אין חכמה אמר:
שאר לעמו אמר:
רק לדעת ר"א בסוכה לא. והלכה כחכמים.
וראה שם כז: תוד"ה כל, ורש"ל שם שאמנם כתיב חג הסוכות תעשה לך, אבל לשון 'לך' למעט גזולה בלבד.
גזולה בפשטות הוא חסרון בבעלות [אם כי יתכן שהוא דין מצווה הבאה בעברה והאריכו בזה ]וחזינן שגם לרבנן צריך איזה בעלות ויש שהצריכו דווקא קניין שאלה וגם לרבנן בעינן קרא דכל ישראל יושבים בסוכה אחת ואם כן אין הדברים כה חתוכים
אני מבין אחרת. שאמנם ר"א סבור שצריך חג הסוכות תעשה 'לך',
רבנן פליגי עליה וס"ל לך ולא גזולה (ולא משום שצריך קנין בעלות כלשהוא, אלא שגזולה
אינה שלך, כלומר אסור לך לשבת בה).
ושמא תאמר והרי צדק ר"א דכתיב 'לך', עלה אמרו כל האזרח בישראל, וע"כ ש'לך' ולא גזולה.
ולא שצריך לימוד לשם כך, אילולי ה'לך'.