ידוע דברי הגמרא סוכה כ"ח, כאשר יורדים גשמים בסוכות, משל לעבד וכו' שפך לו רבו קיתון על פניו [ובמ"א נתבאר אם הוא רק בלילה הראשון או בשאר ימות החג].
והסתפקתי בתרתי.
א. האם דוקא בירידת גשמים, או גם כאשר יש קור גדול שאיננו מאפשר לשבת בסוכה עפ"י דין ועפ"י המציאות, האם בענין זה נחשב הדבר לסימן קללה שאין לקב"ה חפץ בנו אחר שא"א לשבת בסוכה, או כאשר יש רוחות עזות וכיו"ב.
ב. ידוע על כל סימני החלומות, שאמרו בגמרא דכל זה אם לא הרהר בהם ביום, כיון שאם הרהר ביום ה"ז בא בדרך הטבע. כפי הידוע כן כתב גם הקה"י במכתבו הנודע לגבי בע"ק ביוה"כ, שאם הוא מחמת טבע אין בזה שום סימן ולא נכלל בזה יהיה דואג ולא עלתה לו שנה.
עפ"ז השבתי פעם לאחד שהיה עקרב בביתו, ועשה רעש מזה עפ"י דברי המגרא בשבת למי שבא עליו עקרב, ואמרתי לו שמכיון שהוא גר באזור הררי סמוך ליער, מסתבר שאין במציאת עקרב או נחש שם שום סימן, מאחר וזה בא לו בדרך הטבע.
מעתה התעוררתי, בארצות שבהם הגשם מצוי מאד בימי הסוכות, אם נאמר דשם לא אמורים דברי הגמרא הללו, מאחר וזו הרגילות, והלך הסימן ובטל, כמשנ"ת.
והסתפקתי בתרתי.
א. האם דוקא בירידת גשמים, או גם כאשר יש קור גדול שאיננו מאפשר לשבת בסוכה עפ"י דין ועפ"י המציאות, האם בענין זה נחשב הדבר לסימן קללה שאין לקב"ה חפץ בנו אחר שא"א לשבת בסוכה, או כאשר יש רוחות עזות וכיו"ב.
ב. ידוע על כל סימני החלומות, שאמרו בגמרא דכל זה אם לא הרהר בהם ביום, כיון שאם הרהר ביום ה"ז בא בדרך הטבע. כפי הידוע כן כתב גם הקה"י במכתבו הנודע לגבי בע"ק ביוה"כ, שאם הוא מחמת טבע אין בזה שום סימן ולא נכלל בזה יהיה דואג ולא עלתה לו שנה.
עפ"ז השבתי פעם לאחד שהיה עקרב בביתו, ועשה רעש מזה עפ"י דברי המגרא בשבת למי שבא עליו עקרב, ואמרתי לו שמכיון שהוא גר באזור הררי סמוך ליער, מסתבר שאין במציאת עקרב או נחש שם שום סימן, מאחר וזה בא לו בדרך הטבע.
מעתה התעוררתי, בארצות שבהם הגשם מצוי מאד בימי הסוכות, אם נאמר דשם לא אמורים דברי הגמרא הללו, מאחר וזו הרגילות, והלך הסימן ובטל, כמשנ"ת.