה מבינים מיד מי בעל המעשה. דו''ק היטב.
התאפקתי מלהביא דוגמאות, כי איני רוצה ללגלג כביכול על הרבנים הללו שעליהם העולם עומד כפשוטו. ולענ''ד זו גם לא רמתו של הפורום.
רק להוכיח כי הסיפורים אם לא ממוצאים, לפחות עוברים 'כור היתוך מסויים'
לעצם הנידון. אני הבנתי שרבי חיים ברים הבין מעצם האירוע שמה' יצא הדבר שהוא דווקא יישאל על הבחור ולא חברי הצוות המתנגדים
ואם מה' יצא הדבר, והקב''ה כביכול מצוה עליך לסגור את השידוך, לא תעשה כל טצדקי לעשות כן (בדרך אפשר. לא חושב שבנושא זה - כמו כמעט בכל נושא - אפשר לתת הכרעה ברורה לכאן או לכאן
 


כדי
משתמש ותיק
הודעות: 250
הצטרף: 29 מרץ 2020, 21:14
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי כדי » 21 מאי 2020, 19:10

בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 13:09
אברהם העברי כתב:
20 מאי 2020, 23:02
בזמן האחרון עקבתי אחר דרשותיו של... ומצאתי בהם כמה סיפורים שעונים על ההגדרה "מישהו מבין את הסיפור הזה"....
אבל הסיפור הבא כבר הוציא אותי משלוותי
באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת העגלון וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…
עלילה כזאת על ר' נפתלי מרופשיץ שגונב כך להדיא?
(יש שגרסו שמיירי בנכרי ומ"מ אכתי הוי גז"ל עכו"ם)
  
השבוע בעלון דברי שי"ח מתורתו של מרן הגרח"ק שליט"א:

מספר שנים נהג רבינו  ליסוע לכמה ימים בחודש אב לדירה בעיר צפת, שם הביא לו את ביתו אחד מתושבי המקום ודאג לו במסירות נפלאה שיוכל לנוח יחד עם להבחל"ח הרבנית ע"ה ולא יופרעו משום אדם. אכן, באותם תקופות, העיד רבינו על עצמו כי הוא מספיק ללמוד ביום אחד מה שהוא לא מספיק בביתו במשך שבוע...  אלא שאז אירע סיפור מופלא של ממש, המראה על התנהגותו של רבינו כלפי בני הבית הגבאים שיחיו. באותם ימים קודם שנסע לצפת, אמר רבינו לאחד ממקורביו שהיה רגיל לשאול אותו ולדבר איתו בלימוד, שיבוא אליו לשם כדי שיוכל להשיב לו ברוגע וביחידות. התלמיד  עשה כמצווה עליו והגיע, אלא שכאן ציפתה לו קבלת פנים לא נעימה: בעל הבית, שדאג בכל מאודו לרבינו הודיע לו כי 'לפה אף אחד אינו נכנס, אפילו שאלות של דיני נפשות לא נכנסים בימים אלו'.  התלמיד, שהגיע בהוראת רבינו לא ידע את נפשו. הוא המתין בסבלנות, וכשרבינו הבחין בו ציוה עליו שיכנס ונעל את הדלת. התלמיד הנבוך סיפר לרבנו כי הוא לא ידע שהוא יחידי פה, וכי הוא לא רוצה להפריע, והוסיף  עוד כי בעל הבית ביקש ממנו לבל יבוא שוב ...  רבינו לא התרגז, רק אמר בחיוך: ככה הוא אמר? אז מחר נסכם על שעה שתבוא, אף אחד לא יידע מזה ואני יפתח לך את הדלת, תיכנס במהירות ואנעל אחריך, ולא יבחינו בבואך ובצאתך... 

אנא יבאר הראש הליטוואק איך מותר לרמות את בעה"ב למרות שאינו מסכים לאף אחד להיכנס???
אלא בע"כ שלא נשארים עם שאלה על מרן שליט"א ומתרצים כל מיני תירוצים ליישבו על הדעת, או שלא מתקרבים מלכתחילה לעלון כזה,
אבל לקרוא רק בשביל ללגלג, זו לא הדרך!
  
רק כשזה נוגע להרה"ק מראפשיץ זי"ע זה דין אחר???

‏‏תבוא בשקט ואני אפתח לך....pdf

  
למען ה', מה הקשר??? 
בסיפור על ר' חיים בעל הבית רצה לדאוג לו שילמד בנחת, וכדי לא לפגוע בו ולהראות שהוא עצמו מזמין אנשים רצה שלא יראה את האורח. איך כל זה קשור לבעל הבית שמקפיד שלא יכנסו אנשים מעבר למחיר המסוכם???
 


כדי
משתמש ותיק
הודעות: 250
הצטרף: 29 מרץ 2020, 21:14
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי כדי » 21 מאי 2020, 19:34

אחד הבנים כתב:
21 מאי 2020, 03:16
כדי כתב:
21 מאי 2020, 02:22
אברהם העברי כתב:
20 מאי 2020, 23:02
בזמן האחרון עקבתי אחר דרשותיו של הר' בידרמן ומצאתי בהם כמה סיפורים שעונים על ההגדרה "מישהו מבין את הסיפור הזה"....
אבל הסיפור הבא כבר הוציא אותי משלוותי

עלילה כזאת על ר' נפתלי מרופשיץ שגונב כך להדיא?
(יש שגרסו שמיירי בנכרי ומ"מ אכתי הוי גז"ל עכו"ם)
טעות עכו''ם מותרת, ומותר אף להטעותו בידיים, כמבו' בסוף מס' ב''ק.


אם היית רואה מישהו עושה את זה זו הייתה תגובתך? טעות עכו"ם מותרת?
וכי זו צורה של בן אדם?
ואין ספק שהרה"ק הנ"ל לא עשה כן מעולם 
אבל למה מספרים כאלו סיפורים, זו השאלה.

תתפלא, אבל הגמרא מספרת על אמוראים שהטעו גויים. ואני משער שהם ידעו מה היא צורה של בני אדם...
הגמ' מספרת על רבינא שקנה דקל בשותפות עם גוי והם חילקו את הגזע לטבעות שוות ברוחב, אמר רבינא לשמשו שילך ויקח מהטבעות התחתונות של הדקל, כיוון שהגוי אינו שם לב לכך אלא מודד רק מספר טבעות.
ב''ק קי''ג ע''ב.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


רוצה להתעלות
משתמש ותיק
הודעות: 282
הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי רוצה להתעלות » 21 מאי 2020, 19:45

בבא בוטא כתב:
21 מאי 2020, 13:09
אברהם העברי כתב:
20 מאי 2020, 23:02
בזמן האחרון עקבתי אחר דרשותיו של... ומצאתי בהם כמה סיפורים שעונים על ההגדרה "מישהו מבין את הסיפור הזה"....
אבל הסיפור הבא כבר הוציא אותי משלוותי
באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת העגלון וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…
עלילה כזאת על ר' נפתלי מרופשיץ שגונב כך להדיא?
(יש שגרסו שמיירי בנכרי ומ"מ אכתי הוי גז"ל עכו"ם)
  
השבוע בעלון דברי שי"ח מתורתו של מרן הגרח"ק שליט"א:

מספר שנים נהג רבינו  ליסוע לכמה ימים בחודש אב לדירה בעיר צפת, שם הביא לו את ביתו אחד מתושבי המקום ודאג לו במסירות נפלאה שיוכל לנוח יחד עם להבחל"ח הרבנית ע"ה ולא יופרעו משום אדם. אכן, באותם תקופות, העיד רבינו על עצמו כי הוא מספיק ללמוד ביום אחד מה שהוא לא מספיק בביתו במשך שבוע...  אלא שאז אירע סיפור מופלא של ממש, המראה על התנהגותו של רבינו כלפי בני הבית הגבאים שיחיו. באותם ימים קודם שנסע לצפת, אמר רבינו לאחד ממקורביו שהיה רגיל לשאול אותו ולדבר איתו בלימוד, שיבוא אליו לשם כדי שיוכל להשיב לו ברוגע וביחידות. התלמיד  עשה כמצווה עליו והגיע, אלא שכאן ציפתה לו קבלת פנים לא נעימה: בעל הבית, שדאג בכל מאודו לרבינו הודיע לו כי 'לפה אף אחד אינו נכנס, אפילו שאלות של דיני נפשות לא נכנסים בימים אלו'.  התלמיד, שהגיע בהוראת רבינו לא ידע את נפשו. הוא המתין בסבלנות, וכשרבינו הבחין בו ציוה עליו שיכנס ונעל את הדלת. התלמיד הנבוך סיפר לרבנו כי הוא לא ידע שהוא יחידי פה, וכי הוא לא רוצה להפריע, והוסיף  עוד כי בעל הבית ביקש ממנו לבל יבוא שוב ...  רבינו לא התרגז, רק אמר בחיוך: ככה הוא אמר? אז מחר נסכם על שעה שתבוא, אף אחד לא יידע מזה ואני יפתח לך את הדלת, תיכנס במהירות ואנעל אחריך, ולא יבחינו בבואך ובצאתך... 

אנא יבאר הראש הליטוואק איך מותר לרמות את בעה"ב למרות שאינו מסכים לאף אחד להיכנס???
אלא בע"כ שלא נשארים עם שאלה על מרן שליט"א ומתרצים כל מיני תירוצים ליישבו על הדעת, או שלא מתקרבים מלכתחילה לעלון כזה,
אבל לקרוא רק בשביל ללגלג, זו לא הדרך!
  
רק כשזה נוגע להרה"ק מראפשיץ זי"ע זה דין אחר???

‏‏תבוא בשקט ואני אפתח לך....pdf

  

בוקר טוב אליהו.
שהליטאים למדו מהחסידים את אומנות הסיפורים המפוברקים זה בכלל לא חדש...

וידוע מה שאמר ר' משה מרדכי כשהיה רוצה לספר סיפור -
אספר לכם סיפור - אבל סיפור אמיתי - לא כמו ...

 


אחד הבנים
משתמש ותיק
הודעות: 398
הצטרף: 20 אפריל 2020, 03:08
נתן תודה: 74 פעמים
קיבל תודה: 133 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי אחד הבנים » 22 מאי 2020, 03:31

כדי כתב:
21 מאי 2020, 19:34
אחד הבנים כתב:
21 מאי 2020, 03:16
כדי כתב:
21 מאי 2020, 02:22

טעות עכו''ם מותרת, ומותר אף להטעותו בידיים, כמבו' בסוף מס' ב''ק.


אם היית רואה מישהו עושה את זה זו הייתה תגובתך? טעות עכו"ם מותרת?
וכי זו צורה של בן אדם?
ואין ספק שהרה"ק הנ"ל לא עשה כן מעולם 
אבל למה מספרים כאלו סיפורים, זו השאלה.
תתפלא, אבל הגמרא מספרת על אמוראים שהטעו גויים. ואני משער שהם ידעו מה היא צורה של בני אדם...
הגמ' מספרת על רבינא שקנה דקל בשותפות עם גוי והם חילקו את הגזע לטבעות שוות ברוחב, אמר רבינא לשמשו שילך ויקח מהטבעות התחתונות של הדקל, כיוון שהגוי אינו שם לב לכך אלא מודד רק מספר טבעות.
ב''ק קי''ג ע''ב.jpg
שאלה טובה שאלת ולא ב @כדי,
וא"ת הא בחולין צד. לכאורה מבואר הפוך דאמר שמואל אסור לגנוב דעת הנכרי ומככלא איתמר דעבר במבאר וא"ל לשמעיה זיל פייסיה לנכרי ואזל ויהיב לי' תרנגולת טריפה בחזקת שחוטה ואיקפד שמואל על שגנב דעת הנכרי, והכא מאי? [דשמואל הוא מרא דשמעתתא דטעות גוי]
ובאמת נחלקו בזה הראשונים דדעת הרמב"ם דרק טעותו מותרת אבל להטעותו אסור ובדעת רש"י נחלקו בזה. 
ועוד ראיתי שפירשו דשם בב"ק רצה לבחון הגוי אם סתם אינו יודע בטיב החומר הנמצא אצלו או שהוא גזלן.
 


כדי
משתמש ותיק
הודעות: 250
הצטרף: 29 מרץ 2020, 21:14
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מישהו מבין את הסיפור הזה??

שליחה על ידי כדי » 22 מאי 2020, 09:23

אחד הבנים כתב:
22 מאי 2020, 03:31
כדי כתב:
21 מאי 2020, 19:34
אחד הבנים כתב:
21 מאי 2020, 03:16



אם היית רואה מישהו עושה את זה זו הייתה תגובתך? טעות עכו"ם מותרת?
וכי זו צורה של בן אדם?
ואין ספק שהרה"ק הנ"ל לא עשה כן מעולם 
אבל למה מספרים כאלו סיפורים, זו השאלה.
תתפלא, אבל הגמרא מספרת על אמוראים שהטעו גויים. ואני משער שהם ידעו מה היא צורה של בני אדם...
הגמ' מספרת על רבינא שקנה דקל בשותפות עם גוי והם חילקו את הגזע לטבעות שוות ברוחב, אמר רבינא לשמשו שילך ויקח מהטבעות התחתונות של הדקל, כיוון שהגוי אינו שם לב לכך אלא מודד רק מספר טבעות.
ב''ק קי''ג ע''ב.jpg
שאלה טובה שאלת ולא ב @כדי,
וא"ת הא בחולין צד. לכאורה מבואר הפוך דאמר שמואל אסור לגנוב דעת הנכרי ומככלא איתמר דעבר במבאר וא"ל לשמעיה זיל פייסיה לנכרי ואזל ויהיב לי' תרנגולת טריפה בחזקת שחוטה ואיקפד שמואל על שגנב דעת הנכרי, והכא מאי? [דשמואל הוא מרא דשמעתתא דטעות גוי]
ובאמת נחלקו בזה הראשונים דדעת הרמב"ם דרק טעותו מותרת אבל להטעותו אסור ובדעת רש"י נחלקו בזה. 
ועוד ראיתי שפירשו דשם בב"ק רצה לבחון הגוי אם סתם אינו יודע בטיב החומר הנמצא אצלו או שהוא גזלן.

ייש''כ, אשמח שתביא מקורות.
אני משער שכשכתבת את השאלה מצורה של בן אדם וכו', לא ידעת עדין את הגמ' בחולין, כי אם כן ידעת למה לא שאלת ממנה?
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: Google [Bot] | 1 אורח