מעיקרי התשובה "קבלה לעתיד"

דגש קל

משתמש רגיל
הרמב"ם בריש הלכות תשובה כותב שא' מעיקי התשובה הוא קבלה לעתיד, וצריך לאמר זאת בפה מלא משום מצוות ווידוי. 
וצ"ע מדוע אנו בתפילת יוהכ"פ לא מזכירים זאת - ויש שלקראת סוף שמו"ע אומרים כבקשה ו"לא אחטא עוד", וגם בסדר העבודה כשמזכירים את ווידויו של כהן גדול לא מוזכר שום קבלה לעתיד. וצ"ע.
 
 

ayedavid

משתמש ותיק
ועוד היה קשה שבחלק מהסידורים מודפס "והייתי צריך לומר לא אחטא עוד אבל מה אעשה שהוא מאש ואני בשר ודם.."
 

משה אהרן

משתמש רשום
כעת חדש יצא רבעון מבקשי תורה סח על עינייני ראש השנה ושם יש מאמר מהסטייפלר שכתב בחוברת שערי תבונה ובתוך דבריו הוא שואל שאלה זאת ומנסה לענות ונשאר בצ"ע. לאחר שהוא מביא את ארבעת שלבי התשובה.
וז"ל: ובהיסוד דקבלה בפה דהיינו שיאמר לפני הקב"ה שמקבל שלא יחטא צ"ע, שכמדומני שלא נתקן זה בנוסח התפילה דיו"כ. ואפשר שלא יהיה כדובר שקרים מי שאינו מקבל באמת. ואכתי צ"ע וועכ"פ צריך כל בעל תשובה ליזהר בזה. 
 

אוריאל

משתמש ותיק
למעשה ראיתי בשם הגר"נ קרליץ שבאמת צריך לזכור להוסיף בסוף הוידוי שיותר לא יחזור לזה [כמדומני שפעם אחת מספיק לזה]
 

שמעיה

משתמש ותיק
לא הבנתי. ממהיכי תיתי שיש דין של אמירה שהוא מקבל על עצמו לעתיד. ווידוי חייב להיות בדיבור, אך קבלה?
 
חלק עליון תַחתִית