כיצד להשתמש בכח עמלק לקדושה [נפשו גחלים תלהט על עקבתא דמשיחא עמ' 45 ]

רוצה לדעת

משתמש ותיק
כיצד להשתמש בכח עמלק לקדושה [נפשו גחלים תלהט על עקבתא דמשיחא עמ' 45 ]

אמרו חז"ל על הפסוק ולאום מלאום יאמץ, שלא נבנתה צור אלא מחורבנה של ירושלים. גילו לנו כאן
חז"ל הקדושים שיש יחס מיוחד בין עשו לישראל שלא נמצא ביחס לשאר האומות. בשאר האומות
יתכן שיעלו וירדו בלי קשר להצלחת או כשלון ישראל, אך ביחס לעשו אינו כן. כשזה קם זה נופל.
היינו שעשו קם על גבי נפילת ירושלים ולהיפך. ובלשונם של חז"ל חורבן צור בונה את ירושלים
וחורבן ירושלים בונה את צור. עומק הענין שבנפילת האחד נלקחים האוצרות הרוחניים שלו לשני.
וצריך להבין איזה אוצר רוחני יכולה כנסת ישראל לקחת מעשו.
כחו העיקרי של עשו כפי שבא לידי בטוי אצל נכדו עמלק הוא הכשרון לא להתפעל משום דבר. אף
אם הוא מוכרח ממש. כזכור עמלק בא להלחם כנגד ישראל היוצאים ממצרים אף שאימת ישראל
נפלה על כל האומות וכפי שנכתב בשירת הים. חיל אחז יושבי פלשת וכו'. אך עמלק אינו מתפעל
מכל זה, ובגאון מתנגד ומכריז "אז מה".
רכוש זה של עמלק הוא כלי רב עוצמה לקחת אותו ולעמוד מול כל העולם הצועק להיפך מאמיתת
התורה ומאיים לבלוע את הצורת ת"ח המקורית והאמיתית. וכן לעמוד מול כל החומריות המתחדשת
בכל יום ולא להתפעל ולהכריז בגאון "אז מה". זו הדרך בעקבתא דמשיחא לבנות את ירושלים
מרכושו של עמלק. אך סכנה צפונה בעצה זו והיא נטילת כח החוצפה למרוד בשלשלת הדורות.

מתוך העלון הנפלא נפשו גחלים תלהט מתורתו של הגה"צ ר' ישראל אליהו ווינטרוב זצוק"ל
מצורף [יש שם כתובת דוא"ל להרוצה לקבל בקביעות העלון בדוא"ל.]
הצג קובץ מצורף נפשו 223 פקודי.pdf
 
חלק עליון תַחתִית