תלה נוי סוכה על דפנות הסוכה מבחוץ, אם נאסר מדין נוי סוכה?

בני תורה

משתמש ותיק
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
 

דרומאי

משתמש ותיק
בני תורה אמר:
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
מאי דפשיטא ליה למר מספקא לי מאד, ועניות דעתי נוטה דאינו נוי סוכה כל שאינו בתוך הסוכה עצמה, דאין הנוי דין בישיבת הסוכה, אלא בגוף הסוכה, וכל שאין הנוי מנאה את גוף הסוכה אינו נוי. ומינה דאם מנאה את הסוכה מבחוץ, לדעת הרמב''ם ודעימיה דדפנות הסוכה בכלל קדושת הסוכה, אף שאינו מנאה את הסכך לכאורה הוי נוי. אולם למאי דביאר הגר''ח מבריסק את דעת הרמב''ם יש לדחות, דודאי מודה הרמב''ם דאין גוף הדפנות בכלל הקדושה, אלא משום דסו''ס על ידם מתקיימא המצוה, ולפי''ז נוי הדפנות אינו בכלל נוי כל שאינו מנאה את גוף הסוכה ודוק.
 

דרומאי

משתמש ותיק
וכמו כן יש לדון במי שתלה הנוי סוכה בדופן עקומה, באופן שאין הנוי תלוי בחלל הסוכה כלל, וכמדומה דהוא ממש כהנדון הנ''ל.
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
במשנ"ב איתא שהסיבה שהנוי אסור כיון שזהו בזיון אם כן אין מקום להסתפק בשום אופן אלא הכל יהיה שייך לכלל האם הוא מנאה את הסוכה או לא גם הוא אינו בתוך הסוכה וגם הוא על הדופן רק מחוצה לה.
 

דרומאי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
במשנ"ב איתא שהסיבה שהנוי אסור כיון שזהו בזיון אם כן אין מקום להסתפק בשום אופן אלא הכל יהיה שייך לכלל האם הוא מנאה את הסוכה או לא גם הוא אינו בתוך הסוכה וגם הוא על הדופן רק מחוצה לה.
הבזוי הוא מה שהוא משתמש לצרכו בדבר מצוה, וע''כ נקרא שמו 'ביזוי מצוה'. אך קודם צריך לדון אם הנוי הוא בכלל המצוה, ובכן אם אינו מנאה את גוף הסוכה אלא את ישיבתה אינו בכלל נוי. אטו הכר שמשתמש בו בסוכה אסור להוציאו מחוץ לסוכה?
 

יוסי יעבץ

משתמש ותיק
בני תורה אמר:
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
מסתבר להיפך. מהיכן הגעת לזה?
דין הקדושה החל על נוי הסוכה הוא רק בגלל קדושת הסוכה עצמה. במקרה שפה החלק המקורה אינו בכלל סוכה.
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
תלמיד צעיר אמר:
במשנ"ב איתא שהסיבה שהנוי אסור כיון שזהו בזיון אם כן אין מקום להסתפק בשום אופן אלא הכל יהיה שייך לכלל האם הוא מנאה את הסוכה או לא גם הוא אינו בתוך הסוכה וגם הוא על הדופן רק מחוצה לה.
הבזוי הוא מה שהוא משתמש לצרכו בדבר מצוה, וע''כ נקרא שמו 'ביזוי מצוה'. אך קודם צריך לדון אם הנוי הוא בכלל המצוה, ובכן אם אינו מנאה את גוף הסוכה אלא את ישיבתה אינו בכלל נוי. אטו הכר שמשתמש בו בסוכה אסור להוציאו מחוץ לסוכה?
כר אינו דומה כלל כיון שנוא רק אופציה לעשות בסוכה תשהו כעין תדורו אבל נוי לסוכה מדוע לא הרי הוא אינו צריך להיות חלק מהמצווה אלא רק לנאותה וזה הוא עושה.
 

דרומאי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
דרומאי אמר:
תלמיד צעיר אמר:
במשנ"ב איתא שהסיבה שהנוי אסור כיון שזהו בזיון אם כן אין מקום להסתפק בשום אופן אלא הכל יהיה שייך לכלל האם הוא מנאה את הסוכה או לא גם הוא אינו בתוך הסוכה וגם הוא על הדופן רק מחוצה לה.
הבזוי הוא מה שהוא משתמש לצרכו בדבר מצוה, וע''כ נקרא שמו 'ביזוי מצוה'. אך קודם צריך לדון אם הנוי הוא בכלל המצוה, ובכן אם אינו מנאה את גוף הסוכה אלא את ישיבתה אינו בכלל נוי. אטו הכר שמשתמש בו בסוכה אסור להוציאו מחוץ לסוכה?
כר אינו דומה כלל כיון שנוא רק אופציה לעשות בסוכה תשהו כעין תדורו אבל נוי לסוכה מדוע לא הרי הוא אינו צריך להיות חלק מהמצווה אלא רק לנאותה וזה הוא עושה.
במה נוי הוא יותר מכר, בשלמא אם הוא תלוי בסוכה עצמה והוא מנאה אותה שפיר, אך אם אינו אלא מבחוץ אלא שהוא עושה 'נוף' נאה למי שיושב בסוכה אין זה יותר מכר.
 

דרומאי

משתמש ותיק
יוסי יעבץ אמר:
בני תורה אמר:
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
מסתבר להיפך. מהיכן הגעת לזה?
דין הקדושה החל על נוי הסוכה הוא רק בגלל קדושת הסוכה עצמה. במקרה שפה החלק המקורה אינו בכלל סוכה.
ראוי לציין שנוי סוכה אינו נאסר מדין קדושה אלא מדין מוקצה כמבואר סימן תרל''ח, ומ''מ סברתך נכונה.
 

יוסי יעבץ

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
יוסי יעבץ אמר:
בני תורה אמר:
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
מסתבר להיפך. מהיכן הגעת לזה?
דין הקדושה החל על נוי הסוכה הוא רק בגלל קדושת הסוכה עצמה. במקרה שפה החלק המקורה אינו בכלל סוכה.
ראוי לציין שנוי סוכה אינו נאסר מדין קדושה אלא מדין מוקצה כמבואר סימן תרל''ח, ומ''מ סברתך נכונה.
בשבת ויו"ט משום מוקצה כל השבוע משום הגמ' שבת כב דהוי ביזוי מצוה.
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
כר אינו דומה כלל כיון שנוא רק אופציה לעשות בסוכה תשהו כעין תדורו אבל נוי לסוכה מדוע לא הרי הוא אינו צריך להיות חלק מהמצווה אלא רק לנאותה וזה הוא עושה.[/quote]
במה נוי הוא יותר מכר, בשלמא אם הוא תלוי בסוכה עצמה והוא מנאה אותה שפיר, אך אם אינו אלא מבחוץ אלא שהוא עושה 'נוף' נאה למי שיושב בסוכה.
הוא אשר כתבתי אם הוא מנאהאת הסוכה הוא נקרא נוי ואם הוא לא מנאה אינו נקרא נוי אבל במקרה בו הוא אינו נראה שהוא מנאה את הסוכה אלא הוא לנוף ליושביה הוא יהיה נקרא כנוף ולא כנוי. אבל כיון שברור שאדם ששם נוי סוכה במרחק מה מין הסוכה אינו בה לעשות לעצמו נוף ברור ממילא שהוא נוי סוכה.
 

דרומאי

משתמש ותיק
יוסי יעבץ אמר:
דין הקדושה החל על נוי הסוכה הוא רק בגלל קדושת הסוכה עצמה. במקרה שפה החלק המקורה אינו בכלל סוכה.
דרומאי אמר:
ראוי לציין שנוי סוכה אינו נאסר מדין קדושה אלא מדין מוקצה כמבואר סימן תרל''ח, ומ''מ סברתך נכונה.
יוסי יעבץ אמר:
בשבת ויו"ט משום מוקצה כל השבוע משום הגמ' שבת כב דהוי ביזוי מצוה.
התכוונתי לדין מוקצה למצוותו שקרוי בלשון הפוסקים מוקצה, שכן בלא שחל הקצאה למצוה לא אמרינן דהוי ביזוי מצוה, כדמוכח מהא דמהני תנאי.
 

בני תורה

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרומאי אמר:
יוסי יעבץ אמר:
בני תורה אמר:
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
מסתבר להיפך. מהיכן הגעת לזה?
דין הקדושה החל על נוי הסוכה הוא רק בגלל קדושת הסוכה עצמה. במקרה שפה החלק המקורה אינו בכלל סוכה.
ראוי לציין שנוי סוכה אינו נאסר מדין קדושה אלא מדין מוקצה כמבואר סימן תרל''ח, ומ''מ סברתך נכונה.
אם נוי נאסר מדין קדושה או מדין מוקצה למצוותו יש להאריך בזה בתוך הסוגיא וכפי הנראה הוא מחלוקת ראשונים.
אך בין כך ובין כך איני מבין טענתם ודאי שהוא מכח קדושת הסוכה, אבל אין זה שייך דווקא למה שקיים בתוך חלל הסוכה עצמה, אלא אם כן הנוי אינו מתייחס לסוכה.
למשל עיטרה בקרמים ובסדינין המצויירין, אם תלה אותם על דופן עקומה שאינה בתוך הסוכה וכי לא יאסר?
 

דרומאי

משתמש ותיק
בני תורה אמר:
[
אם נוי נאסר מדין קדושה או מדין מוקצה למצוותו יש להאריך בזה בתוך הסוגיא וכפי הנראה הוא מחלוקת ראשונים.
אך בין כך ובין כך איני מבין טענתם ודאי שהוא מכח קדושת הסוכה, אבל אין זה שייך דווקא למה שקיים בתוך חלל הסוכה עצמה, אלא אם כן הנוי אינו מתייחס לסוכה.
למשל עיטרה בקרמים ובסדינין המצויירין, אם תלה אותם על דופן עקומה שאינה בתוך הסוכה וכי לא יאסר?
אכן כתבתי לעיל שלענ''ד ה''ה בדופן עקומה שעיטרה בקרמים וכו' דלא נאסרו, זולת לדעת הרמב''ם אינימא דסובר שחל קדושה על הדפנות ודלא כהגר''ח.
 

יוסי יעבץ

משתמש ותיק
בני תורה אמר:
יוסי יעבץ אמר:
בני תורה אמר:
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
מסתבר להיפך. מהיכן הגעת לזה?
דין הקדושה החל על נוי הסוכה הוא רק בגלל קדושת הסוכה עצמה. במקרה שפה החלק המקורה אינו בכלל סוכה.

אם נוי נאסר מדין קדושה או מדין מוקצה למצוותו יש להאריך בזה בתוך הסוגיא וכפי הנראה הוא מחלוקת ראשונים.
אך בין כך ובין כך איני מבין טענתם ודאי שהוא מכח קדושת הסוכה, אבל אין זה שייך דווקא למה שקיים בתוך חלל הסוכה עצמה, אלא אם כן הנוי אינו מתייחס לסוכה.
למשל עיטרה בקרמים ובסדינין המצויירין, אם תלה אותם על דופן עקומה שאינה בתוך הסוכה וכי לא יאסר?
תראה פני יהושע סוכה י: כתב שבכה"ג שתלויים תחת דופן עקומה מתקדש ונאסר. הביאו בהליכות שלמה סוכה של הגרש"ז אבל כתב שדבריו מחודשים והאריך בזה. מכל מקום אינו דומה דופן עקומה למקרה שהצגת.
 

דרומאי

משתמש ותיק
יוסי יעבץ אמר:
תראה פני יהושע סוכה י: כתב שבכה"ג שתלויים תחת דופן עקומה מתקדש ונאסר. הביאו בהליכות שלמה סוכה של הגרש"ז אבל כתב שדבריו מחודשים והאריך בזה. מכל מקום אינו דומה דופן עקומה למקרה שהצגת.
אין פנ''י תח''י, אשמח אם תעתיק דבריו הקדושים. שמא סובר דחל קדושה על הדפנות?
 

דרומאי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
הוא אשר כתבתי אם הוא מנאה את הסוכה הוא נקרא נוי ואם הוא לא מנאה אינו נקרא נוי אבל במקרה בו הוא אינו נראה שהוא מנאה את הסוכה אלא הוא לנוף ליושביה הוא יהיה נקרא כנוף ולא כנוי. אבל כיון שברור שאדם ששם נוי סוכה במרחק מה מין הסוכה אינו בה לעשות לעצמו נוף ברור ממילא שהוא נוי סוכה.
לא הבנתי. אם הנוי מחוץ לסוכה אין זה אלא נוף.
 

יוסי יעבץ

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
בני תורה אמר:
יש לחקור מה נחשב בכלל נוי סוכה, זהו ודאי מסתבר שאין צריך שהנוי יהא דווקא בתוך הסוכה עצמה, וכגון חדר שרק חציו משמש לסוכה ותולה במקום שאינו סוכה נוי סוכה על מנת שיהא נוי לסוכה גם כן נעשה בכלל נוי סוכה ונאסר.
אבל מכל מקום מסתבר שיש גבול לדבר, ועל כן יש להסתפק באופן שקישט את דפנות הסוכה מבחוץ ויש לומר שזה אינו בכלל הסוכה כלל, דהסוכה היא בתוך הדפנות ולא בצד החיצוני שלהם וצ"ע.
מאי דפשיטא ליה למר מספקא לי מאד, ועניות דעתי נוטה דאינו נוי סוכה כל שאינו בתוך הסוכה עצמה, דאין הנוי דין בישיבת הסוכה, אלא בגוף הסוכה, וכל שאין הנוי מנאה את גוף הסוכה אינו נוי. ומינה דאם מנאה את הסוכה מבחוץ, לדעת הרמב''ם ודעימיה דדפנות הסוכה בכלל קדושת הסוכה, אף שאינו מנאה את הסכך לכאורה הוי נוי. אולם למאי דביאר הגר''ח מבריסק את דעת הרמב''ם יש לדחות, דודאי מודה הרמב''ם דאין גוף הדפנות בכלל הקדושה, אלא משום דסו''ס על ידם מתקיימא המצוה, ולפי''ז נוי הדפנות אינו בכלל נוי כל שאינו מנאה את גוף הסוכה ודוק.
אין לזה קשר אם הדפנות הם חפצא של מצוה או רק לקיום המצוה. ולא מערבבים בהלכות גדרים ויסודות של לומדות כשיש דברים מפורשים יותר.
להבין את הענין לאשורו עיין במג"א סימן תרל"ח ס"ק ט ובמחצית השקל. דהסכך הוא עיקר הסוכה ועל שמו נקראים הוניים ולכן כ"ע מודים דנוי דפנות אסורים ראה שם בהרחבה.
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
לא הבנתי. אם הנוי מחוץ לסוכה אין זה אלא נוף.[/quote]
לא אמרתי שהוא נוף אלא בדיוק להפך שכמו שאת נוי הסוכה עצמה אינך מגדיר כנוף גם את מה שמחוצה לה אל תגדיר כנוף וראיה עיין מה שכתבתי שנראה בדעתו שעשה לנוי ולא לנוף
 

דרומאי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
לא הבנתי. אם הנוי מחוץ לסוכה אין זה אלא נוף.
לא אמרתי שהוא נוף אלא בדיוק להפך שכמו שאת נוי הסוכה עצמה אינך מגדיר כנוף גם את מה שמחוצה לה אל תגדיר כנוף וראיה עיין מה שכתבתי שנראה בדעתו שעשה לנוי ולא לנוף[/quote]
מה ההבדל בין נוי לנוף? שניהם מנעימים את השהיה בסוכה... אלא שנוי מנאה את הסוכה עצמה, והוא אשר דברתי.
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
ומי אמר שצריך לנאות את הסוכה עצמה בתוכה כדי להיקרות נוי סוכה מספיק זה שהוא מנאה את הסוכה גם מבחוץ שהרי בא לנאותה כגון ששם שביל עם פרחים בסופו של דבר הוא לנאות את הסוכה.
ולכך כתבתי שנוי יש בו משום מוקצה על אף שהוא אינו בסוכה כיון שהוא משמש למצווה והיא לנאות את הסוכה שזה הוא עושה.
 

דרומאי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
ומי אמר שצריך לנאות את הסוכה עצמה בתוכה כדי להיקרות נוי סוכה מספיק זה שהוא מנאה את הסוכה גם מבחוץ שהרי בא לנאותה כגון ששם שביל עם פרחים בסופו של דבר הוא לנאות את הסוכה.
ולכך כתבתי שנוי יש בו משום מוקצה על אף שהוא אינו בסוכה כיון שהוא משמש למצווה והיא לנאות את הסוכה שזה הוא עושה.
אתה באמת סובר שאם עשה שביל של פרחים לסוכה ייאסר מדין נוי סוכה?! זה חידוש גדול המשבר גגות...
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
במקרה של שביל לסוכה נראה שאתה צודק אבל במקרה בו הנויי נמצא על הדפנות עצמם הוא וודאי מוגדר כנויי סוכה כיון שהוא מנאה אותה והרי הסוכה כוללת את כל הדופן כולל החלק החיצוני ואם כן זהו נויי מצווה שיש עליו איסור לבזותו
 

דרומאי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
במקרה של שביל לסוכה נראה שאתה צודק אבל במקרה בו הנויי נמצא על הדפנות עצמם הוא וודאי מוגדר כנויי סוכה כיון שהוא מנאה אותה והרי הסוכה כוללת את כל הדופן כולל החלק החיצוני ואם כן זהו נויי מצווה שיש עליו איסור לבזותו
זה כמובן לפי השיטות שדפני הסוכה בכלל הקדושה.
 

סבא

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
יוסי יעבץ אמר:
תראה פני יהושע סוכה י: כתב שבכה"ג שתלויים תחת דופן עקומה מתקדש ונאסר. הביאו בהליכות שלמה סוכה של הגרש"ז אבל כתב שדבריו מחודשים והאריך בזה. מכל מקום אינו דומה דופן עקומה למקרה שהצגת.
אין פנ''י תח''י, אשמח אם תעתיק דבריו הקדושים. שמא סובר דחל קדושה על הדפנות?
הנה לשונו-
בגמרא דלמא מן הצד. ונראה דהא דקאמר מעיקרא לימא מסייע ליה ולא משמע ליה לאוקמי בדפנות, היינו משום דא"כ אמאי קתני סיככה כהלכתה כיון דלא איירי בסכך אלא סוכה שעיטרה בקרמין הו"ל למתני. מיהו למאי דדחי וקאמר דלמא מן הצד היינו דלעולם בדפנות איירי, והא דקתני סיככה כהלכתה היינו לאשמעינן, דדוקא היכא שהסוכה כבר היתה מסוככת כהלכתה ואח"כ עיטרה לדפנות בקרמין המצויירין, וכה"ג אסור להסתפק דהוקצו למצותן, משא"כ [highlight=yellow]אם עיטר הדפנות קודם שסיכך הסכך אז לא חייל על נוי הדפנות שם איסור מוקצה[/highlight], כן נראה לי ולדינא צ"ע: עוד היה נראה לי לפרש בדרך אחר דהא דקאמר דלמא מן הצד לאו בדפנות איירי אלא [highlight=yellow]מצידי הסכך סמוך לדפנות תוך ארבע אמות דבכה"ג הסוכה כשירה משום דופן עקומה, ובההוא קאמר דאסור להסתפק[/highlight], אלא דסתמא דלישנא דתלמודא לא משמע הכי לכך מפרש רש"י בפשיטות בדפנות איירי, וקל להבין:
ושים לב גם לחידוש הנוסף שכתב בפנ"י, שאם תלה הנוי לפני שהייתה הסוכה מסוככת לא הוקצה.
 

בני תורה

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני חשבתי כל הזמן שפשוט שאין צריך שהנוי יהא בתוך הסוכה, אך כעת לאחר העיון, נראה לי שאכן אתם צודקים, וצריך שהנוי יהא בתוך הסוכה.
ומכל מקום דברי הפנ"י שהביא לענין החלל שמתחת דופן עקומה שם אכן מסתבר שזה בכלל מקום הסוכה שהרי הוא בתוך הדפנות. ויש להאריך בזה בגדרי דופן עקומה ואכ"מ.
 

החסיד

משתמש רגיל
סבא אמר:
ושים לב גם לחידוש הנוסף שכתב בפנ"י, שאם תלה הנוי לפני שהייתה הסוכה מסוככת לא הוקצה.
ראה גם בליקוטי יהודה שהביא כן מהאמרי אמת
ליקוטי יהודה.jpg
 
חלק עליון תַחתִית