קריאת מעשה בראשית בשמיני עצרת

ובכן

משתמש ותיק
ובכן אמר:
...עוד אחת מעט היא. פרשה זו אנו קוראים אותה מראשה לסופה במשך מעגל השנה. תחילתה - בראש חודש חשוון, שקוראין מתחילת 'את קרבני לחמי' גו' עד סוף מוסף ר"ח, וסופה בקריאת שמיני עצרת, כשחותמין ב'ויאמר משה אל בנ"י' גו'.

והנה להלן במגילה שם אמרו דאנשי מעמד קוראין בתורה בפרשת מעשה בראשית, להיות שהמעמד הוא על קרבנות התמידין והמוספין, שעליהם העולם עומד, שנאמר 'אם לא בריתי' גו', ולכן מן הענין לקרוא במעשה בראשית.

מעתה יש לנו טעם הגון נוסף למה שנהגנו לקרוא מעשה בראשית בשמיני עצרת, אחר שהשלמנו כל קריאת פרשת תמידין ומוספין. ויובן מדוע קוראים כולו, דאילו משום תכיפת התחלה לסיום, היה די לקרוא רק פרשה אחת, עד 'יום אחד'. וראה בטור (או"ח סי' תרסח) שהיה המנהג לקרוא פרשת בראשית אחר קריאת המפטיר. ודוק.
 
חלק עליון תַחתִית