עושה סיום על סוגיא. פטור מתענית בכורות?

כדי

משתמש ותיק
האם יש מקור מהפוסקים (לא מפוסקי זמננו) שקובעים גדרים מה נקרא סיום, מה נקרא מסכת וכו'
מכיוון שבסברא פשוטה כל סעודה שמטרתה שמחה בתורה נקראת סעודת מצוה (וגם אדם שסיים סוגיא לעומק והוא עורך סעודת מצוה על כך הוא יכול לפטור מתענית)
אשמח לראות תגובות
 

כדי

משתמש ותיק
פותח הנושא
מה ראית שם בקשר לנידון?
וחומ''ז, ידוע לי שפוסקי זמננו דנים בזה, וחיפשתי מהפוסקים המקובלים (כמבו' בהודעתי)
 
חלק עליון תַחתִית