שיטת רבינו תם (הובא בטור סי' תרל"א) שהעושה את הסכך באופן שאין גשמים יורדים לתוכה פסולה, ומוכיח כן ממה שפטרו חז"ל מסוכה בזמן שיורדים גשמים ולמה לא אמרו שיעשה סכך עבה באופן שלא יכנס גשם, ועל כרחך שהסוכה פסולה בכה"ג (יעו' בב"ח שם שהביא הוכחה זו).
ולכאו' קשה על רבינו תם משיטתו בסוגיא דף י,א שהפורס סדין תחת הסכך על מנת להגן לא פוסל הסוכה, וא"כ עדיין קשה למה פטרו חז"ל מסוכה בזמן הגשמים הרי יכול לפרוס סדין ולשבת כך בסוכה (וכמו שבאמת כתב המ"א בסוף סי' תרכ"ט שאם מנטפים מים מהסכך יכול לפרוס סדין ולצאת יד"ח לדעת ר"ת).
ולכאו' קשה על רבינו תם משיטתו בסוגיא דף י,א שהפורס סדין תחת הסכך על מנת להגן לא פוסל הסוכה, וא"כ עדיין קשה למה פטרו חז"ל מסוכה בזמן הגשמים הרי יכול לפרוס סדין ולשבת כך בסוכה (וכמו שבאמת כתב המ"א בסוף סי' תרכ"ט שאם מנטפים מים מהסכך יכול לפרוס סדין ולצאת יד"ח לדעת ר"ת).