תעויוט נפוצות בענין פורים

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
כדאי להפיץ 2 ידיעות חשובות בעיקר כדי שיגיע לכמה שיותר גננות...
א] הגננות מלמדות שמרדכי היה דוד של אסתר. בפסוקים כתוב שהיה בן דוד שלה

ב] יש המצאה כזו שבמשלוח מנות צריך שיהיו שתי ברכות הנהנין, ואי אפשר שהכל יהיה ברכה אחת.
לכאו' לענ"ד עוד מצאתי לזה שום רמז.
 

יהודי

משתמש ותיק
השנה שמעתי טעות זו לראשונה, כנראה השתבשו משום שלדעת הרבה פוסקים צריך שיהיה ראוי לאכילה.
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
כמדומה שהטעות נובעת מהחידוש של הערוך השולחן שצריך שני מינים, וכנראה באיזהו שלב מישהו הרחיב את זה לשני ברכות...
 

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
פותח הנושא
נחפשה דרכינו אמר:
ב. אני עדיין לא מצאתי רמז שיש כזו המצאה...
גם אני הייתי מופתע, שמעתי לראשונה לפני 5 שנים שחבר אברך רציני מאוד שאל אותי בשם אשתו. ושאל אותי אם שמעתי על זה.
וגם ילדי חזרו עם הדבר הזה בשם חברים בחיידר.
 

במבי

משתמש ותיק
גבריאל פולארד אמר:
כדאי להפיץ 2 ידיעות חשובות בעיקר כדי שיגיע לכמה שיותר גננות...
א] הגננות מלמדות שמרדכי היה דוד של אסתר. בפסוקים כתוב שהיה בן דוד שלה

לפני שכבודו מתקן את העולם (ירבו כמותך, באמת !)
עיין בבקשה בתרגום במקום שמתרגם "אחבוי" שפירושו אח אביו וא"כ במקרה דנן כבוד הגננות במקומן מונח.

אך באמת אתה צודק מאד שצריך לבדוק שאם הוא היה דודה מדוע נכתב בת דדו?

ציבור הת"ח התותחים מתבקש לחמם מנועים ולענות.
 

דורדיא

משתמש ותיק
אוד תאוט.

מי היה צריח לאישטחווט לאמן? בדר"כ רגילים לכשוב שכל מי שאיא רועה אוטו היה צריך לאישתחוות אך זו טעות.
רק כפי שנאמר בפסוק "וכל עבדי המלך אשר בשער המלך כורעים ומשתחווים להמן"

ואגב,
תשאלו מישהו מה קרה לושתי? הוא יגיד שאחשוורוש הרג אותה אך זה מדרש ובפסוק עצמו לא נכתב שהיא נהרגה.
ד"א לא הבנתי מאיפה רשי דרש בפסוק שהיא אכן נהרגה...
 

הכהן

משתמש ותיק
במבי אמר:
גבריאל פולארד אמר:
כדאי להפיץ 2 ידיעות חשובות בעיקר כדי שיגיע לכמה שיותר גננות...
א] הגננות מלמדות שמרדכי היה דוד של אסתר. בפסוקים כתוב שהיה בן דוד שלה

לפני שכבודו מתקן את העולם (ירבו כמותך, באמת !)
עיין בבקשה בתרגום במקום שמתרגם "אחבוי" שפירושו אח אביו וא"כ במקרה דנן כבוד הגננות במקומן מונח.

אך באמת אתה צודק מאד שצריך לבדוק שאם הוא היה דודה מדוע נכתב בת דדו?

ציבור הת"ח התותחים מתבקש לחמם מנועים ולענות.

אחבוי זה דוד וקאי אאביחיל
 
חלק עליון תַחתִית