שינה בסוכה אמה על אמה

יהושע

משתמש ותיק
מי שכבו לו הנרות בסוכה בשבת ויש לו נר בביתו מותר לצאת מן הסוכה כדי לאכול במקום נר ואין צריך לילך לסוכת חבירו שיש שם נר אם יש טורח גדול בדבר (תרומת הדשן סימן נ"ג ופסקיו סימן קנ"ח). ואם בא רוח לכבות הנרות בסוכה מותר לפרוס סדין או בגד מן הצד אבל לא תחת הסכך (אור זרוע). מי שלא יוכל לישן בסוכה מחמת שצר לו בפישוט ידיו ורגליו לא מקרי מצטער וחייב לישן שם אף על גב דצריך לכפוף ידיו ורגליו (תרומת הדשן סימן צ"ב

אם יאמרו לאדם תבחר אחד מהעונשים הבאים, א. לאכול ארוחת ערב אחת בחושך ב. לאכול ארוחת ערב אצל השכן ג. לישון במקום שיורד מידי פעם כמה טיפות קטנות של גשם ד. אחרי שכבר נשכבת במטה לישון תקום ותקח את הכרים וכסתות ולך לחדר אחר לישון ה. תישן שבעה לילות ראשך ורובך בתוך צינוק של אמה על אמה של רא״ח נאה מכופף גב חזק כדי שרוב הגוף יכנס בתוך האמה על אמה, איזה פתי יבחר באופציה ה ויסכים לסבול חודשים או יותר אחרי זה מכאבי גב איומים ולהוציא הון של כסף על טיפולים, העיקר לא לאכול בלי נר או לעבור באמצע הלילה מחדר לחדר?
 

ayedavid

משתמש ותיק
אולי יש לחלק בין צער הנגרם מחוסר אפשרות ליהנות מאמצעים המאפשרים לדור בסוכה בנחת כמו בבית, וזה צער שפוטר (אין לו מנורה, יורד עליו גשם)
לבין צער מהסוכה עצמה - שהיא עצם המצווה, שאז אפשר להגדיר שהאדם מצטער מלשהות בדירת עראי, והרי זה מה שהתורה רצתה
(ואולי בכאב גב וכו' לא דיברו)
 

יהושע

משתמש ותיק
פותח הנושא
ayedavid אמר:
אולי יש לחלק בין צער הנגרם מחוסר אפשרות ליהנות מאמצעים המאפשרים לדור בסוכה בנחת כמו בבית, וזה צער שפוטר (אין לו מנורה, יורד עליו גשם)
לבין צער מהסוכה עצמה - שהיא עצם המצווה, שאז אפשר להגדיר שהאדם מצטער מלשהות בדירת עראי, והרי זה מה שהתורה רצתה
(ואולי בכאב גב וכו' לא דיברו)
א"כ לדעת הראשונים שסוכה שאין הגשם יכול לירדן בה יהיה חייב לישון בסוכה בגשם
 
 
חלק עליון תַחתִית