הנה בהגדש"פ אנו מסיימים הברכה "גאל ישראל" ואין מבקשים מיד בקשות,
והנה אי' בגמ' שיש לסמוך גאולה לתפילה וכ' רש"י בברכות דף ד' ע"ב ד"ה זה בביאור הטעם דבעי להסמיך גאולה לתפילה וז"ל: ואמרינן בברכות ירושלמי (פר' א) מי שאינו סומך גאולה לתפלה למה הוא דומה לאוהבו של מלך שבא ודפק על פתחו של מלך, יצא המלך ומצאו שהפליג אף הוא הפליג, אלא יהיה אדם מקרב להקדוש ברוך הוא אליו, ומרצהו בתשבחות וקלוסין של יציאת מצרים, והוא מתקרב אליו, ובעודו קרוב אליו יש לו לתבוע צרכיו, עכ"ל.
ולפי"ז נתקשיתי למה בהגדש"פ אין מבקשים [מתפללים] מיד אחר ה"גאל ישראל"
האם זה שאלה??...
והנה אי' בגמ' שיש לסמוך גאולה לתפילה וכ' רש"י בברכות דף ד' ע"ב ד"ה זה בביאור הטעם דבעי להסמיך גאולה לתפילה וז"ל: ואמרינן בברכות ירושלמי (פר' א) מי שאינו סומך גאולה לתפלה למה הוא דומה לאוהבו של מלך שבא ודפק על פתחו של מלך, יצא המלך ומצאו שהפליג אף הוא הפליג, אלא יהיה אדם מקרב להקדוש ברוך הוא אליו, ומרצהו בתשבחות וקלוסין של יציאת מצרים, והוא מתקרב אליו, ובעודו קרוב אליו יש לו לתבוע צרכיו, עכ"ל.
ולפי"ז נתקשיתי למה בהגדש"פ אין מבקשים [מתפללים] מיד אחר ה"גאל ישראל"
האם זה שאלה??...