מדוע אין נוהגין כדעת הרמ"א לגבי השמש בחנוכה


פותח הנושא
נפתולי
משתמש ותיק
הודעות: 203
הצטרף: 03 יולי 2017, 11:54
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

מדוע אין נוהגין כדעת הרמ"א לגבי השמש בחנוכה

שליחה על ידי נפתולי » 07 דצמבר 2018, 10:21

זה לשון השו"ע סי' תרע"ג סעי' א': וְנוֹהֲגִים לְהַדְלִיק נֵר נוֹסָף, כְּדֵי שֶׁאִם יִשְׁתַּמֵּשׁ לְאוֹרָהּ יִהְיֶה לְאוֹר הַנּוֹסָף שֶׁהוּא אוֹתוֹ שֶׁהֻדְלַק אַחֲרוֹן, וְיַנִּיחֶנּוּ מֵרָחוֹק קְצָת מִשְּׁאָר נֵרוֹת מִצְוָה. הגה: וּבִמְדִינוֹת אֵלּוּ אֵין נוֹהֲגִים לְהוֹסִיף, רַק מַנִּיחַ אֶצְלָן הַשַּׁמָּשׁ שֶׁבָּהֶן מַדְלִיק הַנֵּרוֹת, וְהוּא עָדִיף טְפֵי.
ובמג"א מבאר דעת הרמ"א כי בכך יש יותר היכר שלא ישתמשו לאור הנרות אלא מהשמש שבו הדליקו.
ותמוה הדבר שברוב קהילות אשכנז היוצאים ביד רמ"א, אין נוהגים כהרמ"א אלא כהמחבר, שעושים השמש כנר נוסף מרחוק קצת, ולא שמניחים את שרביט ההדלקה בתור שמש.
אכן יש כמה וכמה גדולים שכן נהגו כהרמ"א, אך ההנהגה הכללית אין כך. והדבר צריך תלמוד.


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 647
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 208 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מדוע אין נוהגין כדעת הרמ"א לגבי השמש בחנוכה

שליחה על ידי הכהן » 07 דצמבר 2018, 10:29


שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח