A
Anonymous
Guest
החייב בבדיקת חמץ אסור במלאכה ואכילה [עיין סימן תל"א] בתחילת ליל י"ד עד שיבדוק.
ויש לחקור באופן שבעל הבית מינה שליח על הבדיקה, מי הוא האסור במלאכה ואכילה, האם אסור לבעל הבית לאכול וכו' עד שיבדוק השליח, או שנאמר כיון דבלאו הכי אינו בודק מה טעם יש לאוסרו לאכול עד הבדיקה, [ובפרט באופן שבעל הבית אנוס מלבדוק]
ועדיין יש לחקור אם השליח יהא אסור, ואף בזה יש לדון טובא, דהרי השליח אינו המחוייב בבדיקה ולכאורה לא שייך שיהא עליו איסור אכילה וצ"ע.
ויש לחקור באופן שבעל הבית מינה שליח על הבדיקה, מי הוא האסור במלאכה ואכילה, האם אסור לבעל הבית לאכול וכו' עד שיבדוק השליח, או שנאמר כיון דבלאו הכי אינו בודק מה טעם יש לאוסרו לאכול עד הבדיקה, [ובפרט באופן שבעל הבית אנוס מלבדוק]
ועדיין יש לחקור אם השליח יהא אסור, ואף בזה יש לדון טובא, דהרי השליח אינו המחוייב בבדיקה ולכאורה לא שייך שיהא עליו איסור אכילה וצ"ע.