הערה נחוצה: לא להוציא פרשת זכור מידי פשוטה! ולכאורה זה לעיכובא.


פותח הנושא
מתאהב על ידך
משתמש ותיק
הודעות: 391
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הערה נחוצה: לא להוציא פרשת זכור מידי פשוטה! ולכאורה זה לעיכובא.

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 08 מרץ 2020, 01:09

היות שאיננו יודעים כיום מיהו עמלק הלזה, ובכל זאת אנשים רוצים להרגיש משמעות מעשית למצות מחייתו - לכן נוצר מצב שהפרשנות המקובלת והנפוצה בימינו (הן במוסדות החינוך בכל הגילאים והן בשיחות מוסר וחסידות וכו') למושג של מחיית עמלק היא כדלהלן:

ישנו רוע רוחני עמוק ומהותי הקיים גם כעת והוא מתבטא בכל מיני ואופני עמלקיות ואשר קרך והאמבטיה וכו'.
והאיש עמלק הקדמון הוא רק מייצג את הרוע הנצחי וכו'. 
וגם הוא לא בא אלא מכח עמלקיות שבנו שרפו ידיהם מן התורה. 
ולפי זה עיקר מצות מחיית עמלק היא למחות את הרפיון והאשר קרך על שלל המוטציות המגוונות שלו בכל דור ודור... 

התוצאה המצויה מאוד לצערינו:
יש יהודים תמימים המכוונים רק על העמלק הרוחני ומכוונים ברצינות רק לקיים כאן ועכשיו מצוות מחייתו של העמלק שסמוי בתוכנו וכו'. ​​​
(מנסיון והיכרות אישית!)

וניחזי אנן:
האם יתכן להעלות על הדעת שיוצאים ידי חובה רק בכוונת התעוררות למחיית שורש רוחני? 
הרי את המחשבה הלזו גם נשים יכולות לקיים, ולמה נפטרו ממצוות מחיית עמלק.
(וגם לשיטות המחייבים נשים לשמוע זכור - זה רק בגלל היכולת של הנשים לסייע פיזית במזון ומים ללוחמים)

אלא ודאי שכמו שאדם זוכר שהוא צריך ללכת לסדר סידורים כלשהם, כך כאן החיוב הוא קודם כל לזכור כפשוטו שכאשר יניח ה' לנו מכל אוייבינו בארץ (וכמובן רק אחר שנדע בבירור מיהו זרע עמלק) אזי נקום בפועל וניקח כלי נשק ונמחה במו ידינו את זכרם של כל איש ואשה וילד וילדה מעמלק כפשוטו ממש. 

מצוה לפרסם!
(עדיין לא לגמרי מאוחר. ​​​​​גם השנה עדיין אפשר לכוין בפרשת כי תצא)
 

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “פורים”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח