הטעם שאין נופלים על פניהם בימים שאחר סוכות


נזהר מצבועים
הודעות: 189
הצטרף: 28 ספטמבר 2018, 01:38
נתן תודה: 338 פעמים
קיבל תודה: 89 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: הטעם שאין נופלים על פניהם בימים שאחר סוכות

שליחה על ידי נזהר מצבועים » 07 אוקטובר 2018, 23:29

כלפי ליא כתב: ביקשנו לא לערבב
מנהג ירושלים זה לא מנהג הישיבות. ואם אפשר שוב לחזור על הבקשה, נא לא לערבב.
מנהג ירושלים למשל אומרים בשני וחמישי י"ג מדות לפני נפילת אפים, ואין נוהגים כן בישיבות כמו שלא נוהגים כך בשום מנהג אשכנז.
מה שתגיד

בהרכנת ראש
ובכפיפות קומה
ובשמיעה לגדול...

רק נבקש מכבוד הרב שליט"א
שלא יכנה מנהגו של רבי שמואל סלנט
כמנהג שלא הונהג על ידי גדולים וטובים

ערכים:


כלפי ליא
הודעות: 1448
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 148 פעמים
קיבל תודה: 459 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הטעם שאין נופלים על פניהם בימים שאחר סוכות

שליחה על ידי כלפי ליא » 07 אוקטובר 2018, 23:37

נזהר מצבועים כתב:
כלפי ליא כתב: ביקשנו לא לערבב
מנהג ירושלים זה לא מנהג הישיבות. ואם אפשר שוב לחזור על הבקשה, נא לא לערבב.
מנהג ירושלים למשל אומרים בשני וחמישי י"ג מדות לפני נפילת אפים, ואין נוהגים כן בישיבות כמו שלא נוהגים כך בשום מנהג אשכנז.
מה שתגיד

בהרכנת ראש
ובכפיפות קומה
ובשמיעה לגדול...

רק נבקש מכבוד הרב שליט"א
שלא יכנה מנהגו של רבי שמואל סלנט
כמנהג של הונהג על ידי גדולים וטובים
שוב ושוב.
מנהג ירושלים לא קשור למנהג הישיבות, ועל מנהג הישיבות אמרתי שברוב המקרים שום דבר לא הונהג ע"י גדולים וטובים אלא השתרבבו לשם מנהגים ממנהגים שונים.
מנהג ירושלים זה מנהג ירושלים ואחראים לה אנשי ירושלים שהיו גדולים וטובים.


עפר ואפר
הודעות: 875
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 19:15
נתן תודה: 339 פעמים
קיבל תודה: 284 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הטעם שאין נופלים על פניהם בימים שאחר סוכות

שליחה על ידי עפר ואפר » 18 אוקטובר 2018, 21:48

כלפי ליא כתב:
נזהר מצבועים כתב:
כלפי ליא כתב: ביקשנו לא לערבב
מנהג ירושלים זה לא מנהג הישיבות. ואם אפשר שוב לחזור על הבקשה, נא לא לערבב.
מנהג ירושלים למשל אומרים בשני וחמישי י"ג מדות לפני נפילת אפים, ואין נוהגים כן בישיבות כמו שלא נוהגים כך בשום מנהג אשכנז.
מה שתגיד

בהרכנת ראש
ובכפיפות קומה
ובשמיעה לגדול...

רק נבקש מכבוד הרב שליט"א
שלא יכנה מנהגו של רבי שמואל סלנט
כמנהג של הונהג על ידי גדולים וטובים
שוב ושוב.
מנהג ירושלים לא קשור למנהג הישיבות, ועל מנהג הישיבות אמרתי שברוב המקרים שום דבר לא הונהג ע"י גדולים וטובים אלא השתרבבו לשם מנהגים ממנהגים שונים.
מנהג ירושלים זה מנהג ירושלים ואחראים לה אנשי ירושלים "שהיו גדולים וטובים".
אנשי הישיבות מה היו?

בכל בית כנסת, בכל עיר, גם בירושלים בוילנא ובפרנקפורט, יש גבאים עמי הארץ וחזנים שוטים. ולא בהכרח שהם שמעו לרבנים, שהיו תלמידי חכמים וצדיקים בדר"כ.
בישיבות, אין בדר"כ מושג של גבאי שיש לו סמכות, ואת הכל החליטו בדר"כ ראשי הישיבה והמשגיחים, שהיו תלמידי חכמים וצדיקים בדר"כ.


משה נפתלי
הודעות: 772
הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
נתן תודה: 61 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הטעם שאין נופלים על פניהם בימים שאחר סוכות

שליחה על ידי משה נפתלי » 02 ינואר 2019, 11:00

על אודות מה שנהגו שאין אומרים תחנון בימים האחרונים של חדש תשרי, שמעתי מהגאון רבי דוד הלוי יונגרייז נ"ע, כי בששת הימים שבין אסרו חג לראש חדש (כד-כט בתשרי) נמסרו יצרא דעבודה זרה ויצרא דעבירה בידיהם של ישראל, כדאיתא בפרק ארבע מיתות על הפסוק 'וּבְיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לַחֹדֶשׁ הַזֶּה נֶאֶסְפוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּצוֹם וּבְשַׂקִּים ... וַיִּזְעֲקוּ בְּקוֹל גָּדוֹל אֶל יְיָ אֱלֹהֵיהֶם.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “סוכות, שמחת תורה ושמיני עצרת”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח