נוי סוכה שאינו לשם סוכה - האם הוקצה למצוותו

תורת

משתמש רגיל
מעשה שהיה:
לצורך מסיבת יום הולדת תלו בסוכה בלונים. והשאלה היא האם הוקצה למצוותו כי מחד גיסא אינו נעשה לשם סוכה ומאידך מכיון דהוי נוי בסוכה הגם שאינו לשם סוכה אבל הוי נוי בסוכה ואולי נהפך להיות חלק מנוי סוכה.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
תורת אמר:
מעשה שהיה:
לצורך מסיבת יום הולדת תלו בסוכה בלונים. והשאלה היא האם הוקצה למצוותו כי מחד גיסא אינו נעשה לשם סוכה ומאידך מכיון דהוי נוי בסוכה הגם שאינו לשם סוכה אבל הוי נוי בסוכה ואולי נהפך להיות חלק מנוי סוכה.
מסתבר דמותר כיון דלא היה לצורך נוי הסוכה ולאחר המסיבה אינו נוי והוא זמני.
 
 

תורת

משתמש רגיל
פותח הנושא
עוד מקום יש להתיר משום שהבלון לאחר זמן מועט מתכווץ וממילא מעיקרא אינו לשבעה. ועדיף מהנידון שדנו בפורום לגבי מפות ואגרטלים, אך עדיין יש מקום להתספק ולדון בזה.

ובאותו ענין יש לדון לגבי מפות ואגרטלים ולא מחמת הנידון שכבר דנו שעשוי ודרך להסירו ולכן אינו מוקצה אלא יש לדון מחמת שאמנם זה נוי אך לא עשאו לשם הסוכה אלא לשם אירוח וסעודה.
ואית"ל דבנידון של בלונים יהא אסור משום דהוי חלק מהסוכה מ"מ במפות ואגרטלים יש מקום להתיר שאינו חלק מהסוכה, ודו"ק.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
תורת אמר:
עוד מקום יש להתיר משום שהבלון לאחר זמן מועט מתכווץ וממילא מעיקרא אינו לשבעה. ועדיף מהנידון שדנו בפורום לגבי מפות ואגרטלים, אך עדיין יש מקום להתספק ולדון בזה.

כ"ז שהוא עומד הרי הוא מתקצה כל יום ויום בביה"ש ואינו תלוי דווקא בביה"ש הראשון עיין בסימן תרלח.
ואה"נ כשיתכווץ לגמרי מסתבר שאפשר להסירו, שאדעתא דהכי קבעו שם, וכמו שנתבאר שם בנו"כ.
אמנם יש להתיר מכמה טעמים, וחד מהם כמו שנכתב באשכול והחרה ע"ז מר.
 
חלק עליון תַחתִית