בדין שמיעת כל התקיעה מתחילתה ועד סופה


פותח הנושא
בבא קמא
משתמש ותיק
הודעות: 382
הצטרף: 30 יולי 2019, 13:37
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

בדין שמיעת כל התקיעה מתחילתה ועד סופה

שליחה על ידי בבא קמא » 03 אוקטובר 2019, 09:41

ראש השנה דף כח. דנה הסוגיא אם צריך לשמוע כל התקיעה ומסקנת הסוגיא שצריך לשמוע את כל התקיעה מתחילה ועד סוף. ודעת הרבה ראשונים דאף אם שמע שיעור תקיעה גם כן לא סגי בזה אלא צריך לשמוע את כל התקיעה.
נסתפקתי איך הדין אם התוקע הנמיך את קול תקיעתו באמצע התקיעה ועל ידי זה השומע את תחילת התקיעה לא שמע את סופה. אם גם בזה לא יצא כיון שלא שמע את סוף התקיעה. או שרק באופן שהחסרון אינו בתקיעה, כגון שבאמצע התקיעה נכנס השומע או התוקע לבור ושם הוא קול הברה, או כשלא נתכוון בחלק מהתקיעה, אבל אם מצד התוקע כבר אינו שומע את קול התקיעה על ידי שכבר אינו תוקע בחוזק, יש לומר שכלפי שומע זה נחשב שנסתיימה כבר התקיעה. וצריך עיון. 

ערכים:


ayedavid
משתמש ותיק
הודעות: 297
הצטרף: 14 אפריל 2019, 22:27
נתן תודה: 111 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בדין שמיעת כל התקיעה מתחילתה ועד סופה

שליחה על ידי ayedavid » 03 אוקטובר 2019, 13:57

השאלה אם מה שהצריכו שישמע את הכל הוא מעיקר הדין כדי לקיים את המצווה. אם כן, איך אפשר לחלק בסיבת חוסר השמיעה?


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: בדין שמיעת כל התקיעה מתחילתה ועד סופה

שליחה על ידי יהודי נאמן » 03 אוקטובר 2019, 13:58

ayedavid כתב:
03 אוקטובר 2019, 13:57
השאלה אם מה שהצריכו שישמע את הכל הוא מעיקר הדין כדי לקיים את המצווה. אם כן, איך אפשר לחלק בסיבת חוסר השמיעה?
ברור שהוא מעיקר הדין, אבל יש לומר שכיון שהתוקע הנמיך את קול תקיעתו הרי זה יכול להחשב סוף תקיעה כלפי אותו שומע.
 


פותח הנושא
בבא קמא
משתמש ותיק
הודעות: 382
הצטרף: 30 יולי 2019, 13:37
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בדין שמיעת כל התקיעה מתחילתה ועד סופה

שליחה על ידי בבא קמא » 03 אוקטובר 2019, 14:00

יהודי נאמן כתב:
03 אוקטובר 2019, 13:58
ayedavid כתב:
03 אוקטובר 2019, 13:57
השאלה אם מה שהצריכו שישמע את הכל הוא מעיקר הדין כדי לקיים את המצווה. אם כן, איך אפשר לחלק בסיבת חוסר השמיעה?
ברור שהוא מעיקר הדין, אבל יש לומר שכיון שהתוקע הנמיך את קול תקיעתו הרי זה יכול להחשב סוף תקיעה כלפי אותו שומע.

ואם הנמיך את קול תקיעתו עד שאף הוא עצמו אינו שומע, לכאורה מסתבר שזה ודאי נחשב סוף התקיעה וצ"ע.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח