לחידודי: 1. איזו מגילה קראו בבית ראשון בפורים והפסיקו בבית שני. 2. איזו נבואה נאמרה בשושן פורים ומצטטים אותה בנעילה.

המימד הנוסף של הענין

משתמש ותיק
פותח הנושא
המגילה היא מגילת סוטה :D
שכ' בירושלמי בתחילת שקלים שבט"ו באדר מתחילים להשקות סוטות כחלק מהענין הכללי שמשנכנס אדר עושין כל צרכי הרבים (משנה ריש שקלים)
ובבית שני זה לא היה כי רבו המנאפים (סוף סוטה)


ובלי קשר:
הנבואה היא "לא אחפוץ במות הרשע כי אם בשובו מדרכו וחיה" שנאמרה בט"ו אדר ע"י יחזקאל ונאמרת על ידינו בנעילה.
ובעל לב מרגיש ישמע כאן בת קול שאומרת "בטיט ולא בדם"
וכן "מעמיד להם מלך קשה כהמן וחוזרים בתשובה"
וזוהי השמחה האמיתית של פורים - שה' לא מתייאש מאיתנו גם כשאיבדנו הדעת ואנו כשיכורים השרועים ומבוססים בקיא - כי בפורים מתגלה ש"בין כך ובין כך כבני הם" ותמיד בסוף הוא יחזיר אותנו ע"י המן ודומיו.

ובסעודת פורים מישהו הוסיף לי שזה ממש נפלא איך שדוקא ברגע החטא של המשתה התחילה תכנית הישועה = הריגת ושתי שסללה הדרך לאסתר שהולידה מאחשורוש את מי שבנה את ביהמ"ק.

ועל כזו אהבה שאינה תלויה בדבר לא נותר אלא להחזיר בפה מלא:
הקב"ה אנחנו אוהבים אותך!
כי איך לא?!
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
המימד הנוסף של הענין אמר:
הנבואה היא "לא אחפוץ במות הרשע כי אם בשובו מדרכו וחיה", שנאמרה בט"ו אדר ליחזקאל ונאמרת על ידינו בנעילה.
כלום יש סימוכין לכך שנבואה זו נאמרה ליחזקאל באותו היום שנאמרה לו הנבואה על המון מצרים: בשני עשר חדש בחמשה עשר לחדש?​
 
חלק עליון תַחתִית