בשו"ע מבואר שאשה פטורה מכיבוד אב ואם, כיון שמשועבדת לבעלה. ואמנם זה פשוט שבזמן שאיננו צריך לה, חוזר עליה החיוב הרגיל של כיבוד אב ואם.
אם הלכה האשה בזמן שכן היה הבעל צריך לה, שהיתה אז צריכה לכבד את בעלה, והלכה וכיבדה את אביה. האם קיימה מצוות כיבוד אב ואם או לא?
ויש לדון כאן בשני נושאים. א. האם זה נחשב כמצוה הבאה בעבירה.
ב. האם השעבוד של בעלה מפקיע ממנה את המצוה של כיבוד אב ואם, או שהוא נותן דין קדימות לכבד הבעל, אבל עדיין נשאר כאן גדר המצווה של כאו"א.
אם הלכה האשה בזמן שכן היה הבעל צריך לה, שהיתה אז צריכה לכבד את בעלה, והלכה וכיבדה את אביה. האם קיימה מצוות כיבוד אב ואם או לא?
ויש לדון כאן בשני נושאים. א. האם זה נחשב כמצוה הבאה בעבירה.
ב. האם השעבוד של בעלה מפקיע ממנה את המצוה של כיבוד אב ואם, או שהוא נותן דין קדימות לכבד הבעל, אבל עדיין נשאר כאן גדר המצווה של כאו"א.