תרופות


פותח הנושא
אוהב אמת
מאמרים: 0
הודעות: 50
הצטרף: 04 יולי 2019, 19:19
נתן תודה: 9 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

תרופות

שליחה על ידי אוהב אמת » 22 יולי 2019, 22:04

האם מותר לקחת תרופות שכיחות כגון אקמול בשבת
לפי מה שלמדתי מותר לקחת תרופה רק במקרה של חולי כל גופו ונפל למשכב 
אבל השאלה נשאלת, היום שלא שייך שחיקת סממנים והדור מפונק שעל כל דבר קטן לוקחים כדור האם עדיין אסור לקחת תרופות 
ובאם אסור מהי ההגדרה של חולי כל גופו שמתירה לקחת תרופה


אמונת אומן
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 845
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 100 פעמים
קיבל תודה: 247 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי אמונת אומן » 22 יולי 2019, 22:07

לא שמענו שמבטלים גזירות מסברא.

בכל אופן הגדר שמעתי פעם כך מפי הגרח''י כהן:
נפל למשכב = לא מתפקד


ברל
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 332
הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 80 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי ברל » 23 יולי 2019, 00:21

אוהב אמת כתב:
22 יולי 2019, 22:04
האם מותר לקחת תרופות שכיחות כגון אקמול בשבת
לפי מה שלמדתי מותר לקחת תרופה רק במקרה של חולי כל גופו ונפל למשכב 
אבל השאלה נשאלת, היום שלא שייך שחיקת סממנים והדור מפונק שעל כל דבר קטן לוקחים כדור האם עדיין אסור לקחת תרופות 
ובאם אסור מהי ההגדרה של חולי כל גופו שמתירה לקחת תרופה
אני לא יודע מה המור אבל גרסא דינקותא שלי נפל למשכב שזה חולי שאתה נכנס למיטה בגללו 
 


צבי500
מאמרים: 0
הודעות: 143
הצטרף: 26 דצמבר 2017, 11:22
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 49 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי צבי500 » 23 יולי 2019, 06:51

מותר לקחת

סמל אישי של משתמש

פיניפיני
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 217
הצטרף: 19 יוני 2019, 10:11
נתן תודה: 54 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי פיניפיני » 23 יולי 2019, 08:53

ברל כתב:
23 יולי 2019, 00:21
אבל גרסא דינקותא שלי נפל למשכב שזה חולי שאתה נכנס למיטה בגללו
כנ"ל שמעתי מכמה פוסקים שליט"א


שניאור
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 765
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 440 פעמים
קיבל תודה: 223 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי שניאור » 23 יולי 2019, 09:07

הגרש"ז אויערבאך צירף את הסברא שהיום אין שחיקת סממנים להקל במקום שיש עוד צריופים כגון כשהוא ספק אם נקרא חולה כל גופו, או בקטן בגיל שיש להסתפק אם הוא עדיין בגדר צרכי קטן כצרכי חולה שאין בו סכנה וכדו'.


yosf
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 294
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 113 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי yosf » 23 יולי 2019, 12:52

גם מצרפים סברא זאת אע"פ שאינה להלכה, לעניין יו"ט שכיון דבלא"ה איכא פלוגתא דרבותינו הראשונים אם שייך בו גזירת סממנים.
כך ראיתי באח' זמנינו, אבל לא הבנתי מה לנו לזה הא סו"ס דינא דרבנן הוא דכל ספק דרבנן לקולא, ואינו נוטה כאן לרוב חובה וכדו', וא"כ בלא"ה שרי.


שניאור
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 765
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 440 פעמים
קיבל תודה: 223 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי שניאור » 23 יולי 2019, 13:19

yosf כתב:
23 יולי 2019, 12:52
גם מצרפים סברא זאת אע"פ שאינה להלכה, לעניין יו"ט שכיון דבלא"ה איכא פלוגתא דרבותינו הראשונים אם שייך בו גזירת סממנים.
כך ראיתי באח' זמנינו, אבל לא הבנתי מה לנו לזה הא סו"ס דינא דרבנן הוא דכל ספק דרבנן לקולא, ואינו נוטה כאן לרוב חובה וכדו', וא"כ בלא"ה שרי.
לא הבנתי את הטענה, במקום שיש מחלוקת ראשונים ואין הכרעה להלכה אנו אומרים מעצמינו ספק דרבנן להקל?


yosf
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 294
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 113 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תרופות

שליחה על ידי yosf » 23 יולי 2019, 14:43

שניאור כתב:
23 יולי 2019, 13:19
yosf כתב:
23 יולי 2019, 12:52
גם מצרפים סברא זאת אע"פ שאינה להלכה, לעניין יו"ט שכיון דבלא"ה איכא פלוגתא דרבותינו הראשונים אם שייך בו גזירת סממנים.
כך ראיתי באח' זמנינו, אבל לא הבנתי מה לנו לזה הא סו"ס דינא דרבנן הוא דכל ספק דרבנן לקולא, ואינו נוטה כאן לרוב חובה וכדו', וא"כ בלא"ה שרי.
לא הבנתי את הטענה, במקום שיש מחלוקת ראשונים ואין הכרעה להלכה אנו אומרים מעצמינו ספק דרבנן להקל?
ברור. [לגבי מחלוקת ראשונים הלא כמעט ואין דבר כזה שאינו מחלוקת אחרונים ג"כ].
הלכה היא ואין להרהר אחריה, פסקו כן בש"ס והרמב"ם.
כל מה שהפוס' מסתפקים הוא או במקום שיש לברר הדין להלכתו ואזלא לה ספיקא, או במקום שנוטה הדין לדעת המחמיר ובהא קיי"ל דל"א ספד"ר לקולא, או במקום שיש לומר שדעת המתירים דחויה מפני המנהג או שלא התקבלה בעמ"י.
יש עוד מקרה שהרדב"ז כותב שאם זו דעת מי שלא ידענו דבריו ורק כעת נתגלה יש לנו לומר שלא נזכר בפוס' מפני שלא קיבלו דבריו אפי' היה ראשון או גאון, אבל זה נושא בפנ"ע ארוך ומורכב.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “שבת קודש”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: מכל מלמדי השכלתי | 1 אורח