שורש הספק הוא -
מצד א' - גם היא חייבת בלימוד תורה כלשהו, והראיה שהיא אכן מברכת ברכות התורה, וכל מה ששנינו ש'המלמד ביתו תורה כאילו מלמדה תפלות', לכאו' אינו אלא דין באב, שאל לו ללמדה תורה כדי שתתעסק בעניני הבית וצרכיו השוטפים.
ומצד ב' - כמדומה לי (וכך גם שמעתי פעם) שחלק מן הענין שהמלאך מלמד תורה שם בבטן, הינו כדי שכשיגיע האדם לעולם הזה, לא תהיה לו טענה 'איני יודע את התורה' כיון שיאמרו לו 'ידעת ושכחת וכעת עליך להזכר בזה', וא"כ בבת שאינה מצווה על לימוד תורה, לכאו' אי"ז שייך.
מצד א' - גם היא חייבת בלימוד תורה כלשהו, והראיה שהיא אכן מברכת ברכות התורה, וכל מה ששנינו ש'המלמד ביתו תורה כאילו מלמדה תפלות', לכאו' אינו אלא דין באב, שאל לו ללמדה תורה כדי שתתעסק בעניני הבית וצרכיו השוטפים.
ומצד ב' - כמדומה לי (וכך גם שמעתי פעם) שחלק מן הענין שהמלאך מלמד תורה שם בבטן, הינו כדי שכשיגיע האדם לעולם הזה, לא תהיה לו טענה 'איני יודע את התורה' כיון שיאמרו לו 'ידעת ושכחת וכעת עליך להזכר בזה', וא"כ בבת שאינה מצווה על לימוד תורה, לכאו' אי"ז שייך.