ואמרו חז"ל: אל תקרי לבת אלא לבית.
נשאלתי, למה באמת לא נכתב במפורש, ותהי לו לאישה.
לא בדקתי במפרשים, אבל עניתי שאולי הוא לפי מה שאמרו רז"ל כל המגדל יתום ויתומה בתוך ביתו מעלה עליו הכתוב כאילו ילדו [וידוע מה שחידש בזה הגר"ש קלוגר בחכמת שלמה אה"ע סי' א'], ולזה רמז הפסוק ובמות אביה ואמה, שהיתה אסתר יתומה, ותהי לו לבת, היינו שכשהכניסה לתוך ביתו ונשאה מעלה עליו הכתוב כאילו ילדה והיא ביתו, וכנ"ל.
נשאלתי, למה באמת לא נכתב במפורש, ותהי לו לאישה.
לא בדקתי במפרשים, אבל עניתי שאולי הוא לפי מה שאמרו רז"ל כל המגדל יתום ויתומה בתוך ביתו מעלה עליו הכתוב כאילו ילדו [וידוע מה שחידש בזה הגר"ש קלוגר בחכמת שלמה אה"ע סי' א'], ולזה רמז הפסוק ובמות אביה ואמה, שהיתה אסתר יתומה, ותהי לו לבת, היינו שכשהכניסה לתוך ביתו ונשאה מעלה עליו הכתוב כאילו ילדה והיא ביתו, וכנ"ל.