הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

נושאים שונים

פותח הנושא
יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 1304
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 493 פעמים
קיבל תודה: 386 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

שליחה על ידי יעקב שלם » 24 פברואר 2020, 19:59

גיליתי היום ידיעה חדשותית מרעישה סקופ בלעז
(אולי לת"ח דכאן זה פשוט)

כל הפוסק מדברי תורה מאכילים אותו גחלי רתמים

במשנ"ב סימן רפה כתב שיש מנהג חסידות לבעל נפש להימנע מלדבר באמירת שמו"ת


ובשעה"צ כתב שמדובר דווקא בין עניין לעניין אבל באמצע עניין הלא אמרו חז"ל הפוסק מדברי תורה מאכילין אותו גחלי רתמים

מבואר בדבריו שעיקר החומרא  היא להפסיק באמצע עניין 

אי לכך יל"ע מה ההגדרה של אמצע עניין ובין עניין לעניין בלימוד תורה

ומ"מ רווח גדול שכ"א ישתדל למקם את ה"מיעוט שיחה" שלו בסוף עניין

אשמח לדעתכם


HaimL
משתמש ותיק
הודעות: 1390
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 157 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

שליחה על ידי HaimL » 24 פברואר 2020, 22:14

יעקב שלם כתב:
24 פברואר 2020, 19:59
גיליתי היום ידיעה חדשותית מרעישה סקופ בלעז
(אולי לת"ח דכאן זה פשוט)

כל הפוסק מדברי תורה מאכילים אותו גחלי רתמים

במשנ"ב סימן רפה כתב שיש מנהג חסידות לבעל נפש להימנע מלדבר באמירת שמו"ת


ובשעה"צ כתב שמדובר דווקא בין עניין לעניין אבל באמצע עניין הלא אמרו חז"ל הפוסק מדברי תורה מאכילין אותו גחלי רתמים

מבואר בדבריו שעיקר החומרא  היא להפסיק באמצע עניין 

אי לכך יל"ע מה ההגדרה של אמצע עניין ובין עניין לעניין בלימוד תורה

ומ"מ רווח גדול שכ"א ישתדל למקם את ה"מיעוט שיחה" שלו בסוף עניין

אשמח לדעתכם
בפשטות, אמצע עניין הוא כל פסוק שיש לו פסוק המשך כך שאם תפריד בין הדבקים, שתי הפסקאות יהיו חסרות משמעות. 
 


יהודי רציני
משתמש ותיק
הודעות: 285
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 00:44
נתן תודה: 43 פעמים
קיבל תודה: 93 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסקה באמצע פרק ובין הפרקים בלימוד תורה

שליחה על ידי יהודי רציני » 25 פברואר 2020, 00:24

למיטב הבנתי המ"ב כותב מפו' מהי הגדרת אמצע ענין והיינו בין פרשה לפרשה (כלו' פתוחה וסתומה).

אציין עובדא דהוה בדידי- בהיותי בחור בישיבה הגיע אלי חבר ביום שישי באמצע קריאת שמו"ת ושאלה הלכתית בפיו, וומכיון שהמ"ב כתב שעיקר הבעיה להפסיק היא באמצע הפרשה (ולענין לקרוא כל השמו"ת בלא הפסק הוא למדקדקין) וטעם האיסור להפסיק הוא משום כל הפוסק מד"ת ועוסק מדברי שיחה וכנ"ל ע"כ בכה"ג שנזקק לתשובה מידית אמרתי לעצמי שודאי אין עלי חובה עתה להיות מן המדקדקין, וגם את עיקר האיסור אין כאן שהרי איני מפסיק בדברי שיחה אלא בד"ת ולכך עניתי לו ומיד אח"כ שבתי לקריאת השמו"ת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • הפסקה בלימוד קבלה - אמן יהא שמיה רבא
    על ידי מאן דהו » 16 יוני 2019, 22:06 » ב הלכה ומנהג
    14 תגובות
    489 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי ayedavid
    18 יוני 2019, 20:34
  • לדעת הרמב"ן שברכות קריאת שמע הוא ברכת המצוות מדוע מותר להפסיק כדין בין הפרקים
    על ידי זאת תורת » 05 יוני 2019, 20:23 » ב בית המדרש
    4 תגובות
    238 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי בנציון
    06 יוני 2019, 21:25
  • יום השואה ובין הזמנים
    על ידי סתירת זקנים בנין » 02 מאי 2019, 13:53 » ב אקטואליה
    57 תגובות
    1511 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי מבקש אמת
    14 מאי 2019, 22:28
  • קו התאריך ובין השמשות
    על ידי האחד בא לגור » 01 אוגוסט 2019, 14:55 » ב הלכה ומנהג
    53 תגובות
    1365 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי סתם יעקב
    19 אוגוסט 2019, 14:33
  • עונג שבת בלימוד תורה
    על ידי יעקב שלם » 12 מאי 2019, 20:24 » ב שבת קודש
    7 תגובות
    275 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי טעם ודעת
    20 מאי 2019, 14:46

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 5 אורחים