מידות ושיעורי תורה
משתמש ותיק
האם יש דבר כזה, או האם יש ביקוש לדבר כזה?
לא ראוי לעשות כן כי זה מחלוקות זמניות עד שיבואו האריות של הדור הבא ויכריעו ביניהם.מכל מלמדי השכלתי אמר:לדעתי זה דווקא יכול להיות מעניין.
בעולם התורה יהיה לזה הרבה ביקוש.
למרות שיש בזה הרבה קטנות מוחין וירידת הדורות...
מידות ושיעורי תורה אמר:האם יש דבר כזה, או האם יש ביקוש לדבר כזה?
מידות ושיעורי תורה אמר:האם יש דבר כזה, או האם יש ביקוש לדבר כזה?
יש דבר כזה?בשלמא אמר:מידות ושיעורי תורה אמר:בעצם אפשר לקחת את ההשגות של הגר"ד לנדו על שש"כ,
קונטרס "בירור דברים" 16 עמ', (חש"מ) מיוחס אליו נמצא באוצה"ח.דניאלי אמר:יש דבר כזה?בשלמא אמר:מידות ושיעורי תורה אמר:בעצם אפשר לקחת את ההשגות של הגר"ד לנדו על שש"כ,
ואם שניהם לא הרבנים שלי?בחור אמר:אם הרב שלך הוא ר' שלמה זלמן הלך כמותו ואם הרב אלישיב נלך כמותו.
במקומו של רבי אליעזר היו כורתים עצים וכו.. במקומו של רבי יוסי הגלילי היו אוכלים בשר עוף בחלב.מידות ושיעורי תורה אמר:ואם שניהם לא הרבנים שלי?בחור אמר:אם הרב שלך הוא ר' שלמה זלמן הלך כמותו ואם הרב אלישיב נלך כמותו.
אז בדאורייתא הלך אחר המחמיר ובדרבנן אחר המיקל?
ובכלל מה המקור שאפשר ללכת אחרי רב בין לחומרא בין לקולא?
זה חזו"א, אבל לא נמצא לפניו בפוסקים כן
לא מצאתיו באוצרבשלמא אמר:קונטרס "בירור דברים" 16 עמ', (חש"מ) מיוחס אליו נמצא באוצה"ח.דניאלי אמר:יש דבר כזה?בשלמא אמר:
האורחות שבת בהחלט מכריע, אבל בצורה עקיפה, יש מקומות שהוא מביא מחלוקת בסתמא, אבל בהרבה מקומות כותב אסור, ויש מתירים, או עיין הערה שיש מתירין, זאת אומרת הוא תמיד מביא את השיטות, אבל הוא מחליט מהי הדעה העיקרית, ומהי הדעה האחרת. לדוגמא אין לעשות בשבת כך וכך, ויש מי שהתיר.יעקב שלם אמר:מידות ושיעורי תורה אמר:האם יש דבר כזה, או האם יש ביקוש לדבר כזה?
אין כ"כ מחלוקות...
הארחות שבת פחות מכריע אלא בעיקר מביא את הדיעות החולקות
בעוד שהשש"כ תמיד מכריע
אז איך אתה מציע שעם ישראל יתנהל בכל עשרות אלפי השאלות שיש בהן דעות שונות מאז חתימת התלמוד - תמיד ישארו השאלות (שמתרבות מדור לדור) בלי שום הכרעה ורק יאמצו את כללי הספקות? לא מסתבר לי שזה מהלך נכון.מידות ושיעורי תורה אמר:ואם שניהם לא הרבנים שלי?בחור אמר:אם הרב שלך הוא ר' שלמה זלמן הלך כמותו ואם הרב אלישיב נלך כמותו.
אז בדאורייתא הלך אחר המחמיר ובדרבנן אחר המיקל?
ובכלל מה המקור שאפשר ללכת אחרי רב בין לחומרא בין לקולא?
זה חזו"א, אבל לא נמצא לפניו בפוסקים כן
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenum=4&book=625499צדיקוש אמר:לא מצאתיו באוצרבשלמא אמר:קונטרס "בירור דברים" 16 עמ', (חש"מ) מיוחס אליו נמצא באוצה"ח.דניאלי אמר:יש דבר כזה?
אודה למסייעים
בחור אמר:אם הרב שלך הוא ר' שלמה זלמן הלך כמותו ואם הרב אלישיב נלך כמותו
שצריך ללכת אחרי רב - לא שאפשר.מידות ושיעורי תורה אמר:ואם שניהם לא הרבנים שלי?בחור אמר:אם הרב שלך הוא ר' שלמה זלמן הלך כמותו ואם הרב אלישיב נלך כמותו.
אז בדאורייתא הלך אחר המחמיר ובדרבנן אחר המיקל?
ובכלל מה המקור שאפשר ללכת אחרי רב בין לחומרא בין לקולא?
זה חזו"א, אבל לא נמצא לפניו בפוסקים כן
זה כלספר אורחות שבתמידות ושיעורי תורה אמר:האם יש דבר כזה, או האם יש ביקוש לדבר כזה?
כמובן שאיני לוקח אחריות אישית על יחוס הקונטרס להגר"דצדיקוש אמר:יש"כ להרב בשלמא שליט"א שהפנה לעיין בקונטרס בירור דברים
קטונתי עד למאוד, הרבה פחות מה שחושבים כאן, אבל הערה קטנה, כמדומה שלפי הסגנון והנוסח
קשה ליחסו למרנא הגרד"ל, אשר סגנונו מוכר וידוע.
ואולי אני טועה.
כנראה שכן, כי אחז"ל עשה לך רבמקדש שביעי כל שביעי אמר:מוכרח שיהיה 'רב שלי'?
צדיקוש אמר:קטונתי עד למאוד, הרבה פחות מה שחושבים כאן, אבל הערה קטנה, כמדומה שלפי הסגנון והנוסח
קשה ליחסו למרנא הגרד"ל, אשר סגנונו מוכר וידוע.
ואולי אני טועה.
מקובל שהוא להגרד"ל מאז צאתו לאור עולם.בשלמא אמר:כמובן שאיני לוקח אחריות אישית על יחוס הקונטרס להגר"ד
(גם אותי הנוסח הנוקב שם התמיה)
מי שיודע דברים ברורים בנידון לחיוב ולשלילה יבוא ויאמר.
כתבתי את הידוע לי שהוא להגרד"ל, ולא באתי לערער.אקשן דקדושה אמר:צדיקוש אמר:קטונתי עד למאוד, הרבה פחות מה שחושבים כאן, אבל הערה קטנה, כמדומה שלפי הסגנון והנוסח
קשה ליחסו למרנא הגרד"ל, אשר סגנונו מוכר וידוע.
ואולי אני טועה.מקובל שהוא להגרד"ל מאז צאתו לאור עולם.בשלמא אמר:כמובן שאיני לוקח אחריות אישית על יחוס הקונטרס להגר"ד
(גם אותי הנוסח הנוקב שם התמיה)
מי שיודע דברים ברורים בנידון לחיוב ולשלילה יבוא ויאמר.
ולא נשמע בזה ערער מעולם.
לא ידעתי מה הוקשה לכם. הנוסח הנוקב מאד מתאים, בפרט בנושא זה.
שכך נהגו מאז ומעולם (ובימינו, כשנתבלבל העולם ונעקרו עיירות ממקומן - אחר מנהג ופסיקת רב קהלתו ילך בכל דבר).מידות ושיעורי תורה אמר:מה המקור שאפשר ללכת אחרי רב בין לחומרא בין לקולא?
כבר האריכו בזה הראשונים, ופסקו שאסור לעשות כן. ונקטו להלכה שבדאו' הלך אחר המחמירחימקו אמר:במקומו של רבי אליעזר היו כורתים עצים וכו.. במקומו של רבי יוסי הגלילי היו אוכלים בשר עוף בחלב.
זה נשמע שיש לך רעיון טוב יותר?מבקש אמת אמר:אז איך אתה מציע שעם ישראל יתנהל בכל עשרות אלפי השאלות שיש בהן דעות שונות מאז חתימת התלמוד - תמיד ישארו השאלות (שמתרבות מדור לדור) בלי שום הכרעה ורק יאמצו את כללי הספקות? לא מסתבר לי שזה מהלך נכון.
יש המון פעמים שהוא החליט להתעלם מדברי השש''כ, או שלגמרי הבין את הסוגיא אחרת וניגש אליה באופן שונה, ובמקומות אלו לא טרח לציין.לעצמו נברא אמר:הארחות שבת מסכם את כל המח' ,ובכל מקום שמביא דעת הגרש"ז והגרי"ש הרי לך סיכום.