תשובה


פותח הנושא
תלמיד חבר
הודעות: 72
הצטרף: 09 אוקטובר 2018, 04:07
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

תשובה

שליחה על ידי תלמיד חבר » 18 אוקטובר 2019, 05:38

נכון אומנם שאנו לא בענינא דיומא בעניין תשובה אבל זה ברור שאנו צריכים עכשיו להתחיל את התשובה שלנו ומכיון שכן רציתי לבקש את עזרת חברי הפורום.
ידוע שר' ישראך חידש דרך תשובה חדשה שהיא בחינת הקלות ואני יצאתי מבולבל בדבריו ושמעתי כמה ביאורים בדבריו ואני רוצה לדעת האם לאחד הפורום ברורים דבריו הייתי שמח אם הוא ישתף בתובנותיו.
זה נפק"מ לכל רגע.


אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 285
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 132 פעמים
קיבל תודה: 49 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תשובה

שליחה על ידי אח שלך » 18 אוקטובר 2019, 10:40

תפרט מה הספקות והבלבולים.

אני מכיר רק פירוש אחד פשוט - ש"בחינות הקלות" זה כל מה שיותר קל לקיים/כמה זמן שקל לקיים/כמה ענינים שקל לקיים/מתי שזה קל/איך שזה קל/היכן שזה קל.


פותח הנושא
תלמיד חבר
הודעות: 72
הצטרף: 09 אוקטובר 2018, 04:07
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תשובה

שליחה על ידי תלמיד חבר » 22 אוקטובר 2019, 01:00

ואז האיך אני הופך לבעל תשובה מה הרעיון בזה.
את הביאור הזה שמעתי ושמעתי שמסבירים שהרי הרמב"ם סובר שרובו מצוות צדיק ואז ברגע שאדם חוזר בתשובה על בחינת הקלות הוא נהיה רובו מצוות ואז הוא צדיק אבל נורא מוזר שכל הריעון של ר' ישראל היה להעביר אותנו בדין.
היכן התשובה שאנו צריכים לעשות ?


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 243
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תשובה

שליחה על ידי ספר וסופר » 22 אוקטובר 2019, 01:07

הרעיון פשוט, והוא מפורש בדברי ר' ישראל עצמו.

לדברי ר' ישראל הכפרה של יום הכיפורים לא מצריכה תשובה מוחלטת, כי במקרה כזה הכפרה מגיעה מכח התשובה. ואע"פ שיש חילוקי כפרה, אמנם זה לא אומר שזה כל התוכן של יום הכיפורים - שהוא אחד מחילוקי כפרה, אלא יום הכיפורים עצמו מכפר, והרי לדברי רבי שעיצומו של יום מכפר בודאי הוא מכפר על הכל, כי בחילוקי כפרה צריך גם תשובה, לכאורה.

עכ"פ, ר' ישראל אומר, שגם לחולקים על רבי, לא צריך תשובה מוחלטת וגמורה, כי מה שמכפר זה יוה"כ, אלא שהוא מכפר 'עם התשובה', והיינו שצריכים להיות בכלל 'עושים תשובה', ולזה מספיק שהוא מתחיל להכנס לעסק התשובה.

ואז ר' ישראל מייסד, שהדבר הבוער ביותר לעשות עליו תשובה, הוא היכן שהתביעה גדולה יותר, והיינו מה שקל לך וכו' כמו שפירט הרב @אח שלך .


פותח הנושא
תלמיד חבר
הודעות: 72
הצטרף: 09 אוקטובר 2018, 04:07
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תשובה

שליחה על ידי תלמיד חבר » 22 אוקטובר 2019, 01:11

זה נשמע מדבריו אלו אבל עין באחד מהמכתבים לפני כן מכיון שאין הספר תח"י אינני יכול לבדוק אבל שם הוא מבאר שעניין של עושים תשובה שייך כבר לאלה שחיים בחשבון שמה הוא הקל ומה הוא הכבד וזה הרבה לפני מה שאדם מקבל ע"ע את תשובת הקלות אלא מספיק זה שהוא חיי את זה בהחנה כל הזמן מה הוא הקל ומה הכבד.


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 243
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תשובה

שליחה על ידי ספר וסופר » 22 אוקטובר 2019, 01:13

לא הבנתי.


פותח הנושא
תלמיד חבר
הודעות: 72
הצטרף: 09 אוקטובר 2018, 04:07
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תשובה

שליחה על ידי תלמיד חבר » 22 אוקטובר 2019, 01:15

מה לא ברור
מה שר' ישראל מדבר על "תשובה" בחינת הקלות זבה שאדם "יקבל" ע"ע את העניין הקל ואילו בעושים תשובה אפי' לא צריך "שיקבל" אלא מספיק זה שהוא חיי את העניין מה הוא עבירה קלה ומה היא כבידה וזה כבר חשיב בכלל עושים תשובה.


ספר וסופר
משתמש ותיק
הודעות: 243
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תשובה

שליחה על ידי ספר וסופר » 22 אוקטובר 2019, 11:07

החילוק שאתה אומר מעניין, לא שמתי לב לזה בלמדי את הספר.
אם כי שעל פניו, לא כל כך ברור, איך נכלל ב'עושים תשובה' ע"י שהוא יודע מה קל ומה כבד.

בלנ"ד אשוב ואשנה פרק זה, ואם אעלה משהו בחכתי אשמח לשתף.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח