אברהם העברי
משתמש ותיק
אני מודה השאלה קצת מוזרה...
אבל הרי הרמב"ם פוסק (שמיטה ויובל יב טו)
אבל הרי הרמב"ם פוסק (שמיטה ויובל יב טו)
והוא מהגמ' בערכין לג שצריך דוו' הקיפוה גויים לפני הכיבוש וא"כ צ"ע האם יריחו שרגע נפילת החומה הוא רגע הכיבוש נחשבת מוקפת חומה מימות יב"נאין סומכין אלא על חומה המוקפת בשעת כיבוש הארץ. כיצד? עיר שלא היתה מוקפת חומה בשעה שכבש יהושע את הארץ, אף-על-פי שמוקפת עתה - הרי היא כבתי החצרים. ועיר שהיתה מוקפת חומה בימי יהושע, אף-על-פי שאינה מוקפת עתה - הרי היא כמוקפת.