הנה כנודע אין חיוב לאכול בסוכה אלא בלילה הראשון. אבל בשאר הלילות, אינו חייב לאכול או לישון שם, אלא שאם רוצה לאכול, אז הוא חייב לעשות זאת בסוכה.
לכאורה גדר המצוה כפי ששגור בפי העולם לקרותה "מצוה קיומית". אין חיוב לאכול בסוכה, אבל אם רוצים לאכול - חייבים לעשות זאת בסוכה.
והנה כידוע שיטת הגר"א שגם בפסח בכל כזית מצה שאוכל בתוך ז' ימי החג, מקיים מצוה של אכילת מצה. ולפ"ז יקשה, מפני מה באכילת סוכה מברכין בכל פעם ופעם, אע"פ שאין חיוב לאכול, דס"ס מקיים מצוה במה שאוכל בסוכה כמו שרצתה התורה [וכמו בשחיטה], ואילו בפסח אינו מברך על כל אכילה ואכילה, הגם שמקיים בזה מצוה שאוכל מצה ולא משהו אחר.
לכאורה גדר המצוה כפי ששגור בפי העולם לקרותה "מצוה קיומית". אין חיוב לאכול בסוכה, אבל אם רוצים לאכול - חייבים לעשות זאת בסוכה.
והנה כידוע שיטת הגר"א שגם בפסח בכל כזית מצה שאוכל בתוך ז' ימי החג, מקיים מצוה של אכילת מצה. ולפ"ז יקשה, מפני מה באכילת סוכה מברכין בכל פעם ופעם, אע"פ שאין חיוב לאכול, דס"ס מקיים מצוה במה שאוכל בסוכה כמו שרצתה התורה [וכמו בשחיטה], ואילו בפסח אינו מברך על כל אכילה ואכילה, הגם שמקיים בזה מצוה שאוכל מצה ולא משהו אחר.