אינו שייך לחנוכה כלל ,מדובר על חנוכת המזבח של הבית השלשי.(אא"כ כוונתך ,למושג חנוכת המזבח באופן כללי, שהיה בכל הבתים ).דרומאי אמר:תחילתו בחנוכה, לעת תכין מטבח מצר המנבח אז אגמור בשיר מזמור חנכת המזבח, ואח''כ הולך ופורט כל הגליות.
ודאי 'חנוכת המזבח' הוא ענין כללי, וכדחזינן דקורין בחנוכת הנשיאים והוי עניינא דיומא. אך באמת חרוז מעוז צור יש לפרשו אלשעבר וקאי אנס נצחון המלחמה.האחד בא לגור אמר:אינו שייך לחנוכה כלל ,מדובר על חנוכת המזבח של הבית השלשי.(אא"כ כוונתך ,למושג חנוכת המזבח באופן כללי, שהיה בכל הבתים ).דרומאי אמר:תחילתו בחנוכה, לעת תכין מטבח מצר המנבח אז אגמור בשיר מזמור חנכת המזבח, ואח''כ הולך ופורט כל הגליות.
משונה מאד להסביר תכון בית תפלתי ושם תודה נזבח , לעת תכין , אז אגמור , הכל על העברדרומאי אמר:ודאי 'חנוכת המזבח' הוא ענין כללי, וכדחזינן דקורין בחנוכת הנשיאים והוי עניינא דיומא. אך באמת חרוז מעוז צור יש לפרשו אלשעבר וקאי אנס נצחון המלחמה.האחד בא לגור אמר:אינו שייך לחנוכה כלל ,מדובר על חנוכת המזבח של הבית השלשי.(אא"כ כוונתך ,למושג חנוכת המזבח באופן כללי, שהיה בכל הבתים ).דרומאי אמר:תחילתו בחנוכה, לעת תכין מטבח מצר המנבח אז אגמור בשיר מזמור חנכת המזבח, ואח''כ הולך ופורט כל הגליות.
הטרוד לדעת אמר:יתכן שיש משהו מרכזי בגלות יון, שנחשבת למרכז ד' מלכויות, וראה בספר 'נר מצוה למהר"ל שעוסק בעניני חנוכה, שבהקדמה לספר מאריך בעניני ארבעה מלכויות,
וכנראה שבדוקא הניחו המהר"ל גבי גלות יון, אין לי הסבר לזה, אבל לכאו' זה ההסבר ש'מעוז צור' שעוסק בד' מלכויות מושר דוקא בחנוכה.
בעייפותי אמש חשבתי שהכוונה לדקה וארבעים שניות...ים סוף אמר:דלג לדקה ארבעים