אמירת ויכולו מעומד


פותח הנושא
חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1270
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 137 פעמים
קיבל תודה: 151 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

אמירת ויכולו מעומד

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 19 אפריל 2019, 02:19

שמעתי היום מא׳ שאינו שתו"מ שבקידוש עומדים בעת ויכולו משום ש׳יום הששי ויכולו השמים׳ הם ר"ת הוי"ה אבל במעריב לא אומרים יום הששי משום שכל ביה"כ זה מקום שמורה על הקב"ה,
האם מישהו שמע פעם פי׳ כזה או ראה בספר?


רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 798
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 357 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת ויכולו מעומד

שליחה על ידי רוצה לדעת » 19 אפריל 2019, 09:52

מש"כ שיש לעמוד בקידוש משום הוי' זה מובא ברמ"א (רע"א, י): ונוהגים לישב אף בשעה שאומר ויכלו, רק כשמתחילין עומדין קצת לכבוד השם כי מתחילין יום הששי ויכלו השמים ונרמז השם בר"ת, עכ"ל. ועיי"ש במג"א סקכ"ב שהוא גם להשלים ע"ב תיבות שבקידוש. ועי' בשו"ת חת"ס או"ח סי' י' שביאר לקיים המנהג מה"ט שיש צירוף שם הוי'ה בר"ת,

ההמשך על בית הכנסת לא ידוע לי,
נשמע מעניין...


טעם ודעת
משתמש ותיק
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אמירת ויכולו מעומד

שליחה על ידי טעם ודעת » 20 מאי 2019, 15:08

ולגבי אמירת ויכלו שצריך להיות בעמידה דווקא, יש לזה עוד טעם, והוא מפני שאמירת ויכלו הוא מעשה עדות, ובגמ' שבועות ל מבואר דהגדת עדות היא בעמידה.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח