זאת נחמתי אמר:מנהג ישראל להגעיל כל כלי חדש שקונים, והסיבה בגלל שמפורסם שנוהגים למרוח את הסירים החדשים בשומן אסור .
כנראה לא הסתובבת באיזור ביהכנ"ס הגדול בבני ברק בימים לפני פסח, ולא ראית את ההמון הצובא על הדודים(ומדובר בכלים חדשים !)יעקב שלם אמר:פחמע"ד
אם בעבר היו המון דוכנים להגעלת כלים במשך כל השנה
בימינו נדיר
מבקש אמת אמר:לא ברור לי כלל מה טעם יש להגעיל באיזה אופן שלא יהיה, מאחר והכלים שבימינו עשויים מחומר שאינו בולע ואינו פולט כלל, וכפי שנבדק עשרות פעמים ע"י רבנים ומדענים שונים. ומי שלא מאמין יכול לבדוק בעצמו: יקח תבשיל שהתבשל בכלי שבושל בו תוך כ"ד שעות בשר או עוף, ויראה האם יש בו טעם בשר או עוף.
בנציון אמר:מבקש אמת אמר:לא ברור לי כלל מה טעם יש להגעיל באיזה אופן שלא יהיה, מאחר והכלים שבימינו עשויים מחומר שאינו בולע ואינו פולט כלל, וכפי שנבדק עשרות פעמים ע"י רבנים ומדענים שונים. ומי שלא מאמין יכול לבדוק בעצמו: יקח תבשיל שהתבשל בכלי שבושל בו תוך כ"ד שעות בשר או עוף, ויראה האם יש בו טעם בשר או עוף.
הגרש"ז כבר דן על הסברא הזו, וכתב שלמעשה אין להתיר אחר שהדבר מפורש בחז"ל לאיסור. לא בדקתי עכשיו אבל כך זכור לי.
בלי להכנס לגופו של ענין, גם אם זה נכון שכמעט ואין בליעות, אבל עכ"פ לענין כלי חמץ בכל מקרה יהיה אסור להשתמש בפסח מכיון שבזמנו לא בטל ,מבקש אמת אמר:לא ברור לי כלל מה טעם יש להגעיל באיזה אופן שלא יהיה, מאחר והכלים שבימינו עשויים מחומר שאינו בולע ואינו פולט כלל, וכפי שנבדק עשרות פעמים ע"י רבנים ומדענים שונים. ומי שלא מאמין יכול לבדוק בעצמו: יקח תבשיל שהתבשל בכלי שבושל בו תוך כ"ד שעות בשר או עוף, ויראה האם יש בו טעם בשר או עוף.
זאת נחמתי אמר:בלי להכנס לגופו של ענין, גם אם זה נכון שכמעט ואין בליעות, אבל עכ"פ לענין כלי חמץ בכל מקרה יהיה אסור להשתמש בפסח מכיון שבזמנו לא בטל ,מבקש אמת אמר:לא ברור לי כלל מה טעם יש להגעיל באיזה אופן שלא יהיה, מאחר והכלים שבימינו עשויים מחומר שאינו בולע ואינו פולט כלל, וכפי שנבדק עשרות פעמים ע"י רבנים ומדענים שונים. ומי שלא מאמין יכול לבדוק בעצמו: יקח תבשיל שהתבשל בכלי שבושל בו תוך כ"ד שעות בשר או עוף, ויראה האם יש בו טעם בשר או עוף.
ואפילו אם יש בו אחד חלקי אלף אינו מתבטל .
אם אתה מסתמך על הסברא הזו אתה יכול לעשות היום מטבח משותף לחלבי ובשרי.מבקש אמת אמר:בנציון אמר:מבקש אמת אמר:לא ברור לי כלל מה טעם יש להגעיל באיזה אופן שלא יהיה, מאחר והכלים שבימינו עשויים מחומר שאינו בולע ואינו פולט כלל, וכפי שנבדק עשרות פעמים ע"י רבנים ומדענים שונים. ומי שלא מאמין יכול לבדוק בעצמו: יקח תבשיל שהתבשל בכלי שבושל בו תוך כ"ד שעות בשר או עוף, ויראה האם יש בו טעם בשר או עוף.
הגרש"ז כבר דן על הסברא הזו, וכתב שלמעשה אין להתיר אחר שהדבר מפורש בחז"ל לאיסור. לא בדקתי עכשיו אבל כך זכור לי.
ראיתי ושמעתי סברא זו, אבל מה שתמוה לי בענין הוא שהרי חז"ל לא אסרו אלא היכא שהטעם נרגש שהרי אפשר לבדוק ע"י קפילא, וא"כ בכלי ימינו מאחר ואין הטעם נרגש שוב אינו בכלל גזרתם!
(ומה שבני אשכנז אין סומכים על טעימת קפילא היינו דווקא במקרים גבוליים דחיישינן שמא יש טעם והקפילא אינו בקי דיו, אבל בכלי ימינו נבדק והוכח שאין כלום)
בנציון אמר:אם אתה מסתמך על הסברא הזו אתה יכול לעשות היום מטבח משותף לחלבי ובשרי.מבקש אמת אמר:בנציון אמר:הגרש"ז כבר דן על הסברא הזו, וכתב שלמעשה אין להתיר אחר שהדבר מפורש בחז"ל לאיסור. לא בדקתי עכשיו אבל כך זכור לי.
ראיתי ושמעתי סברא זו, אבל מה שתמוה לי בענין הוא שהרי חז"ל לא אסרו אלא היכא שהטעם נרגש שהרי אפשר לבדוק ע"י קפילא, וא"כ בכלי ימינו מאחר ואין הטעם נרגש שוב אינו בכלל גזרתם!
(ומה שבני אשכנז אין סומכים על טעימת קפילא היינו דווקא במקרים גבוליים דחיישינן שמא יש טעם והקפילא אינו בקי דיו, אבל בכלי ימינו נבדק והוכח שאין כלום)