זה נראה מחודש - אבל המהלך מאוד מבוסס וזה נפלא בהקשר של פרשיות אלו.
א. החגיגות של אחשורוש = כתוב בגמ' שזה משמחתו שכבר לא יבנה ביהמ"ק
כי טעה בחשבון 70 השנים.
ב. עד חצי המלכות = דבר החוצץ למלכות ומאי ניהו ביהמ"ק (גמ')
(מאיפוא לו בראש כזו בקשה הרי היא לא יהודיה? אם לא שמאחורי הקלעים זה באמת כל הנושא! וכנראה כבר הספיקה לנדנד לו...)
ג. הבנים של המן הם אלו ש"בתחילת מלכותו כתבו שטנה על יושבי ירושלים".
ד. המלך השיכור אמנם עמד במילתו כל ימיו שלא יתן לבנות את ביהמ"ק.
אבל בנו היהודי המלך דריוש השני בן אסתר הוא זה ששחרר את האישורים אחרי שכדלעיל בני המן תקעו את הבניה.
ה. שער שושן הבירה ביהמ"ק - הוא לא ראיה גמורה אבל כעת מואר באור חדש.
אם יש למישהו פירכא או קושיא אשמח מאוד.
ובכל מקרה יש עוד ראיות.
א. החגיגות של אחשורוש = כתוב בגמ' שזה משמחתו שכבר לא יבנה ביהמ"ק
כי טעה בחשבון 70 השנים.
ב. עד חצי המלכות = דבר החוצץ למלכות ומאי ניהו ביהמ"ק (גמ')
(מאיפוא לו בראש כזו בקשה הרי היא לא יהודיה? אם לא שמאחורי הקלעים זה באמת כל הנושא! וכנראה כבר הספיקה לנדנד לו...)
ג. הבנים של המן הם אלו ש"בתחילת מלכותו כתבו שטנה על יושבי ירושלים".
ד. המלך השיכור אמנם עמד במילתו כל ימיו שלא יתן לבנות את ביהמ"ק.
אבל בנו היהודי המלך דריוש השני בן אסתר הוא זה ששחרר את האישורים אחרי שכדלעיל בני המן תקעו את הבניה.
ה. שער שושן הבירה ביהמ"ק - הוא לא ראיה גמורה אבל כעת מואר באור חדש.
אם יש למישהו פירכא או קושיא אשמח מאוד.
ובכל מקרה יש עוד ראיות.