ואולי יש לתת טעם לזה ע"פ המדרש:
כשנתן הקב"ה את התורה בסיני, הראה בקולו לישראל פלאי פלאים, כיצד, היה הקב"ה מדבר, והקול יוצא ומחזיר בכל העולם, ישראל שומעין את הקול בא אליהם מן הדרום, והיו רצים לדרום לקבל את הקול, ומדרום נהפך להם לצפון, והיו רצים לצפון, ומצפון נהפך למזרח והיו רצים למזרח, וממזרח נהפך להם למערב, והיו רצים למערב, ומן המערב נהפך להן מן השמים והיו תולין עיניהן, והיה נהפך בארץ והיו מביטין לארץ, שנאמר (דברים ד') מן השמים השמיעך את קולו ליסרך. והיו ישראל אומרים זה לזה, איוב כ"ח) והחכמה מאין תמצא, והיו ישראל אומרים מהיכן הקב"ה בא, מן המזרח או מן הדרום, שנאמר (דברים ל"ג) ה' מסיני בא וזרח משעיר למו, וכתיב א-לוה מתימן יבא, ואומר וכל העם רואים את הקולות. (תנחומא שמות כג' - וכן מדרש רבה שמות ה-ט)
ורואים במדרש את הסדר - דרום, צפון, מזרח, מערב, מעלה, מטה.
והמהרז"ו שם מפרש שמתחילים בדרום שהוא הימין
(שימו לב שלמדינת תימן קוראים באנגלית YAMEN ימן - י' פתוחה מ' סגולה, והיא דרומית)
(אמנם לא מסתדר עם המשך המנהג שהוא דרום, צפון, מזרח, מעלה, מטה, מערב וצ"ב)
כשנתן הקב"ה את התורה בסיני, הראה בקולו לישראל פלאי פלאים, כיצד, היה הקב"ה מדבר, והקול יוצא ומחזיר בכל העולם, ישראל שומעין את הקול בא אליהם מן הדרום, והיו רצים לדרום לקבל את הקול, ומדרום נהפך להם לצפון, והיו רצים לצפון, ומצפון נהפך למזרח והיו רצים למזרח, וממזרח נהפך להם למערב, והיו רצים למערב, ומן המערב נהפך להן מן השמים והיו תולין עיניהן, והיה נהפך בארץ והיו מביטין לארץ, שנאמר (דברים ד') מן השמים השמיעך את קולו ליסרך. והיו ישראל אומרים זה לזה, איוב כ"ח) והחכמה מאין תמצא, והיו ישראל אומרים מהיכן הקב"ה בא, מן המזרח או מן הדרום, שנאמר (דברים ל"ג) ה' מסיני בא וזרח משעיר למו, וכתיב א-לוה מתימן יבא, ואומר וכל העם רואים את הקולות. (תנחומא שמות כג' - וכן מדרש רבה שמות ה-ט)
ורואים במדרש את הסדר - דרום, צפון, מזרח, מערב, מעלה, מטה.
והמהרז"ו שם מפרש שמתחילים בדרום שהוא הימין
(שימו לב שלמדינת תימן קוראים באנגלית YAMEN ימן - י' פתוחה מ' סגולה, והיא דרומית)
(אמנם לא מסתדר עם המשך המנהג שהוא דרום, צפון, מזרח, מעלה, מטה, מערב וצ"ב)