סימנא מילתא


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 08 ספטמבר 2018, 22:58

א. מה הטעם של כל סימן וסימן שאנו מגישים על השולחן בלילי ראש השנה, לפי הפשט דרש סוד רמז תובנה וכדומה.
ב. מפני מה לא נוהגים גם ביום? (יש ספרים שהזכירו שנוהגים גם ביום)
ג. מפני מה דבש דבורים ולא של תמרים שגם מוזכר בתורה, ואם אין לו של דבורים?.
ד. האם צריך לאכול או סגי בראיה (סתירה בין גמ') והאם בראיה אפש"ל 'יהי רצון'.
ה. מפני מה אומרים בחלק מהסימנים דברים דומים, כמו "שירבה" גם ברימון גם ברוביא.
ו. איך אומרים "קרא" או "קרע".
ז. היום התפתחה לה תופעה 'לחבר' על כל מאכל גם שלא מהסימנים הידועים 'יהי 'רצון', זה מוסכם לכל?
ח. על כמה וכמה מהסימנים אנו מבקשים מהקב"ה שירבה את זכויותינו. אך כיצד יתכן שירבה זכויותינו אם לא עשינו אותם?
לכל השאלות יש תשובות, מוזמנים לכתוב ממה שראיתם, וממה שעלה ברעיונכם.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 08 ספטמבר 2018, 23:13

תפוח בדבש:
אחת הסיבות שבגללה אוכלים בראש השנה תפוח קשורה במתיקותו, אבל נאמרו בזה טעמים נוספים. חלקם גלויים וחלקם סודות טמירים. ראיתי מביאים -"שבתפוח ישנם 3 הנאות -"הטעם, המראה, והריח" והוא סימן לבקשתנו לבנים, חיים טובים, ופרנסה כל השנה. כמו כן נראה לפרש עפ"ד חז"ל (ברכות נו:) התפוח מסמל, חיים טובים ומעלה וגדולה לאדם, ומטעם זה אוכלים דווקא פרי זה משאר פירות.
ומה הענין לטבול התפוח בדבש דבורים? כתב בזה הלקט יושר: "ודבש דבורים מן המובחר, כי הדבורים דמי למשפט, כי עושים נקמה לפעמים, ומה שיוצא מהם הוא מתוק, וסימן לדבר שאנו יוצאין ממידת הדין למידת הרחמים". ה"פרי עץ חיים" כתב: "דבש בגימטריא "אב הרחמים" וכשם שטבע הדבש הוא שכל הנופל לתוכו נהפך –לדבש במרוצת הזמן כך הדינים והגבורות נהפכים בר"ה ע"י קול השופר ל"רחמים" ונעשים כ"דבש".
בספר 'כי בא מועד' כותב שמובא שתפוח בגימטריא "פרו ורבו" ו"דבש" בגימטריא "אשה" ויש באכילת התפוח בדבש סגולה לפקידת עקרות בראש השנה (וחז"ל כבר הורו לנו שהאימהות נפקדו בר"ה)
והטעם שטובלים התפוח בדבש דבורים ולא דבש תמרים, אחד ההסברים הנפלאים שראיתי בזה, תלוי בהבדל בין שני סוגי דבש הללו. של התמר הוא יוצא מהפרי עצמו ושל הדבורה הדבש אינו חלק ממנה אלא היא מייצרת אותו מהצוף שאוכלת, ועל כן אנו מבקשים בראש השנה שהוא יום הדין, ריבונו של עולם גם אם חטאנו לפניך כל השנה, החטאים הללו לא הפכו להיות חלק מאתנו, זה משהו חיצוני שגרם לנו להיכשל, ואינם אלא כמו דבש של דבורים הבא ממקור חיצוני, ועל כן שלא ישפיעו על מהותנו ולא יותירו בנו כל חותם פנימי.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 08 ספטמבר 2018, 23:20

צריך לדעת שמדינא דגמרא זה לקחת קרכס''ת, דהיינו קרא רוביא כרתי סילקא ותמרי, ואידך מנהגא בעלמא. כמובן שאין לזלזל במנהגים שנהגו ראשונים כמלאכים ח''ו, אך חשוב לדעת סדר עדיפויות.

אגב, היה''ר של שנה טובה ומתוקה נאמר במקור על טבילת הפת בדבש, ולא על התפוח כטעות העולם.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 08 ספטמבר 2018, 23:22

האמת גם מה שכתבת "מדינא דגמרא" זה לא מדוייק.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 08 ספטמבר 2018, 23:25

הפקדתי שומרים כתב:האמת גם מה שכתבת "מדינא דגמרא" זה לא מדוייק.
ח''ו, למה לא? זה גמרא מפורשת בהוריות שהובאה להלכה בכל הפוסקים מהגאונים ואילך, היש לך דינא דגמרא חמור מזה?!


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 08 ספטמבר 2018, 23:29

בגמ' הוריות מוזכר בזה"ל
אמר אביי השתא דאמרת סימנא מילתא היא [לעולם] יהא רגיל למיחזי בריש שתא קרא ורוביא כרתי וסילקא ותמרי
בגמ' כריתות ו. מוזכר "למיחזי". (כך גירסת רש"י מחזור ויטרי הערוך גאונים מאירי)
בכל אופן זה לא דין זה עצה טובה.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 08 ספטמבר 2018, 23:32

הפקדתי שומרים כתב:בגמ' הוריות מוזכר בזה"ל
אמר אביי השתא דאמרת סימנא מילתא היא [לעולם] יהא רגיל למיחזי בריש שתא קרא ורוביא כרתי וסילקא ותמרי
בגמ' כריתות ו. מוזכר "למיחזי".
בכל אופן זה לא דין זה עצה טובה.
יתכן שאינו חיוב גמור, משום שהדינא דגמרא לא נאמר בתורת חיוב, אך לא יצא מכלל דינא דגמרא. וכשאמר החזו''א 'הירא מדינא דגמרא הוא הראוי ליקרא תלמיד חכם' אף זו בכלל.
וצ''ע בגדר חיובו.
הנושא אם למיחזי או למיכל כבר הוכרע בשו''ע ואין אחר דבריו כלום.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 08 ספטמבר 2018, 23:36

המנהג המקורי, המובא בגמרא, הוא לאכול קרא ורוביא, כרתי, סילקא ותמרים, ואולם הטור הוסיף שנהגו לאכול גם תפוח מתוק בדבש ואומרים עליו "תתחדש עלינו שנה מתוקה", וכתב הרמ"א ש"וכן נוהגין". הרמ"א הוסיף בשם ה"מרדכי" שישנם האוכלים רימונים ואומרים "נרבה זכויות כרימון", ונוהגים לאכול בשר שמן וכל מיני מתיקה.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 08 ספטמבר 2018, 23:38

הפקדתי שומרים כתב:המנהג המקורי, המובא בגמרא, הוא לאכול קרא ורוביא, כרתי, סילקא ותמרים, ואולם הטור הוסיף שנהגו לאכול גם תפוח מתוק בדבש ואומרים עליו "תתחדש עלינו שנה מתוקה", וכתב הרמ"א ש"וכן נוהגין". הרמ"א הוסיף בשם ה"מרדכי" שישנם האוכלים רימונים ואומרים "נרבה זכויות כרימון", ונוהגים לאכול בשר שמן וכל מיני מתיקה.
לא הבנתי מה באת לומר.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 08 ספטמבר 2018, 23:41

דרומאי כתב:
הפקדתי שומרים כתב:המנהג המקורי, המובא בגמרא, הוא לאכול קרא ורוביא, כרתי, סילקא ותמרים, ואולם הטור הוסיף שנהגו לאכול גם תפוח מתוק בדבש ואומרים עליו "תתחדש עלינו שנה מתוקה", וכתב הרמ"א ש"וכן נוהגין". הרמ"א הוסיף בשם ה"מרדכי" שישנם האוכלים רימונים ואומרים "נרבה זכויות כרימון", ונוהגים לאכול בשר שמן וכל מיני מתיקה.
לא הבנתי מה באת לומר.
לא דינא ולא גמרא, אלא מנהג יפה דגמרא שעל זה הוסיפו ראשונים כמלאכים. והכל ענינו אחד, שיש תוקף וחוזק לסימן טוב שאדם עושה לקראת השנה החדשה. וכמו שכתוב שרצוי להמנע מאכילת דברים חמוצים וחריפים, כך גם אותם סימנים, אינם חובה של ממש אלא מהטעם הנ"ל.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 08 ספטמבר 2018, 23:46

טעם נוסף לאכילת הסימנים כתב השל"ה הקדוש -שעיקר אכילת הסימנים שיזכור האדם ויתעורר בתשובה ויתפלל על הדבר הזה. לדוגמא -כאשר מניח 'רוביא' על שלחנו ואוכלו, בזה האדם נזכר להתפלל על שירבו זכיותינו וכן כשרואה 'כרתי' זה מזכיר לאדם ורומז לו שיתפלל על הכרתת שונאינו. נמצא, שהעיקר הוא ההתעוררות והתפילה, ולאחר שהתפלל ואוכל את 'הסימן' הוא עושה רושם שתתקיים תפילתו".


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 00:14

כמה טעמים לאכילת תמר שעלו במח'.
שם התמר מורכב מאותיות ת.מ.ר מלשון "תם-רע" שהקב"ה יסיים את חייהם של המבקשים את נפשם של ישראל, וזה שאומרים ביהי רצון.
כמו כן תמר מסמל את עם ישראל, כמו שאומרים חז"ל "מה תמר זה אין לו אלא לב אחד אף ישראל אין להם אלא לב אחד לאביהם שבשמים". זאת ועוד תמר בשונה משאר אילנות, מתקיים גם במדבר צחיח וזהו רמז לעם ישראל, המתקיימים בנפרד מכל האומות.


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 651
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הכהן » 09 ספטמבר 2018, 00:37

הפקדתי שומרים כתב: ז. היום התפתחה לה תופעה 'לחבר' על כל מאכל גם שלא מהסימנים הידועים 'יהי 'רצון', זה מוסכם לכל?
משנה ברורה כתב:וכשיאכל רוביא וכו' - וה''ה מה שנקרא בלשונות אחרים לשון רביה יאכל כל מדינה ומדינה כלשונה:
לפי זה גם מה שיש בו בלשונות אחרים קריאה/קריעה/סילוק וכו', ולמה ייגרעו בקשות אחרות?


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 02:00

הכהן כתב:
הפקדתי שומרים כתב: ז. היום התפתחה לה תופעה 'לחבר' על כל מאכל גם שלא מהסימנים הידועים 'יהי 'רצון', זה מוסכם לכל?
משנה ברורה כתב:וכשיאכל רוביא וכו' - וה''ה מה שנקרא בלשונות אחרים לשון רביה יאכל כל מדינה ומדינה כלשונה:
לפי זה גם מה שיש בו בלשונות אחרים קריאה/קריעה/סילוק וכו', ולמה ייגרעו בקשות אחרות?
אילו מד' המ"ב היה צד לאמר דווקא על מה דאיתא בגמ' כמו רוביא. ופשוט.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 02:10

נקודה נוספת הערה ח' -הנה כמו ה'לוביא' רימון כך על כמה וכמה מהסימנים אנו מבקשים מהקב"ה שירבה את זכויותינו. אך כיצד יתכן שירבה זכויותינו אם לא עשינו אותם?
אחד ההסברים, שבעצם 'הבקשה' מהקב"ה היא שיקשיב ל'קבלות' שאנו מקבלים על עצמנו לקראת השנה החדשה ויצרף כבר כעת את המצוות והזכויות שנעשה במרוצת השנה בזכות ה'קבלות' שקיבלנו לקיומם בעתיד.

הסבר נוסף שמביאים בזה על פי הגמ' -השב בתשובה מאהבה עוונותיו נהפכות לזכויות, ואנו מבקשים שנזכה לשוב בתשובה מתוך אהבת ה' ועל ידי כך ייהפכו כל שקי עבירותינו לזכויות.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 09 ספטמבר 2018, 02:43

הפקדתי שומרים כתב:
דרומאי כתב:
הפקדתי שומרים כתב:המנהג המקורי, המובא בגמרא, הוא לאכול קרא ורוביא, כרתי, סילקא ותמרים, ואולם הטור הוסיף שנהגו לאכול גם תפוח מתוק בדבש ואומרים עליו "תתחדש עלינו שנה מתוקה", וכתב הרמ"א ש"וכן נוהגין". הרמ"א הוסיף בשם ה"מרדכי" שישנם האוכלים רימונים ואומרים "נרבה זכויות כרימון", ונוהגים לאכול בשר שמן וכל מיני מתיקה.
לא הבנתי מה באת לומר.
לא דינא ולא גמרא, אלא מנהג יפה דגמרא שעל זה הוסיפו ראשונים כמלאכים. והכל ענינו אחד,שיש תוקף וחוזק לסימן טוב שאדם עושה לקראת השנה החדשה. וכמו שכתוב שרצוי להמנע מאכילת דברים חמוצים וחריפים, כך גם אותם סימנים, אינם חובה של ממש אלא מהטעם הנ"ל.
טעות בידך. אכילת -או ראיית- המינים המפורשים בגמרא היא דינא דגמרא וראוי לבזבז עליה זמן וממון, הגאונים והראשונים השקיעו זמן וכח כדי לבאר עניין הסימנים- לא משום 'מנהג יפה' אלא לבאר דין בגמרא.
הבטוי 'לא דינא ולא גמרא' אינו במקומו, ואינו לישנא דרבנן.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 02:44

ר' @דרומאי האם עני יצטרך לחזר על הפתחים?


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 09 ספטמבר 2018, 02:47

הפקדתי שומרים כתב:ר' @דרומאי האם עני יצטרך לחזר על הפתחים?
רק אם יש בזה פרסומי ניסא...
לא אמרתי שזהו חיוב גמור, אולם ח''ו לפטור את זה כ'מנהג יפה' ו'פולקלור', זה הרבה יותר ממנהג ויותר חיוב מסליחות למשל.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 02:50

כמדומני שמר טועה לא רק על מצוה שיש בה פרסומי ניסא.
ב. זה לא דינא דגמרא אלא מנהג שמובא בגמ', וחלילה לאמר פלוקלור וכדומה.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 09 ספטמבר 2018, 08:32

הפקדתי שומרים כתב:כמדומני שמר טועה לא רק על מצוה שיש בה פרסומי ניסא.
ב. זה לא דינא דגמרא אלא מנהג שמובא בגמ', וחלילה לאמר פלוקלור וכדומה.
א. אני לא נכנס לענין עכשיו.
ב. ודאי דינא דגמרא, אלא שאינו חיוב משום שלא תקנוהו לחיוב. והוא ממש כמו 'לעולם ישלים אדם פרשיותיו שמו''ת' ושאר דיני הגמרא. לבטל במחי יד דינא דגמרא צריך ראיה חזקה.


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 651
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הכהן » 09 ספטמבר 2018, 08:51

דרומאי כתב:זה הרבה יותר ממנהג ויותר חיוב מסליחות למשל.
כותרת הסימן היא "דברים שנוהגים לאכול"
הרמב"ם הביא את זה?


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי דרומאי » 09 ספטמבר 2018, 11:08

הכהן כתב:
דרומאי כתב:זה הרבה יותר ממנהג ויותר חיוב מסליחות למשל.
כותרת הסימן היא "דברים שנוהגים לאכול"
הרמב"ם הביא את זה?
הרמב''ם לא הביא כל הדינים שתלוים בסימנא וברוח רעה וכדו', וכבר חלקו עליו ואין הלכה כמותו בענין זה.
'דברים שנוהגים לאכול' שמא הוא משום הדברים האחרים שהם ממנהגא, ולא כרקס''ת.


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 651
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הכהן » 09 ספטמבר 2018, 11:09

הפקדתי שומרים כתב: אילו מד' המ"ב היה צד לאמר דווקא על מה דאיתא בגמ' כמו רוביא. ופשוט.
קצור שלחן ערוך כתב: וגם ירקות אוכלים אותן שיש להן במדינה ההיא שם שמורה לטובה.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 12:43

הכהן כתב:
הפקדתי שומרים כתב: אילו מד' המ"ב היה צד לאמר דווקא על מה דאיתא בגמ' כמו רוביא. ופשוט.
קצור שלחן ערוך כתב: וגם ירקות אוכלים אותן שיש להן במדינה ההיא שם שמורה לטובה.
דוקא ירקות או גם ממתקים המיוצרים בידי אדם?


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 651
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הכהן » 09 ספטמבר 2018, 13:12

למה שיהיה הבדל?
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 13:15

הכהן כתב:למה שיהיה הבדל?
הלא הבאת מקור מקצוש"ע על ירקות, האם יש לך מקור גם לענין הנ"ל?
מקור ממערכת aish.co.il?


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 651
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הכהן » 09 ספטמבר 2018, 14:18

לא היו לו ממתקים....


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 651
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הכהן » 09 ספטמבר 2018, 14:42

הפקדתי שומרים כתב: מקור ממערכת aish.co.il?
לבקשתך מקור אחר (ומאכלים אחרים)
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 09 ספטמבר 2018, 14:57

הכהן כתב:
הפקדתי שומרים כתב: מקור ממערכת aish.co.il?
לבקשתך מקור אחר (ומאכלים אחרים)
יש"כ. ושוב אלו ירקות פירות, האם גם מאכל המיוצר ע"י בני אדם כמו ממתקים וכדומה?


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 651
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סימנא מילתא

שליחה על ידי הכהן » 09 ספטמבר 2018, 15:30

לא נמצא ראיה לדבר שלא היה קיים (חוץ מהלביבה שב-aish)

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים