חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
-
פותח הנושא - הודעות: 2143
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 749 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
יש לי סוכה בצד מערב שיש בה רוח די חזקה
האם אני יכול להניח לייסטים על הסכך ולחבר את הלייסטים עם אזיקונים
זאת אומרת האם כעת הלייסטים שתפוסים באזיקון נחשבים שמעמידים את הסכך בדבר המקבל טומאה
או בעיה אחרת
האם אני יכול להניח לייסטים על הסכך ולחבר את הלייסטים עם אזיקונים
זאת אומרת האם כעת הלייסטים שתפוסים באזיקון נחשבים שמעמידים את הסכך בדבר המקבל טומאה
או בעיה אחרת
-
- הודעות: 1606
- הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
- נתן תודה: 735 פעמים
- קיבל תודה: 524 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
בעיקרון לכתחילה חוששים ולא מעמידים את הסכך בדבר פסול, ואזיקון הוא דבר הפסול לסיכוך מכיוון שאין גידולו מן הארץ.
לכן, אם הסכך עומד במקומו ברוח מצויה, וקושרים אותו עם אזיקון רק ליתר ביטחון, אין בעיה. אבל אם רק על ידי האזיקון הסכך מחזיק מעמד ברוח מצויה, לכתחילה אין לתפוס בו את הסכך, ובדיעבד בכל גווני כשר.
בשאלתך אני מבין אתה שם קרשים הכשרים מעל הסכך כדי להכביד עליו, וקושר אותם עם אזיקון אל הסכך, וכיון שנקטו שאין הבדל אם מי שמעמיד את הסכך הוא מתחת לסכך או מעליו, לכאורה זה אמור להחשב כמעמיד דמעמיד, שיהיה תלוי במחלוקת הנודעת.
וכתבתי כמובן רק לצדד, אבל צריך לשאול מו"ה.
לכן, אם הסכך עומד במקומו ברוח מצויה, וקושרים אותו עם אזיקון רק ליתר ביטחון, אין בעיה. אבל אם רק על ידי האזיקון הסכך מחזיק מעמד ברוח מצויה, לכתחילה אין לתפוס בו את הסכך, ובדיעבד בכל גווני כשר.
בשאלתך אני מבין אתה שם קרשים הכשרים מעל הסכך כדי להכביד עליו, וקושר אותם עם אזיקון אל הסכך, וכיון שנקטו שאין הבדל אם מי שמעמיד את הסכך הוא מתחת לסכך או מעליו, לכאורה זה אמור להחשב כמעמיד דמעמיד, שיהיה תלוי במחלוקת הנודעת.
וכתבתי כמובן רק לצדד, אבל צריך לשאול מו"ה.
-
- הודעות: 1650
- הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
- נתן תודה: 1173 פעמים
- קיבל תודה: 602 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
אני יודע על תלמיד חכם גדול, שהתגורר במקום רוחות חזקות מאוד שכל שנה היה מתעופף לו הסכך. ואחרי הרבה בירורים הכריע שעדיף לשים אזיקונים.
אבל עשה זאת בדרך זו שיהא לכתחילה,
קודם כל קשר את הסכך בחוטים כשרים לסיכוך, כדי שיוכל לעמוד ברוח מצויה, ואחר כך הוסיף עוד אזיקונים שהם נצרכו רק לרוח שאינה מצויה, ולכן לא נחשבו כמעמיד.
הוא הוסיף עוד עצה, לשים את האזיקונים רופפים ולא מהודקים, כך שמה שמעמיד את הסכך, זה החוטים הכשרים.
ומה שכתבת זה עוד עצה - לעשות מסגרות של קורה מעל הסכך וקורה מתחת הסכך - שמהודקים יחדיו חזק עם אזיקונים. וכפי שכתבו זה מעמיד דמעמיד.
אבל עשה זאת בדרך זו שיהא לכתחילה,
קודם כל קשר את הסכך בחוטים כשרים לסיכוך, כדי שיוכל לעמוד ברוח מצויה, ואחר כך הוסיף עוד אזיקונים שהם נצרכו רק לרוח שאינה מצויה, ולכן לא נחשבו כמעמיד.
הוא הוסיף עוד עצה, לשים את האזיקונים רופפים ולא מהודקים, כך שמה שמעמיד את הסכך, זה החוטים הכשרים.
ומה שכתבת זה עוד עצה - לעשות מסגרות של קורה מעל הסכך וקורה מתחת הסכך - שמהודקים יחדיו חזק עם אזיקונים. וכפי שכתבו זה מעמיד דמעמיד.
-
פותח הנושא - הודעות: 2143
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 749 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
דוד ריזל (הפרסומאי) כתב: ↑10 אוקטובר 2019, 10:36ויש עוד עצה - לעשות מסגרות של קורה מעל הסכך וקורה מתחת הסכך - שמהודקים יחדיו חזק עם אזיקונים.
זה בדיוק היתה שאלתי
אבל לכאורה זה גם בעיה של מעמיד דמעמיד
-
פותח הנושא - הודעות: 2143
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 749 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
שאלתי במקביל באתר דין אתר נפלא וקיבלתי תשובה תוך 7 דקות
לדעתי מצוה לפרסם אתר זה
וכמובן שאין לי קשר איתם ורק לתועלת
וזה תשובתם
http://din.org.il/2019/10/10/%d7%97%d7% ... %95%d7%9f/
שמעתי שהגר”ע יוסף הקל בענין זה שהאזיקון נחשב מעמיד דמעמיד [כיון שהלייסט העליון הוא המעמיד הראשון], אבל ההנחייה המקובלת שהלייסט הזה כבר נחשב גם הוא חלק מהסכך והאזיקון הוא מעמיד בדבר המקבל טומאה, לכן מה שנהגו לעשות הוא משהו אחר, לקשור את הסכך בסיבי גאווה הם נמכרים בכל מקום בו מוכרים סכך קיינעס, ובדרך כלל עולה 10 ש”ח חבילה. אחרי שקשרת באופן שזה כבר עומד ברוח מצוייה של אותו מקום, אם עדיין יש לך לחץ, אפשר לחזק עם אזיקון.
לדעתי מצוה לפרסם אתר זה
וכמובן שאין לי קשר איתם ורק לתועלת
וזה תשובתם
http://din.org.il/2019/10/10/%d7%97%d7% ... %95%d7%9f/
שמעתי שהגר”ע יוסף הקל בענין זה שהאזיקון נחשב מעמיד דמעמיד [כיון שהלייסט העליון הוא המעמיד הראשון], אבל ההנחייה המקובלת שהלייסט הזה כבר נחשב גם הוא חלק מהסכך והאזיקון הוא מעמיד בדבר המקבל טומאה, לכן מה שנהגו לעשות הוא משהו אחר, לקשור את הסכך בסיבי גאווה הם נמכרים בכל מקום בו מוכרים סכך קיינעס, ובדרך כלל עולה 10 ש”ח חבילה. אחרי שקשרת באופן שזה כבר עומד ברוח מצוייה של אותו מקום, אם עדיין יש לך לחץ, אפשר לחזק עם אזיקון.
-
- הודעות: 77
- הצטרף: 18 אוגוסט 2019, 20:08
- נתן תודה: 13 פעמים
- קיבל תודה: 15 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
פותח הנושא - הודעות: 2143
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 749 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
למי ירמזון מילתך ומה הרגיזך בפסק זה?..
-
- הודעות: 549
- הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 159 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
כאחד שהיה גר בשכונת הר נוף בצד מערבי אם רוחות חזקות מאוד הניסיון הוכיח שאם קורים היטב הץעם רפיה או גווה זה עובד נהדר מעולם לא עף לנו סכך. צריך פשוט לעשות הרבה קשירות יסודיות
-
- הודעות: 2561
- הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
- נתן תודה: 361 פעמים
- קיבל תודה: 960 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
בביתר עילית קיימת ג''כ בעיה של רוחות חזקות.
מה שרבני העיר מורים, וכך נוהגים רוב התושבים, לשים קורה מעל הסכך במקביל לקורה שמתחת הסכך זה נקרא כאן 'סנדוויץ' , ואז קושרים עם אזיקון את 2 הקורות בצורה מהודקת כאשר הסכך ביניהם.
מה שרבני העיר מורים, וכך נוהגים רוב התושבים, לשים קורה מעל הסכך במקביל לקורה שמתחת הסכך זה נקרא כאן 'סנדוויץ' , ואז קושרים עם אזיקון את 2 הקורות בצורה מהודקת כאשר הסכך ביניהם.
-
- הודעות: 712
- הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
- נתן תודה: 731 פעמים
- קיבל תודה: 354 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
לכאורה אפשר גם לתפוס עם אזיקון את הסיב המושחל בתוך המחצלת (הסיב לבדו - להזיז קצת את הקנים זה מזה שיתגלה הסיב), ולחבר את הסיב לקורה שמתחת.
-
פותח הנושא - הודעות: 2143
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 749 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
אמונת אומן כתב: ↑10 אוקטובר 2019, 20:04בביתר עילית קיימת ג''כ בעיה של רוחות חזקות.
מה שרבני העיר מורים, וכך נוהגים רוב התושבים, לשים קורה מעל הסכך במקביל לקורה שמתחת הסכך זה נקרא כאן 'סנדוויץ' , ואז קושרים עם אזיקון את 2 הקורות בצורה מהודקת כאשר הסכך ביניהם.
מי מרבני העיר
-
- הודעות: 541
- הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
- נתן תודה: 262 פעמים
- קיבל תודה: 266 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
דיברתי הערב עם מו"ה חשוב וא"ל שאפשר להניח מעל הסכך עוד קורה ולקשור את שתי הקורות עם אזיקון ביניהם הוי מעמיד דמעמיד
-
פותח הנושא - הודעות: 2143
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 749 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 1566
- הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
- מיקום: בני ברק ישראל
- נתן תודה: 287 פעמים
- קיבל תודה: 531 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
אודות שאלת השואל בראש האשכול.
מקובל אצל רוב ככל היראים שלא להעמיד הסכך בדבר המק"ט. אך אין מחמירין במעמיד דמעמיד. (ויתכן שגם החזו"א לא פליג ואכמ"ל).
לכן בפשטות בדוגמא שלך זה מעמיד דמעמיד ומותר לכתחילה.
ומה שהבאת שמחשיבים את הקרש שמעל הסכך כסכך ושא"כ הוה מעמיד. יש להשיב שגם אם נאמר שאכן כך. יצא לנו שרק הקרש הבודד שמעל הסכך בלבד הוא עומד ע"י דבר הפסול לסיכוך. ומה בכך? גם לאותה דעה יחידה בראשונים שפסולת מעמיד (ולא נפסק כמותם). יש להחשיב הקרש ההוא כסכך פסול. וקרש אחד פסול בגודל סטנדרטי לא גורע בכי הוא זה מכשרות הסוכה.
מקובל אצל רוב ככל היראים שלא להעמיד הסכך בדבר המק"ט. אך אין מחמירין במעמיד דמעמיד. (ויתכן שגם החזו"א לא פליג ואכמ"ל).
לכן בפשטות בדוגמא שלך זה מעמיד דמעמיד ומותר לכתחילה.
ומה שהבאת שמחשיבים את הקרש שמעל הסכך כסכך ושא"כ הוה מעמיד. יש להשיב שגם אם נאמר שאכן כך. יצא לנו שרק הקרש הבודד שמעל הסכך בלבד הוא עומד ע"י דבר הפסול לסיכוך. ומה בכך? גם לאותה דעה יחידה בראשונים שפסולת מעמיד (ולא נפסק כמותם). יש להחשיב הקרש ההוא כסכך פסול. וקרש אחד פסול בגודל סטנדרטי לא גורע בכי הוא זה מכשרות הסוכה.
-
- הודעות: 102
- הצטרף: 01 אוגוסט 2019, 18:39
- נתן תודה: 33 פעמים
- קיבל תודה: 18 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
מצטרף לדברי 'מכל מלמדי השכלתי', ועוד הרי אם הלייסט הוי סכך א"כ הרי הוא מעמיד בדבר המקבל טומאה שהרי הדפנות אינם כשרים לסיכוך והרי הדפנות הם המעמידים (ושמעתי הטעם שאין לחשוש לכך כי סוכה בעי כוונה לשם צל ואף אחד לא מניח את הלייסטים לשם צל)
-
- הודעות: 3678
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 519 פעמים
- קיבל תודה: 806 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
מי אמר שאפשר לסמוך על ההוראות באתר הנזכר.יעקב שלם כתב: ↑10 אוקטובר 2019, 10:46שאלתי במקביל באתר דין אתר נפלא וקיבלתי תשובה תוך 7 דקות
לדעתי מצוה לפרסם אתר זה
וכמובן שאין לי קשר איתם ורק לתועלת
וזה תשובתם
http://din.org.il/2019/10/10/%d7%97%d7% ... %95%d7%9f/
שמעתי שהגר”ע יוסף הקל בענין זה שהאזיקון נחשב מעמיד דמעמיד [כיון שהלייסט העליון הוא המעמיד הראשון], אבל ההנחייה המקובלת שהלייסט הזה כבר נחשב גם הוא חלק מהסכך והאזיקון הוא מעמיד בדבר המקבל טומאה, לכן מה שנהגו לעשות הוא משהו אחר, לקשור את הסכך בסיבי גאווה הם נמכרים בכל מקום בו מוכרים סכך קיינעס, ובדרך כלל עולה 10 ש”ח חבילה. אחרי שקשרת באופן שזה כבר עומד ברוח מצוייה של אותו מקום, אם עדיין יש לך לחץ, אפשר לחזק עם אזיקון.
-
- הודעות: 388
- הצטרף: 07 ספטמבר 2018, 01:45
- נתן תודה: 11 פעמים
- קיבל תודה: 134 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
האם יהושע פפר המשיב שם הוא פפר מצריך עיון
והאם הוא מרצה גם באונ' העברית?
והאם הוא מרצה גם באונ' העברית?
-
- הודעות: 1566
- הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
- מיקום: בני ברק ישראל
- נתן תודה: 287 פעמים
- קיבל תודה: 531 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 90
- הצטרף: 07 אוגוסט 2018, 12:51
- נתן תודה: 16 פעמים
- קיבל תודה: 28 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
כמדומה שהרב אלישיב אסר מסיבות אחרות (תקרה).
יעויין ספר אשרי האיש ואינו תח"י כעת.
יעויין ספר אשרי האיש ואינו תח"י כעת.
-
- הודעות: 2489
- הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
- נתן תודה: 764 פעמים
- קיבל תודה: 694 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
היום מישהו שאלני שלכאו' הוי האזיקון מעמיד, שעד כמה שהסכך אינו עומד בלי האזיקון ברוח מצויה, א"כ מה שמעמיד את הסכך זה האזיקון, אמנם סו"ס הסכך בפועל עומד על הלייסטים, מ"מ הרי אין עמידה זו מחזקת הסכך שלא יעוף, אלא ע"י הכח בלחץ שעושה האזיקון בין שני הלייסטים, א"כ המעיד את הסכך בסוכה, הוא לחץ האזיקון, כך שאלני, ואמרתי לו שהאזיקון עצמו אין בכוחו לתפוס את הסכך, אלא משתמש בלייסטים להידוק וא"כ המה המעמידים את הסכך, וגופא אמר לי שהלייסטים עצמם לא מחזיקים כמש"כ קודם. לא ממש ברור לי אבל נוטה לי הסברא כמו שהשבתי לו.
-
- הודעות: 381
- הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
- נתן תודה: 17 פעמים
- קיבל תודה: 106 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
המילה מקובלת זה כמו המעוררים והמקור הוא סברת כרסו של הכותב
אמנם גם אם הלייסט משמש כסכך וגם אם הלייסט פסול (למ"ד שפוסל במעמיד בדבר המקב"ט), שאר הסכך בכל מקרה ישאר כשר.
אולי ההוא שמע להחמירבזה בגלל אלו שהמיר כשיטת החזו"א שסובר שמעמיד דמעמיד גם דינו כמעמיד ואז הלייסט אינו פיתרון,
-
- הודעות: 381
- הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
- נתן תודה: 17 פעמים
- קיבל תודה: 106 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
החזון איש או"ח סימן קמ"ג אות ב ד"ה סימן תרכ"ט ס"חמכל מלמדי השכלתי כתב: ↑11 אוקטובר 2019, 00:45מקובל אצל רוב ככל היראים שלא להעמיד הסכך בדבר המק"ט. אך אין מחמירין במעמיד דמעמיד. ויתכן שגם החזו"א לא פליג ואכמ"ל.
במפורש וסובר שאין לחלק בין מעמיד למעמיד דמעמיד.
אין בזה כל שאלה
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- הודעות: 1566
- הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
- מיקום: בני ברק ישראל
- נתן תודה: 287 פעמים
- קיבל תודה: 531 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
שמח שהעלת.
למעשה החזו"א בספר לא מכריע מה הדין. הוא רק כותב שלמנהגנו לנהוג כמאן דמחמיר במעמיד אין הבדל בין מעמיד למעמיד דמעמיד.
מפורסם סיפור שהיתה ברית בבית החזו"א והיו צריכים סוכה גדולה והורה שאפשר להקל בזה.
גם בין תלמידי החזו"א יש כמה מסורות, כיצד הגדיר החזו"א חומרה זו.
למעשה החזו"א בספר לא מכריע מה הדין. הוא רק כותב שלמנהגנו לנהוג כמאן דמחמיר במעמיד אין הבדל בין מעמיד למעמיד דמעמיד.
מפורסם סיפור שהיתה ברית בבית החזו"א והיו צריכים סוכה גדולה והורה שאפשר להקל בזה.
גם בין תלמידי החזו"א יש כמה מסורות, כיצד הגדיר החזו"א חומרה זו.
-
- הודעות: 549
- הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 159 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
אמת מארץ תצמח כתב: ↑15 אוקטובר 2019, 01:52החזון איש או"ח סימן קמ"ג אות ב ד"ה סימן תרכ"ט ס"חמכל מלמדי השכלתי כתב: ↑11 אוקטובר 2019, 00:45מקובל אצל רוב ככל היראים שלא להעמיד הסכך בדבר המק"ט. אך אין מחמירין במעמיד דמעמיד. ויתכן שגם החזו"א לא פליג ואכמ"ל.
במפורש וסובר שאין לחלק בין מעמיד למעמיד דמעמיד.
אין בזה כל שאלה
חזון איש מעמיד דמעמיד.png
לא יודע אם הדיוק שלי נכון אבל החזו"א כותב במה שציטטו כאן שאם הקרש נסמך בל המסמר אז אין בעיה לחזק בדבר המקבל טומאה הוא לא כותב שאם זה עומד ברוח מצויה משמע שהסכך צריך לעמוד בפני עצמו וניתן לחזקו בדבר מקבל טומאה
-
- הודעות: 4662
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 574 פעמים
- קיבל תודה: 954 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: חיבור סכך עם אזיקונים נפק"מ למעשה כעת
כבר דנו הפוסקים אם במקום שבכל חג הסוכות יש שם רוחות חזקות מאוד, (וכמש"כ הכותב שהיה אצל אותו ת"ח), אם זה כבר נקרא רוח מצויה כיון שרוחות מסוג כזה מצויות בכל שנה במקום ההוא בחג הסוכות. ואם אכן נקראים רוח מצויה א"כ לא הועיל החכם בתקנתו לשים בתחילה חוטים כשרים שיחזיקם רק ברוחות חלשות יותר, כי גם הרוחות החזקות הן רוח מצויה אצלו.דוד ריזל (הפרסומאי) כתב: ↑10 אוקטובר 2019, 10:36אני יודע על תלמיד חכם גדול, שהתגורר במקום רוחות חזקות מאוד שכל שנה היה מתעופף לו הסכך. ואחרי הרבה בירורים הכריע שעדיף לשים אזיקונים.
אבל עשה זאת בדרך זו שיהא לכתחילה,
קודם כל קשר את הסכך בחוטים כשרים לסיכוך, כדי שיוכל לעמוד ברוח מצויה, ואחר כך הוסיף עוד אזיקונים שהם נצרכו רק לרוח שאינה מצויה, ולכן לא נחשבו כמעמיד.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 0 תגובות
- 48 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהושע
30 יוני 2020, 11:58
-
- 0 תגובות
- 28 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מה אדבר
07 אוקטובר 2020, 12:09
-
- 1 תגובות
- 133 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעקב שלם
11 מרץ 2020, 22:32
-
- 45 תגובות
- 1079 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
02 נובמבר 2020, 00:37
-
- 19 תגובות
- 248 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מחשבות
11 מאי 2020, 14:09
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח