מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
שלום רב,
בספר המפורסם "הסוכה" ובעוד ספרים רבים (גם של גדולי הפוסקים ממש, שככל הנראה באו בעקבותיו) הביא שאין לעשות קפנדריא (קיצור דרך - מעבר דרך) בסוכה, (אציין שבמהדורות החדשות בספר הסוכה הנ"ל כנראה השמיט את הדין הנ"ל)
בלימוד בכולל, בפתיחת המקורות בפוסקים היה נראה לי שהדבר מותר גמור בלי שום פקפוק, אלא שראיתי בחזון עובדיה שציין סברא חדשה לאסור מהגמ' בברכות (סג.) אמר רבא מה ביתו אקפנדריא קפיד איניש ארקיקה ומנעל לא קפיד, ע"כ, וכתב שם דלפי זה כיון נאמר תשבו כעין תדורו יש להקפיד שלא לעשות קפנדריא לקצר הדרך ע"י סוכתו, עכ"ד.
לכן שלחתי לראש"ל שליט"א שאלה בעיקר אודות דעת אביו מרן הגר"ע זיע"א בעניין, ואני מפרסם את השו"ת כאן להגדיל תורה:
בספר המפורסם "הסוכה" ובעוד ספרים רבים (גם של גדולי הפוסקים ממש, שככל הנראה באו בעקבותיו) הביא שאין לעשות קפנדריא (קיצור דרך - מעבר דרך) בסוכה, (אציין שבמהדורות החדשות בספר הסוכה הנ"ל כנראה השמיט את הדין הנ"ל)
בלימוד בכולל, בפתיחת המקורות בפוסקים היה נראה לי שהדבר מותר גמור בלי שום פקפוק, אלא שראיתי בחזון עובדיה שציין סברא חדשה לאסור מהגמ' בברכות (סג.) אמר רבא מה ביתו אקפנדריא קפיד איניש ארקיקה ומנעל לא קפיד, ע"כ, וכתב שם דלפי זה כיון נאמר תשבו כעין תדורו יש להקפיד שלא לעשות קפנדריא לקצר הדרך ע"י סוכתו, עכ"ד.
לכן שלחתי לראש"ל שליט"א שאלה בעיקר אודות דעת אביו מרן הגר"ע זיע"א בעניין, ואני מפרסם את השו"ת כאן להגדיל תורה: