מה הקשר בין בריתו של אברהם לעקידת יצחק


פותח הנושא
פושטער
הודעות: 1
הצטרף: 02 ספטמבר 2018, 12:19
סטטוס: לא מחובר

מה הקשר בין בריתו של אברהם לעקידת יצחק

שליחה על ידי פושטער » 05 ספטמבר 2018, 08:36

אשמח לדעת אם למישהו יש הבנה בעניין זה את הקשר רואים בכמה וכמה מקומות. "זכור ברית אברהם ועקידת יצחק"
דבר נוסף אשמח לקבל איזה ווארט טוב על חוט המקשר בין ברית מילה לראש השנה


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מה הקשר בין בריתו של אברהם לעקידת יצחק

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 06 ספטמבר 2018, 21:45

פושטער כתב:אשמח לדעת אם למישהו יש הבנה בעניין זה את הקשר רואים בכמה וכמה מקומות. "זכור ברית אברהם ועקידת יצחק"
דבר נוסף אשמח לקבל איזה ווארט טוב על חוט המקשר בין ברית מילה לראש השנה
ראשית כל ברוך הבא, ומזל טוב לך או לקרוביך. אני מציע בפניך שני רעיונות קצרים המקשרים בין ר"ה לברית מילה.
רעיון ראשון המשתקף מתוך השנים אפשר למצוא במה שכתב החינוך שהקב"ה ברא את האדם ערל וחסר בשלמותו, בכדי להורות לו כשם שאת השלמת צורת גופו מסר בידו, כך גם שלמותו הרוחנית תלויה בהכשרת פעולותיו. ובראש השנה אנו אומרים היום הרת עולם -יום בריאת העולם, וזאת אף שבפועל העולם נברא ששה ימים קודם -בכ"ה באלול וההסבר שנתנו הראשונים שהאדם הוא עיקר הבריאה, וכל עוד לא נברא לא נשלמה הבריאה בכללותה. ומכאן אפשר לפתח את עניין השלמות של יום ראש השנה הן מבחינה שבו נשלמה הבריאה, והן מבחינת התשובה שעורכים עם ישראל המגיעים לשלימות במעלתם הרוחנית.
רעיון נוסף דומה, הקב"ה ביקש לכרות עמנו ברית דווקא גם בגופינו להיותנו שותפים עימו גם בבריאת האדם שאירעה בראש השנה, בבחינת אשר ברא לעשות. והנה הברית בהסרת הערלה היא גם כעין הסרת הלוט מפני תפארתה של היצירה. כך גם יום ראש השנה הן מבחינה שבו נשלמה הבריאה, והן מבחינת התשובה שעורכים עם ישראל ובכך מסירים את הערלה המכסה על מעשיהם.
וראה עוד כאן בפורום דרשה על ברית מילה אפשר לקשר בין השנים.


רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 798
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 357 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מה הקשר בין בריתו של אברהם לעקידת יצחק

שליחה על ידי רוצה לדעת » 29 אוקטובר 2018, 14:41

ביעב"ץ במגדל עז שכתב בביאור הברכה "אשר קידש ידיד מבטן וז"ל: וי"מ ידיד זה יצחק שנתקדש מבטן וכו' כי בזה חנך אותו למסור נפשו על קדושת ה' במה שהרגילהו מילדותו לשפוך דמו באר בארביו ראש הגויה זה נעשה קנין בנפשו ונקל עוד בעיניו למסור כל גופו לשחיטה ולשריפת אש כמו שעשה אח"ז בגדלותו בעקידה, עכ"ל.
וכן בעוללות אפרים ח"ג עמ' י"ט מביא הויכוח של יצחק וישמעל וכ' שהברית נותנת כח באדם למסור כל נפשו אל ה'.

ומבו' בזה שהכח למסור הנפש של יצחק כבר הוטבע בו במילה.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים