הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

נושאים שונים

פותח הנושא
יעקב שלם
הודעות: 1665
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 607 פעמים
קיבל תודה: 529 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

שליחה על ידי יעקב שלם » 24 פברואר 2020, 19:59

גיליתי היום ידיעה חדשותית מרעישה סקופ בלעז
(אולי לת"ח דכאן זה פשוט)

כל הפוסק מדברי תורה מאכילים אותו גחלי רתמים

במשנ"ב סימן רפה כתב שיש מנהג חסידות לבעל נפש להימנע מלדבר באמירת שמו"ת


ובשעה"צ כתב שמדובר דווקא בין עניין לעניין אבל באמצע עניין הלא אמרו חז"ל הפוסק מדברי תורה מאכילין אותו גחלי רתמים

מבואר בדבריו שעיקר החומרא  היא להפסיק באמצע עניין 

אי לכך יל"ע מה ההגדרה של אמצע עניין ובין עניין לעניין בלימוד תורה

ומ"מ רווח גדול שכ"א ישתדל למקם את ה"מיעוט שיחה" שלו בסוף עניין

אשמח לדעתכם


HaimL
הודעות: 3413
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 485 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

שליחה על ידי HaimL » 24 פברואר 2020, 22:14

יעקב שלם כתב:
24 פברואר 2020, 19:59
גיליתי היום ידיעה חדשותית מרעישה סקופ בלעז
(אולי לת"ח דכאן זה פשוט)

כל הפוסק מדברי תורה מאכילים אותו גחלי רתמים

במשנ"ב סימן רפה כתב שיש מנהג חסידות לבעל נפש להימנע מלדבר באמירת שמו"ת


ובשעה"צ כתב שמדובר דווקא בין עניין לעניין אבל באמצע עניין הלא אמרו חז"ל הפוסק מדברי תורה מאכילין אותו גחלי רתמים

מבואר בדבריו שעיקר החומרא  היא להפסיק באמצע עניין 

אי לכך יל"ע מה ההגדרה של אמצע עניין ובין עניין לעניין בלימוד תורה

ומ"מ רווח גדול שכ"א ישתדל למקם את ה"מיעוט שיחה" שלו בסוף עניין

אשמח לדעתכם
בפשטות, אמצע עניין הוא כל פסוק שיש לו פסוק המשך כך שאם תפריד בין הדבקים, שתי הפסקאות יהיו חסרות משמעות. 
 


יהודי רציני
הודעות: 368
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 00:44
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 129 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

שליחה על ידי יהודי רציני » 25 פברואר 2020, 00:24

למיטב הבנתי המ"ב כותב מפו' מהי הגדרת אמצע ענין והיינו בין פרשה לפרשה (כלו' פתוחה וסתומה).

אציין עובדא דהוה בדידי- בהיותי בחור בישיבה הגיע אלי חבר ביום שישי באמצע קריאת שמו"ת ושאלה הלכתית בפיו, וומכיון שהמ"ב כתב שעיקר הבעיה להפסיק היא באמצע הפרשה (ולענין לקרוא כל השמו"ת בלא הפסק הוא למדקדקין) וטעם האיסור להפסיק הוא משום כל הפוסק מד"ת ועוסק מדברי שיחה וכנ"ל ע"כ בכה"ג שנזקק לתשובה מידית אמרתי לעצמי שודאי אין עלי חובה עתה להיות מן המדקדקין, וגם את עיקר האיסור אין כאן שהרי איני מפסיק בדברי שיחה אלא בד"ת ולכך עניתי לו ומיד אח"כ שבתי לקריאת השמו"ת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: בתוך ההסתרה, מתחנך, שומע ומוסיף | 4 אורחים