למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
שמעתי תשובה א' בשם הגר"ש קלוגר זצ"ל שביאר עפ"י מה שמצינו אצל לוט שאמר לו המלאך (בראשית יט, יז) "ויאמר המלט על נפשך אל תביט אחריך וגו'", וביארו חז"ל (מובא ברש"י שם) שהמלאך אמר ללוט "מאחר שאין אתה ניצל בזכות עצמך אלא רק בזכות אברהם אין אתה ראוי להביט עליהם". וא"כ גם כאן בזמן הריגת ושתי עדיין לא היו ראויים ישראל לנס כי לא עשו תשובה ע"ז שנהנו מסעודתו של אותו רשע, ומה שנהרגה ושתי זה לא היה בזכותם, אלא כדי להכשיר את זה שאסתר תיבחר למלכות, ולכן גם לא זכו לראות בהריגתה, (וראיתי בא' מהמפרשים שהרגוה בצינעה, כדי שלא יתפרסם הדבר שמרדה במלך, ורק אח"כ אמר ממוכן שאולי בכל זאת ישמעו אנשים על זה ויתפרסם, ועדיין יהיה ביזיון למלך, אבל טעם ההשגחה בזה הוא מפני טעם הנ"ל שלא זכו ישראל לראות במפלתה), ומשום כך לא נכתב הריגתה במגילה. משא"כ בזמן הריגת המן כבר עשו ישראל תשובה כהוגן, ובזכותם נעשית להם הישועה, לכך זכו לראות במפלתו של המן. עכ"ד.
והוספתי לומר בס"ד שהיה בזה גם טובה לעם ישראל, כיון שאם היו מפרסמים שהרגו את ושתי, ואח"כ היו בוחרים את אסתר למלכה תחתיה היו אנשים מרננים שהיהודים גרמו להריגתה של ושתי כדי שאסתר תיכנס במקומה, (כמו שבכל דבר שקורה מאשימים את עם ישראל), לכן ע"פ ההשגחה נהרגה בצינעה, שלא ישמעו מזה וירננו על עם ישראל.
שמעתי ג"כ שיש דברים מהגר"א ע"ז, ואשמח אם מישהו יכול להביאם.
ואשמח לשמוע עוד תשובות ממקורות, ומדברי ידידי הת"ח דפה.
יישר כחכם
והוספתי לומר בס"ד שהיה בזה גם טובה לעם ישראל, כיון שאם היו מפרסמים שהרגו את ושתי, ואח"כ היו בוחרים את אסתר למלכה תחתיה היו אנשים מרננים שהיהודים גרמו להריגתה של ושתי כדי שאסתר תיכנס במקומה, (כמו שבכל דבר שקורה מאשימים את עם ישראל), לכן ע"פ ההשגחה נהרגה בצינעה, שלא ישמעו מזה וירננו על עם ישראל.
שמעתי ג"כ שיש דברים מהגר"א ע"ז, ואשמח אם מישהו יכול להביאם.
ואשמח לשמוע עוד תשובות ממקורות, ומדברי ידידי הת"ח דפה.
יישר כחכם
-
- הודעות: 1513
- הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
- נתן תודה: 127 פעמים
- קיבל תודה: 527 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
תרגום אסתר:
דרשות חתם סופר חלק א, לפורים תקצ"ו לפ"ק:
.יִפֻּק פִּתְגָם גְּזֵרַת מַלְכוּתָא מִן קָדָמוֹי דִּי לָא תֵעֹל וַשְׁתִּי קֳדָם מַלְכָּא, וּמִן בָּתַר דְּתֵיתֵי קֳדָם מַלְכָּא יִגְזֹר מַלְכָּא וְיַעְדֵּי יָת רֵישָׁהּ, וּמַלְכוּתָהּ יִתֵּן מַלְכָּא לַחֲבֶרְתָּהּ דְּשַׁפִּירָא מִנָּהּ.
דרשות חתם סופר חלק א, לפורים תקצ"ו לפ"ק:
הרבה מפרשים אומרים שלא נגזר עליה מיתה, אלא שלא תבוא עוד אל המלך. אך חכמינו ז"ל קבלו דנהרגה. נראה לי, הם לא גזרו אלא שלא תבוא עוד אל המלך ולא להמיתה, אלא גזרו שיתן מלכותה לרעותה הטובה ממנה, כדי שתתקנא בירך חברתה, ותצטער צער עולם, וקשה ממיתה. ויש לומר, אז מתה או המיתה עצמה מקנאה וצער. ודברי חכמינו ז"ל קיימים.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
לא שאלתי אם הרגוה, שאלתי למה זה לא כתוב במגילת אסתר.
ואכן יש שכתבו שלא נהרגה ממש, אבל לפחות לאלה שסוברים שדברי התרגום הם כפשוטו שאכן הרגוה, למה זה לא כתוב בפסוקים.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
ייש"כ
ובעניותי לא הבנתי את דברי הגר"א במילים שהדגשתי:
וכי כל מי שהמלך לא נצרך לה לבא אליו תיהרג?
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:02
ייש"כ
ובעניותי לא הבנתי את דברי הגר"א במילים שהדגשתי:
הגרא.PNG
וכי כל מי שהמלך לא נצרך לה לבא אליו תיהרג?
שמא משום כלי שנשתמש בו...
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
ייש"כ.
אמנם לא הבנתי, האם לפי ביאורו של המלבי"ם אכן נהרגה ושתי או לא?
אם לא, הרי כבר כתבתי שאין קושייתי לפי מי שסובר שאכן לא נהרגה, אלא לפי הדעות שכן נהרגה.
ואם לדעתו כן נהרגה, למה לא כתוב א זה במגילה?
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:07ייש"כ.
אמנם לא הבנתי, האם לפי ביאורו של המלבי"ם אכן נהרגה ושתי או לא?
אם לא, הרי כבר כתבתי שאין קושייתי לפי מי שסובר שאכן לא נהרגה, אלא לפי הדעות שכן נהרגה.
ואם לדעתו כן נהרגה, למה לא כתוב א זה במגילה?
מוזכר כמה פעמים בתו"ד שנהרגה, וצ"ל שכיון שלא זאת היתה עיקר התקנה, לכך לא נזכר במגילה
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 10:37לא שאלתי אם הרגוה, שאלתי למה זה לא כתוב במגילת אסתר.
ואכן יש שכתבו שלא נהרגה ממש, אבל לפחות לאלה שסוברים שדברי התרגום הם כפשוטו שאכן הרגוה, למה זה לא כתוב בפסוקים.
מתוך דברי התרגום עולה שגזרו שלא תבוא ושתי לפניו, וכשעברה על הגזירה ובאה, נהרגה משום כך.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
ייש"כ
1. מי הוא בעל ה"מגילת סתרים"?
ב. בעניותי לא הבנתי למה בהמן וכן כאשר הגויים שנלחמו עם ישראל כן מפורש שהרגו אותם, ולא חשש להשתמש ב"לשון נקיה"?
-
- הודעות: 888
- הצטרף: 15 נובמבר 2020, 08:03
- מיקום: הצפון של צפון ארץ ישראל
- נתן תודה: 663 פעמים
- קיבל תודה: 204 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
על פי בר אילן:
ביוגרפיה - מגילת סתריםר' דוד שלמה אייבשיץ נולד בערך בשנת תקט"ו (1755) בעיר אוזירן. היה רב בכמה קהילות בפולין ובסוף בעיר סורוקה, ובשנת תקס"ח (1808) עלה ארצה והתיישב בצפת, ובה נפטר בשנת תקע"ד (1814). חיבר ספרים רבים בהלכה, ביניהם 'לבושי שרד" על שו"ע או"ח ויו"ד, (למאגר הוכנס 'לבושי שרד' על או"ח ע"פ מהדורת השו"ע השלם מהד' מכון ירושלים), ושו"ת 'נאות דשא'. כמו כן חיבר ספרי חסידות רבים, ביניהם הספר 'ערבי נחל' על התורה שנדפס לראשונה בתקפ"ה (1825), והוכנס למאגרנו ע"פ מהדורת ירושלים תשס"ו. ספרו 'מגילת סתרים' נדפס לראשונה בשנת תרכ"ב (1862), ולמאגרנו הוכנסה המהדורה החדשה והמתוקנת שנדפסה בירושלים תשס"ד. רבים מכתביו בהלכה וחסידות אבדו.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:13
ייש"כ
1. מי הוא בעל ה"מגילת סתרים"?
ב. בעניותי לא הבנתי למה בהמן וכן כאשר הגויים שנלחמו עם ישראל כן מפורש שהרגו אותם, ולא חשש להשתמש ב"לשון נקיה"?
1. ה"ה רבי יעקב מליסא, בעל נתיה"מ וחוו"ד ודה"ח ושאר ספרים...
ב. (כך במקור) שמא משום כבוד מלכות.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
בבלי כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:15על פי בר אילן:
ביוגרפיה - מגילת סתריםר' דוד שלמה אייבשיץ נולד בערך בשנת תקט"ו (1755) בעיר אוזירן. היה רב בכמה קהילות בפולין ובסוף בעיר סורוקה, ובשנת תקס"ח (1808) עלה ארצה והתיישב בצפת, ובה נפטר בשנת תקע"ד (1814). חיבר ספרים רבים בהלכה, ביניהם 'לבושי שרד" על שו"ע או"ח ויו"ד, (למאגר הוכנס 'לבושי שרד' על או"ח ע"פ מהדורת השו"ע השלם מהד' מכון ירושלים), ושו"ת 'נאות דשא'. כמו כן חיבר ספרי חסידות רבים, ביניהם הספר 'ערבי נחל' על התורה שנדפס לראשונה בתקפ"ה (1825), והוכנס למאגרנו ע"פ מהדורת ירושלים תשס"ו. ספרו 'מגילת סתרים' נדפס לראשונה בשנת תרכ"ב (1862), ולמאגרנו הוכנסה המהדורה החדשה והמתוקנת שנדפסה בירושלים תשס"ד. רבים מכתביו בהלכה וחסידות אבדו.
הוא אכן חיבר ספר בשם "מגילת סתרים" הנמצא בבר אילן, אך לא על מגילת אסתר.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
אז מי כן הוא מחבר הספר?זאת ועוד כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:19בבלי כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:15על פי בר אילן:
ביוגרפיה - מגילת סתריםר' דוד שלמה אייבשיץ נולד בערך בשנת תקט"ו (1755) בעיר אוזירן. היה רב בכמה קהילות בפולין ובסוף בעיר סורוקה, ובשנת תקס"ח (1808) עלה ארצה והתיישב בצפת, ובה נפטר בשנת תקע"ד (1814). חיבר ספרים רבים בהלכה, ביניהם 'לבושי שרד" על שו"ע או"ח ויו"ד, (למאגר הוכנס 'לבושי שרד' על או"ח ע"פ מהדורת השו"ע השלם מהד' מכון ירושלים), ושו"ת 'נאות דשא'. כמו כן חיבר ספרי חסידות רבים, ביניהם הספר 'ערבי נחל' על התורה שנדפס לראשונה בתקפ"ה (1825), והוכנס למאגרנו ע"פ מהדורת ירושלים תשס"ו. ספרו 'מגילת סתרים' נדפס לראשונה בשנת תרכ"ב (1862), ולמאגרנו הוכנסה המהדורה החדשה והמתוקנת שנדפסה בירושלים תשס"ד. רבים מכתביו בהלכה וחסידות אבדו.
הוא אכן חיבר ספר בשם "מגילת סתרים" הנמצא בבר אילן, אך לא על מגילת אסתר.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
זאת ועוד כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:18יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:13
ייש"כ
1. מי הוא בעל ה"מגילת סתרים"?
ב. בעניותי לא הבנתי למה בהמן וכן כאשר הגויים שנלחמו עם ישראל כן מפורש שהרגו אותם, ולא חשש להשתמש ב"לשון נקיה"?
1. ה"ה רבי יעקב מליסא, בעל נתיה"מ וחוו"ד ודה"ח ושאר ספרים...
ב. (כך במקור) שמא משום כבוד מלכות.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
זאת ועוד כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:18"זאת ועוד" כתב:יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:13ב. בעניותי לא הבנתי למה בהמן וכן כאשר הגויים שנלחמו עם ישראל כן מפורש שהרגו אותם, ולא חשש להשתמש ב"לשון נקיה"?
ב. (כך במקור) שמא משום כבוד מלכות.
א"כ זה לא כ"כ קשור ל"לשון נקיה", ואם זה אכן משום כבוד מלכות אז זה כמו שהבאתי בתחילת דברי שלכן הרגוה בצינעה.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
שוב נתעוררתי שמעכ"ת רמז בשאלתו את התשובה... (במודגש)יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:29זאת ועוד כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:18"זאת ועוד" כתב:יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:13ב. בעניותי לא הבנתי למה בהמן וכן כאשר הגויים שנלחמו עם ישראל כן מפורש שהרגו אותם, ולא חשש להשתמש ב"לשון נקיה"?
ב. (כך במקור) שמא משום כבוד מלכות.
א"כ זה לא כ"כ קשור ל"לשון נקיה", ואם זה אכן משום כבוד מלכות אז זה כמו שהבאתי בתחילת דברי שלכן הרגוה בצינעה.
אמנם אכתי תיקשי מבגתן ותרש, ושמא "ויתלו שניהם על עץ" אכתי לשון נקיה.
ועוד י"ל דאי"ז מלשונו של בעל המגילה, אלא שכך אמר ממוכן בלשון נקיה.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
משום שנלחמו עם ישראל, היא הנותנת, לפרסם הריגתם ולא לחוש ללשון נקיה.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
התבלבלתי לגמרי.
הובא שהנתיבות חיבר ספר אחר בשם מגילת סתרים, אבל זה שעל מגילת אסתר הוא לא מהנתיבות, שהרי הנתיבות לא חיבר ספר בשם זה על מגילת אסתר.
ושאלתי א"כ מי כן הוא המחבר של ספר מגילת סתרים זה על מגילת אסתר?
ולמה ענית לי שוב שזה הנתיבות??
-
- הודעות: 888
- הצטרף: 15 נובמבר 2020, 08:03
- מיקום: הצפון של צפון ארץ ישראל
- נתן תודה: 663 פעמים
- קיבל תודה: 204 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
הפוך!יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:39הובא שהנתיבות חיבר ספר אחר בשם מגילת סתרים, אבל זה שעל מגילת אסתר הוא לא מהנתיבות, שהרי הנתיבות לא חיבר ספר בשם זה על מגילת אסתר.
ושאלתי א"כ מי כן הוא המחבר של ספר מגילת סתרים זה על מגילת אסתר?
הובא שהנתיבות כן חיבר את הספר ושרבי דוד שלמה אייבשיץ לא חיבר.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
אודה ולא אבוש לומר שטעיתי, ולא שמתי לב לפרטי הדברים.בבלי כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:41הפוך!יושב אוהלים כתב: ↑23 פברואר 2021, 11:39הובא שהנתיבות חיבר ספר אחר בשם מגילת סתרים, אבל זה שעל מגילת אסתר הוא לא מהנתיבות, שהרי הנתיבות לא חיבר ספר בשם זה על מגילת אסתר.
ושאלתי א"כ מי כן הוא המחבר של ספר מגילת סתרים זה על מגילת אסתר?
הובא שהנתיבות כן חיבר את הספר ושרבי דוד שלמה אייבשיץ לא חיבר.
יש"כ.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- הודעות: 376
- הצטרף: 13 דצמבר 2020, 11:19
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 158 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
וי"ל לפירושו, שכיון שנהרגה לאחר שהסירוה מהיות מלכה, אין זה ענין למגילתנו, ודי לנו במה שהסירוה מלהיות מלכה ומינו תחתיה את אסתר.
-
פותח הנושא - הודעות: 5453
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 656 פעמים
- קיבל תודה: 1293 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: למה לא מוזכר במגילת אסתר שהרגו את ושתי, רק ש"מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה" (א,יט)?
אבל עדיין צ"ע למה לא עשו כך גם להמן, בתחילה להעביר ממנו את הטבעת וליתנה למרדכי ולשים אותו על בית המן, ואח"כ להרגו, ולמה הרגוהו תחילה ורק אח"כ העביר את הטבעת למרדכי וכו'.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 9 תגובות
- 217 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אמונת אומן
15 פברואר 2021, 16:23
-
- 16 תגובות
- 246 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כבוד שמים
28 ינואר 2021, 20:16
-
-
ה' עוז לעמו יתן. (פשט חדש ומעניין שנתחדש היום בבית הלבן...)
על ידי מתאהב על ידך » 16 ספטמבר 2020, 01:32 » ב עזרה ושיתופי מידע בנושאים כלליים - 21 תגובות
- 358 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מתאהב על ידך
17 ספטמבר 2020, 00:20
-
-
-
הל' רבית - (קס, יג) לא יאמר הלוה למלוה פלוני יתן בשבילי - מי עובר?
על ידי יושב אוהלים » 11 נובמבר 2020, 10:34 » ב הלכה ומנהג - 72 תגובות
- 645 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
25 נובמבר 2020, 13:33
-
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים