במדרש: לפני ביאת המשיח יהיה דבר גדול (קורונה??)

נתן הבבלי

משתמש ותיק
שיר השירים רבה (וילנא) פרשה ב
א"ר חייא בר אבא סמוך לימות המשיח דבר גדול בא לעולם והרשעים כלים, והגפנים סמדר נתנו ריח, אלו הנשארים ועליהם נאמר (שם /ישעיהו/ ד') והיה הנשאר בציון והנותר בירושלם,
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
בלי קשר לדברים החשובים שהבאת
בינתיים מתים מהקורונה הרבה הרבה פחות ממה שמתים כל שנה מהשפעת.
 

עמנואל

משתמש ותיק
האנושות עברה מגפות רבות ונוראות מזו פי כמה וכמה, ומבחינה מגפות מצבנו כנראה מהמשופרים ביותר שידעה ההיסטוריה.
כמו כן עברה האנושות קטסטרופות נוראות אחרות - בידי אדם ובידי שמים - אשר דיללו את אוכלוסיית העולם באופן משמעותי וללא השוואה לקורונה.
ישנם מספיק סימנים בדורות האחרונים לביאת המשיח. וכבר זה מאות רבות בשנים שאנו יודעים מהמשיח עצמו שהוא יכול לבוא גם היום אם בכתר נכתירה ובקול ה' נעשה ונשמע. הקורונה כבודה במקומה מונח, אך בל נכתור לכתרה כתרים נוספים.
 

יהושע

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
בלי קשר לדברים החשובים שהבאת
בינתיים מתים מהקורונה הרבה הרבה פחות ממה שמתים כל שנה מהשפעת.
זה בכל העולם, חוץ מסין איראן ואיטליה.
 
 

שניאור

משתמש ותיק
אמנם הרמב"ם כתב בהלכות מלכים פרק יב הלכה ב' וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים, אבל כשרואין דבר מופלא במדרש אני רוצה לשתף בו את הציבור, וז"ל המדרש (במדבר רבה פרשת קרח פרשה יח): ופעמים ע"י צרעה שנאמר (שמות כג) ושלחתי את הצרעה אמרו רבותינו כששלח הקדוש ברוך הוא את הצרעה לפני ישראל להרוג את האמורים ראה מה כתיב בהן (עמוס ב) ואנכי השמדתי את האמורי מפניהם אשר כגובה ארזים גבהו וחסון הוא כאלונים ואשמיד פריו ממעל וגו' היתה נכנסת לתוך עינו של ימין ושופכת אירסה והיה מתבקע ונופל ומת שכן דרכו של הקדוש ברוך הוא לעשות שליחותו ע"י דברים קלים לכל המתגאין עליו שלח להם בריה קלה להפרע מהם להודיעך שאין גבורתן ממש ולעתיד לבוא עתיד הקדוש ברוך הוא ליפרע מן האומות ע"י דברים קלים שנאמר (ישעיה ז) והיה ביום ההוא ישרוק ה' לזבוב אשר בקצה יאורי מצרים ולדבורה אשר בארץ אשור.
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
שניאור אמר:
אמנם הרמב"ם כתב בהלכות מלכים פרק יב הלכה ב' וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים, אבל כשרואין דבר מופלא במדרש אני רוצה לשתף בו את הציבור, וז"ל המדרש (במדבר רבה פרשת קרח פרשה יח): ופעמים ע"י צרעה שנאמר (שמות כג) ושלחתי את הצרעה אמרו רבותינו כששלח הקדוש ברוך הוא את הצרעה לפני ישראל להרוג את האמורים ראה מה כתיב בהן (עמוס ב) ואנכי השמדתי את האמורי מפניהם אשר כגובה ארזים גבהו וחסון הוא כאלונים ואשמיד פריו ממעל וגו' היתה נכנסת לתוך עינו של ימין ושופכת אירסה והיה מתבקע ונופל ומת שכן דרכו של הקדוש ברוך הוא לעשות שליחותו ע"י דברים קלים לכל המתגאין עליו שלח להם בריה קלה להפרע מהם להודיעך שאין גבורתן ממש ולעתיד לבוא עתיד הקדוש ברוך הוא ליפרע מן האומות ע"י דברים קלים[/highlight] שנאמר (ישעיה ז) והיה ביום ההוא ישרוק ה' לזבוב אשר בקצה יאורי מצרים ולדבורה אשר בארץ אשור.
ראב"ע כתב שהצרעה זו מגפה, מלשון צרעת. וכן דעת ר"א בן הרמב"ם.

[ואי אפשר בלי רמזים... רמז רחוק - 'בצרעה' גימטריה 'קורונה']
 
 
בימים קודמים הבאנו את דברי בעל־ הטורים ומרנא החתם סופר, שניהם התנבאו בסגנון אחד על כך שלפני ביאת המשיח יהיה סגר גדול, בידוד המוני, הציווי של 'ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו' יחזור ויישנה. ואת זה אנחנו כבר רואים שקורה. בידוד כלל־עולמי כמוהו לא היה מיום בריאתו של אדם הראשון.
רמזים נוספים ומטלטלים מתחילים לצוף.
חכמינו זכרונם לברכה אומרים ב'ספרי' פרשת בהעלותך: "איזו היא מלחמה שישראל נושעים בה ואין אחריה שעבוד? אין אתה מוצא אלא מלחמת גוג ומגוג!" מבאר מרן הנצי"ב מוואלוז'ין זי"ע בביאורו 'עמק הנצי"ב', בהאי לישנא: "לא נזכר בספר יחזקאל לשון 'מלחמה' על גוג ומגוג, ולא יהיה אלא מגפה גדולה!"
אידעלעך, היש רמז ברור מזה? הנצי"ב מסביר שלפני ביאת המשיח תתרחש 'מלחמת גוג ומגוג', לא מלחמה של חזית וכידונים, אלא 'מגפת גוג ומגוג', מגפה בה כל העולם ילקו. והנה, אנחנו נמצאים במגפה הגדולה ביותר שהיתה בעולם – לא מבחינת כמות מתים ב"ה – אלא מבחינת התפשטות המגפה בעולם כולו, באופן של ציוויליזציה וגלובליזציה, כשעולם שלם נדבק, נסגר ונעצר בגללה.
אנחנו לא עוצרים כאן.
בספר 'צבי לצדיק' שנדפס מחדש, של הרה"ק רבי צבי אלימלך מבלאז'וב זי"ע, נדפס בסוף פרשת בא לשון עלומה כשהוא כותב מבלי לבאר יותר מדי, ש'פה־סח' שנאמר בגאולת מצרים, ופסחתי עליכם, רומז לשנה בה אנו נמצאים כעת. שכן פ"ה פעמים מספר ס"ח, עולה למניין ה' אלפים תש"פ!"
 

אמונה ובטחון

משתמש ותיק
בס"ד
לכבוד לישועותך קויתי ד'
כבר הלומדים המעיינים מצאו שזו שגיאה מה שהביאו מבעל הטורים , ואין שום רמז מדבריו
וצריכים מאוד להיזהר לא להיות בכלל מחשבי קיצים שזה יכול להביא נזק להרבה אנשים
אנו מאמינים באמונה שלמה שהמשיח יבוא אולם אין אנו יודיעים תאריכים
ועוד צריך לדעת שהמשיח אינה מטרה אלא אמצעי
 

לוי כץ

משתמש חדש
אגב חמץ בגימטריה מגיפה ככ ר חיים פלאגי
שמי שיזהר מחמץ יש לו שמירה מהמגיפה
וח"ו להפך
 

תא שמע

משתמש רשום
מצורף הצילום של הנצי"ב
 
 

קבצים מצורפים

  • עמק הנציב.jpg
    עמק הנציב.jpg
    717.9 KB · צפיות: 76

משה נחום

משתמש רגיל
אין לנו לדרוש בדברים שא"א לדעת ללא רוח הקודש. כך שהנושא אינו רלוונטי.
 

מבקש אמונה

משתמש רגיל
מעניין: אכן אפשר לסנגר על כלל ישראל שמצפין לגאולה, ועל כל דבר שמתחדש מיד פונים למשיח צדקנו. מי ייתן ואכן יהיה כך בב"א.

אבל חושבני שהדברים מורים על מורך הלב, ירידת הדורות, ועצלות מלהתמודד עם האמת. בסך הכל מה קרה? העולם קיבל מכה, והמון דברים משתנים. זה מוציא את כל אחד מאזור הנוחות שלו, על כל המשתמע ברוחניות וגשמיות. זה צרה מן השמים. מה קשר למשיח?!? כל צרה שלא תבוא על כל יחיד ויחיד, הוא ממש אותו דבר. כל אחד מבין שעוונותיו גרמו, והוא נכנע לה' ומתפלל אליו. רק שברגע שכולם לוקים ביחד, אז בורחים למנגנון הגנה שנקרא "הנה משיח בא".
לפני משיח יקרו המון דברים. עבדותנו: במקום להצביע על המשיח, להצביע על עצמנו ולהשתפר. אולי אז באמת יהיה לו קשר עם משיח.
 

מבקש אמונה

משתמש רגיל
כשמשיח בדרך, נדע מזה. זה לא יהיה בהפתעה.
מדובר על מלחמות. נגד ישראל. נגד ה' ומשיחו.
מדובר על אליהו הנביא שישיב לב אבות על בנים ויחזיר את כולם לתשובה.
מדובר על התלכדות של כל עם ישראל, לפחות החרדים לדבר שמו, למטרה יחידה שנקראת "תשובה ומע"ט".

קוראי המפה! אנא תצביעו אפוא אתם רואים את זה?

וכהערת אגב: חושבני שהסימן המכריע לאמיתת הנביא\המשיח, יהיה בדיוק זה: האם יצליח ללכד סביבו כל החרדים לדבר ה'. כל האדמורי"ם וכל גדולי התורה ומנהיגי ישראל, החל מצמרת שלשת המועצות, ועד לראשי ישיבה של חוזרי בתשובה, אשכנזים וספרדים, בני תורה ובני עבודה, מודרנים וחצי מודרנים כו' כו'..... כל מי שבשם ישראל יכונה.
אחיי ורעי: כשזה מתסמן ובא, תדעו נאמנה שקרובה ישועתכם להיגלות.
 

א. ל. חנן

משתמש ותיק
לישועתך קויתי השם אמר:
הנצי"ב מסביר שלפני ביאת המשיח תתרחש 'מלחמת גוג ומגוג', לא מלחמה של חזית וכידונים, אלא 'מגפת גוג ומגוג', מגפה בה כל העולם ילקו. והנה, אנחנו נמצאים במגפה הגדולה ביותר שהיתה בעולם – לא מבחינת כמות מתים ב"ה – אלא מבחינת התפשטות המגפה בעולם כולו, באופן של ציוויליזציה וגלובליזציה, כשעולם שלם נדבק, נסגר ונעצר בגללה.
תעיינו טוב בנצי"ב, לענ"ד יש כאן טעות בהבנת דבריו. הוא מבאר למה הספרי מביא עוד פסוק מירמי' ויצא ה' ונלחם, אלא שביחזקאל לא נזכר לשון מלחמה על גוג ומגוג אלא רק תיאור של מגפה גדולה, ולזה מביא הכתוב מירמי' שבמפורש מזכיר מלחמה.
 
חלק עליון תַחתִית