דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:ויש עוד עצה - לעשות מסגרות של קורה מעל הסכך וקורה מתחת הסכך - שמהודקים יחדיו חזק עם אזיקונים.
אפשר אולי להבין למה ואצל מי ההנחיה המקובלת הזויעקב שלם אמר:אבל ההנחייה המקובלת שהלייסט הזה כבר נחשב גם הוא חלק מהסכך
לעבדיג יענקל אמר:אפשר אולי להבין למה ואצל מי ההנחיה המקובלת הזויעקב שלם אמר:אבל ההנחייה המקובלת שהלייסט הזה כבר נחשב גם הוא חלק מהסכך
אמונת אומן אמר:בביתר עילית קיימת ג''כ בעיה של רוחות חזקות.
מה שרבני העיר מורים, וכך נוהגים רוב התושבים, לשים קורה מעל הסכך במקביל לקורה שמתחת הסכך זה נקרא כאן 'סנדוויץ' , ואז קושרים עם אזיקון את 2 הקורות בצורה מהודקת כאשר הסכך ביניהם.
דורדיא אמר:דיברתי הערב עם מו"ה חשוב וא"ל שאפשר להניח מעל הסכך עוד קורה ולקשור את שתי הקורות עם אזיקון ביניהם הוי מעמיד דמעמיד
מי אמר שאפשר לסמוך על ההוראות באתר הנזכר.יעקב שלם אמר:שאלתי במקביל באתר דין אתר נפלא וקיבלתי תשובה תוך 7 דקות
לדעתי מצוה לפרסם אתר זה
וכמובן שאין לי קשר איתם ורק לתועלת
וזה תשובתם
http://din.org.il/2019/10/10/%d7%97%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8-%d7%a1%d7%9b%d7%9a-%d7%a2%d7%9d-%d7%90%d7%96%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9f/
שמעתי שהגר”ע יוסף הקל בענין זה שהאזיקון נחשב מעמיד דמעמיד [כיון שהלייסט העליון הוא המעמיד הראשון], אבל ההנחייה המקובלת שהלייסט הזה כבר נחשב גם הוא חלק מהסכך והאזיקון הוא מעמיד בדבר המקבל טומאה, לכן מה שנהגו לעשות הוא משהו אחר, לקשור את הסכך בסיבי גאווה הם נמכרים בכל מקום בו מוכרים סכך קיינעס, ובדרך כלל עולה 10 ש”ח חבילה. אחרי שקשרת באופן שזה כבר עומד ברוח מצוייה של אותו מקום, אם עדיין יש לך לחץ, אפשר לחזק עם אזיקון.
לעבדיג יענקל אמר:אפשר אולי להבין למה ואצל מי ההנחיה המקובלת הזויעקב שלם אמר:אבל ההנחייה המקובלת שהלייסט הזה כבר נחשב גם הוא חלק מהסכך
אמת מארץ תצמח אמר:החזון איש או"ח סימן קמ"ג אות ב ד"ה סימן תרכ"ט ס"חמכל מלמדי השכלתי אמר:מקובל אצל רוב ככל היראים שלא להעמיד הסכך בדבר המק"ט. אך אין מחמירין במעמיד דמעמיד. ויתכן שגם החזו"א לא פליג ואכמ"ל.
במפורש וסובר שאין לחלק בין מעמיד למעמיד דמעמיד.
אין בזה כל שאלה
חזון איש מעמיד דמעמיד.png
כבר דנו הפוסקים אם במקום שבכל חג הסוכות יש שם רוחות חזקות מאוד, (וכמש"כ הכותב שהיה אצל אותו ת"ח), אם זה כבר נקרא רוח מצויה כיון שרוחות מסוג כזה מצויות בכל שנה במקום ההוא בחג הסוכות. ואם אכן נקראים רוח מצויה א"כ לא הועיל החכם בתקנתו לשים בתחילה חוטים כשרים שיחזיקם רק ברוחות חלשות יותר, כי גם הרוחות החזקות הן רוח מצויה אצלו.דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:אני יודע על תלמיד חכם גדול, שהתגורר במקום רוחות חזקות מאוד שכל שנה היה מתעופף לו הסכך. ואחרי הרבה בירורים הכריע שעדיף לשים אזיקונים.
אבל עשה זאת בדרך זו שיהא לכתחילה,
קודם כל קשר את הסכך בחוטים כשרים לסיכוך, כדי שיוכל לעמוד ברוח מצויה, ואחר כך הוסיף עוד אזיקונים שהם נצרכו רק לרוח שאינה מצויה, ולכן לא נחשבו כמעמיד.