אכל מה שבין השיניים בתוך הבית ביטל עשה

מה אדבר

משתמש ותיק
המשנ"ב כ' שבאמצע סעודתו אפי' אוכל פחות מכביצה חייב בסוכה, ולפ"ז ה"ה סעודה של פהב"כ ואם אכל עוגה ולעס מעט בתוך הבית הרי זה מבטל עשה, והוא מלתא דשכיחא מאד.
 

מה אדבר

משתמש ותיק
פותח הנושא
מבני ברק אמר:
לא ניתנה תורה למלאכי השרת
אין זה מלאכי השרת, שכן גם לענין ברכה אחרונה אם היו לו שיירי מאכל בתוך הפה הרי זה מחייבו בעל המחיה.
 
 

מבולבל

משתמש ותיק
אין הדבר דומה
א. השער הציון אומר את זה בדרך אפשר.
ב. טעמו של השער הציון הוא שיתכן ששתיית מים באמצע הסעודה היא חלק מקביעות הסעודה. וודאי שאין אכילת השיריים חלק מן הקביעות
ג. אם איני טועה סברת השער הציון מקובלת לגבי יין באמצע הסעודה (הליכות שלמה נראה לי אומר כך) ועיקר חידושו זה גם לגבי מים, ואם כן רואים שיש חילוק גם בתוך הסעודה מה מותר ומה אסור.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מה הדין בשיירי בשר בין השיניים לגבי המתנה בין בו'' ח?

לא צריך לחכות
שהרי כל הטעם (לדיעה אחת)
לחכות שש שעות בגלל אותם שיריים
 

מבולבל

משתמש ותיק
אחרי שש שעות השיריים מרקיבים ונראה לי שלכן מותר לאחר שש שעות
יש לדון האם לגבי איסור חוץ לסוכה אסור גם דברים רקובים
אבל מיד נזכרתי שאחרי שש שעות הוא כבר ודאי סיים סעודתו ומותר לאכול חוץ לסוכה
 

מה אדבר

משתמש ותיק
פותח הנושא
מבולבל אמר:
ב. טעמו של השער הציון הוא שיתכן ששתיית מים באמצע הסעודה היא חלק מקביעות הסעודה. וודאי שאין אכילת השיריים חלק מן הקביעות

אם היא לא חלק מהקביעות, כיצד תיפטר בברכת הנהנין.
 

מבולבל

משתמש ותיק
ואיך המים יפטרו לפי הצד שמותר לשתותם בבית? לדעתי אין שייכות בין הדברים.
יכ
 

סתם איש

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
אמונת אומן אמר:
מה הדין בשיירי בשר בין השיניים לגבי המתנה בין בו'' ח?

לא צריך לחכות
שהרי כל הטעם (לדיעה אחת)
לחכות שש שעות בגלל אותם שיריים
כתבת נכון שזה רק לדיעה אחת [ה"ה שיטת הרמב"ם] ובפוסקים מבואר שצריך לחוש לשיטות שאר הראשונים.
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
סתם איש אמר:
יעקב שלם אמר:
אמונת אומן אמר:
מה הדין בשיירי בשר בין השיניים לגבי המתנה בין בו'' ח?

לא צריך לחכות
שהרי כל הטעם (לדיעה אחת)
לחכות שש שעות בגלל אותם שיריים
כתבת נכון שזה רק לדיעה אחת [ה"ה שיטת הרמב"ם] ובפוסקים מבואר שצריך לחוש לשיטות שאר הראשונים.
לפי הטעם השני ודאי לא צריך
שהרי אין טעם בלוע
 
 

מה אדבר

משתמש ותיק
פותח הנושא
מבולבל אמר:
ואיך המים יפטרו לפי הצד שמותר לשתותם בבית? לדעתי אין שייכות בין הדברים.
יכ

לא התכוונתי לומר שמים נפטרים משום ששותה אותם בסוכה, אלא שלדבריך שאין זה חלק מן האכילה יהא נפק"מ נוספת לענין שייפטרו בברכה אחרונה.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
לכאורה כל אדם בביתו אוכל את זה בחוץ, וזה לא סותר את ה'כעין תדורו'.

וכמדומה שכתוב בספר 'וזאת הברכה' שכשיוצאים לחוץ לא מברכים שוב על הפירורים ומותר לבלוע, כנראה כי זה נחשב כבר בלוע 'בפנים' ולא מתייחסים לאכילה כזו ברצינות וחשיבות.
 

סתם איש

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
סתם איש אמר:
יעקב שלם אמר:
לא צריך לחכות
שהרי כל הטעם (לדיעה אחת)
לחכות שש שעות בגלל אותם שיריים
כתבת נכון שזה רק לדיעה אחת [ה"ה שיטת הרמב"ם] ובפוסקים מבואר שצריך לחוש לשיטות שאר הראשונים.
לפי הטעם השני ודאי לא צריך
שהרי אין טעם בלוע

אם כרגע בולע את מה שבין שיניו צריך להמתין מחדש ו' שעות [משא"כ לרמב"ם].
 
חלק עליון תַחתִית