מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?


פותח הנושא
דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 452
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 225 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי דורדיא » 25 אפריל 2019, 14:10

סליחה על הבורות..

מה זה החג הזה ומה מקורו?

ערכים:

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 14:20

סליחה על הבוטות. אבל לא אהבתי את הכותרת.
אין כאן שום ספק זה חג של יהודי מרוקו.

יהודי או מרוקאי? כאילו שאי אפשר לקיים שניהם?!


פותח הנושא
דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 452
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 225 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי דורדיא » 25 אפריל 2019, 14:22

בכלל לא היית בוטה..

התכוונתי לשאול האם זה חג מסורתי שמחזק את מסורת מרוקו ותו לא
או שזה חג יהודי כלומר הודיה לד' וכיו"ב.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 14:26

דורדיא כתב:
25 אפריל 2019, 14:22
בכלל לא היית בוטה..

התכוונתי לשאול האם זה חג מסורתי שמחזק את מסורת מרוקו ותו לא
או שזה חג יהודי כלומר הודיה לד' וכיו"ב.
לא כתבתי שאתה היית בוטה. להיפך. כתבתי על עצמי.
בכל מקרה טוב שהבהרת את דבריך

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 14:29

מהמכלול (למרות שלדעתי כתבו שם גם שטויות ממש. ופסקה שלימה הוצרכתי לצנזר כי אינה ראויה לעלות על שלחן מלכים כאן בפורום)

מימונה
המִימוּנָה (בערבית: ميمونة) הוא חג עממי של יהודים יוצאי צפון-מערב אפריקה, ובעיקר יהדות מרוקו, הנהוג במוצאי שביעי של פסח, באסרו חג (בישראל בכ"ב בניסן ובחוץ לארץ בכ"ג בניסן). מקור המנהג הוא במסורת יהדות מרוקו.

מקור החג
מקור השם נובע מהמילה הערבית "מָיְמוּן" שפירושה מזל והצלחה, והחוגגים מאמינים כי יום זה הוא יום סגולה לפרנסה ולזיווג. פרופסור אהרן ממן סבור כי חכמי המגרב ראו שבמשך חודשיים לא נערכו חתונות: מפורים ועד חג הפסח מחשש שיישאר חמץ עד חג הפסח, ומפסח ועד ל"ג בעומר משום מנהגי האבילות בימי ספירת העומר. משום כך התירו החכמים לערוך חתונות באסרו חג של פסח. לחגיגה זו קראו "לָלַה מימונה", שפירושה "הגבירה בת המזל", כינוי לכלה המיועדת. את הברכה המסורתית "תרבחו ותסעדו" הוא מסביר כברכה לזוג הצעיר: "תרוויחו ותהיו מאושרים"[1].

חג המימונה הוא חג של מעבר מן הפסח ומגבלות דיני החמץ לחיי השגרה. במרוקו הוא שימש לחידוש יחסי האינטראקציה בין הקהילה היהודית והסביבה המוסלמית שנותקו זמנית בשל ההקפדה הרבה על הלכות הפסח. במימונה הייתה חשיבות רבה לאירוח ולהתארחות אחד אצל השני, על מנת לברך ולהתברך. הכנסת האורחים הייתה שיוויונית. כל אחד, יהודי או מוסלמי, יכלו להתארח, ללא הזמנה. המכרים המוסלמים היו מביאים למכריהם היהודים במתנה מצרכים שונים ביניהם חמץ והקמח לאפיית הלחם הראשון אחרי הפסח ומוצרי חלב, והיהודים מצדם כיבדו אותם במגשים עמוסים בכל טוב. המוסלמים שהגיעו לבתי מכריהם כדי להביא את המצרכים נשארו לעתים לחגוג איתם את המימונה.

אחד ההסברים לקיומו של חג נוסף זה היא הזהירות היתרה שהייתה מקובלת במהלך ימות הפסח. גם בין היהודים לבין עצמם, היו נזהרים במהלך החג שלא לאכול איש אצל רעהו, בשל שוני במנהגים הקשורים להימנעות מחמץ וכיוצא בו. לכן, מיד לאחר פסח היו מארחים איש את רעהו, כדי להראות שמה שלא אכל אצלו בפסח לא היה בגלל איבה אלא בגלל חומרה, והנה עתה הם אוכלים איש ממאכלי רעהו.

מנהגי החג
ליל המימונה מתאפיין בהשארת דלת הבית פתוחה (כל עוד בני הבית נמצאים וערים) כדי להזמין את כל מי שרוצה להיכנס, ולאו דווקא בני משפחה, מכרים או מוזמנים מראש. ביישובים בישראל שבהם היה ריכוז גבוה של יהודי מרוקו, התאפיין ליל המימונה במשך שנים רבות גם במעין "סיור כתובות" (או "טיול מימונה") שבו כמעט כל משפחה הייתה מבקרת אצל כל המשפחות האחרות – מה שהגדיל את תחושת החגיגיות, כיוון שלילה כזה היה לרוב מסתיים בסגירת דלתות הבתים לפנות בוקר.

הכיבוד שמונח על השולחנות הוא ברובו המכריע מתוק, כנראה כדי להדגיש את התקווה למתיקות בשאר תחומי החיים. מוגשים ממתקים וריבות מסוגים שונים, שהוכנו כולם על ידי בעלת הבית במהלך הפסח. משום כך, כל המעדנים המתוקים הללו חייבים להכיל רק מרכיבים כשרים לפסח, דהיינו: תמרים, בוטנים, שקדים, אגוזים, סוכר וכו' – אך ללא קמח או מרכיבי חמץ אחרים. את המופלטות, מאכלים העשויים קמח וממאפייני המימונה, מכינים דקות ספורות בלבד לפני ההגשה.

נהוג לברך את האורחים בברכת "תרבחו ותסעדו", ומקובל לפרשו כ"תרוויחו ותצליחו", אך פירוש זה מוטעה. הטעות צמחה בקרב מרוקאים שנולדו בארץ, אשר מפרשים את הברכה כהזמנה לאורחים ליהנות משפע המזון. הברכה הנכונה היא "תרווחו ותסעדו" ומשמעותה שקודם יהיה לכם רווח (רווחה) ואחר כך תוכלו גם לתת סעד (עזרה לזולת). הברכה המקורית לא מתייחסת לאוכל אלא לרעיון חברתי, למרות שמבטאים אותו בצורת ארוחה חגיגית. יש הזורים מעט קמח על האורחים בהכנסם להתארח.

לאחר ליל המימונה, עיקרו של החג, רבים מיהודי צפון אפריקה נהגו לשבות ממלאכתם ולצאת יחדיו אל הטבע – אל הגנים, הפרדסים, חורשות, פארקים, מקורות מים. שם היו מבלים את היום, לוקחים איתם אוכל צידה לדרך ועורכים פיקניק במקום, וטבילה במקורות המים. המוסלמים הרשו ליהודים לבלות בגניהם ובכרמיהם, והאמינו כי ליהודים סגולות ברכה ושיזכו בשל כך לשנה גשומה.

השערת החוקרים לגבי מקור החג
צינזרתי כאמור לעיל

המימונה במדינת ישראל
במרחב הפרטי המשיכו יהודי מרוקו לקיים את חגיגות המימונה ולבקר איש את שכנו במדינת ישראל. אך ב-ה'תשכ"ה חידשו את מסורת חגיגות המימונה בצורת חגיגות המוניות במרחב הציבורי והעניקו להם אופי ותפקיד חדש. את חידוש המסורת הזה יזם שאול בן שמחון, איש הוועדה המרכזית של ההסתדרות בשיתוף של פעילי "אגודת יוצאי פאז בישראל". כבר מהתחילה ביקשו המארגנים להפוך את המימונה לחג של כלל ישראל, חג של אחווה ורעות ומיזוג גלויות. הם הקפידו להזמין ולארח את יוצאי כל הגלויות ונציגי ציבור שונים.

בשנים האחרונות נושאות חגיגות המימונה בישראל גם אופי פוליטי, כשנשיאים, ראשי ממשלות, שרים ופוליטיקאים משתתפים באירועים הנחגגים ברחבי הארץ.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 14:31

רק אציין מה שידוע לי ממקור מוסמך שהגה"צ רבי שמשון דוד פינקוס זצ"ל שהיה רב באופקים שהיא עיר מלאה ביוצאי מרוקו היה משתתף מידי שנה בסעודת המימונה ונושא דברים על גודל השעה ועוד.
וכך נוהג גם בנו ממשיך דרכו עד היום.


פותח הנושא
דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 452
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 225 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי דורדיא » 25 אפריל 2019, 14:32

מה מתוך כל הנכתב כאן הוא דמיון מרוקאי
ומה באמת מקורו של החג..?

האם הרבנים המרוקאים חוגגים חג זה?
זה היה עיקר שאלתי.


פותח הנושא
דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 452
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 225 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי דורדיא » 25 אפריל 2019, 14:33

מכל מלמדי השכלתי כתב:
25 אפריל 2019, 14:31
רק אציין מה שידוע לי ממקור מוסמך שהגה"צ רבי שמשון דוד פינקוס זצ"ל שהיה רב באופקים שהיא עיר מלאה ביוצאי מרוקו היה משתתף מידי שנה בסעודת המימונה ונושא דברים על גודל השעה ועוד.
וכך נוהג גם בנו ממשיך דרכו עד היום.
מן הסתם הוא ניצל כל הזדמנות לחזק כל יהודי בכל זמן.
לא חושב שזה מלמד על משהו...

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 14:38

דורדיא כתב:
25 אפריל 2019, 14:33
מכל מלמדי השכלתי כתב:
25 אפריל 2019, 14:31
רק אציין מה שידוע לי ממקור מוסמך שהגה"צ רבי שמשון דוד פינקוס זצ"ל שהיה רב באופקים שהיא עיר מלאה ביוצאי מרוקו היה משתתף מידי שנה בסעודת המימונה ונושא דברים על גודל השעה ועוד.
וכך נוהג גם בנו ממשיך דרכו עד היום.
מן הסתם הוא ניצל כל הזדמנות לחזק כל יהודי בכל זמן.
לא חושב שזה מלמד על משהו...
טוב. אם היית רואה בעצמך. ושומע בעצמך היית מבין מה זה מלמד.

אבל למה ללכת עד שם. ידוע שכל גדולי הרבנים יוצאי מרוקו נהגו במנהג זה ללא יוצא מן הכלל.


פותח הנושא
דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 452
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 225 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי דורדיא » 25 אפריל 2019, 14:41

מכל מלמדי השכלתי כתב:
25 אפריל 2019, 14:38
דורדיא כתב:
25 אפריל 2019, 14:33
מכל מלמדי השכלתי כתב:
25 אפריל 2019, 14:31
רק אציין מה שידוע לי ממקור מוסמך שהגה"צ רבי שמשון דוד פינקוס זצ"ל שהיה רב באופקים שהיא עיר מלאה ביוצאי מרוקו היה משתתף מידי שנה בסעודת המימונה ונושא דברים על גודל השעה ועוד.
וכך נוהג גם בנו ממשיך דרכו עד היום.
מן הסתם הוא ניצל כל הזדמנות לחזק כל יהודי בכל זמן.
לא חושב שזה מלמד על משהו...
טוב. אם היית רואה בעצמך. ושומע בעצמך היית מבין מה זה מלמד.

אבל למה ללכת עד שם. ידוע שכל גדולי הרבנים יוצאי מרוקו נהגו במנהג זה ללא יוצא מן הכלל.
סיקרנת...
נו.. תספר..

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 14:49

מהידברות:

מדוע חוגגים מימונה, ומה עושים בה? כל מה שרציתם לדעת
מימונה היא חגיגה שנערכת במוצאי שביעי של פסח, ונהוגה בקרב יהודים שמוצאם מצפון מערב אפריקה, ובעיקר יהודי מרוקו. אז מה אוכלים במימונה, ומה מקור המנהג? כל מה שרציתם לדעת
יונתן הלוי | י"ד ניסן התשע"ו | 22.04.16 00:08

מימונה הוא מנהג של יהודים שמוצאם מצפון מערב אפריקה, ובעיקר יהודי מרוקו. זוהי חגיגה הנערכת במוצאי שביעי של פסח (בישראל – כ"ב בניסן, בחו"ל – כ"ג בניסן)

מקור השם "מימונה" הוא במרוקו, כאשר "מימונה" מלשון אמונה. הסיבה לכך הוא שמנהג המימונה החל כדי לחזק את רוח העם, שראו שהנה עבר חג הפסח, ואנו עדיין לא נגאלנו. מימונה הוא מלשון אמונה, כדי לעודד אחד את השני ולהזכיר כי אנו עדיין מאמינים בביאת המשיח במהרה בימינו.

דעת נוספת היא שמימונה היא הילולת אביו של הרמב"ם, שביום זה חל תאריך פטירתו.

במהלך המימונה נהגו לעבור מבית לבית לחזק את קשרי הידידות והאהבה בין בני ישראל. מדובר בלילה של הכנסת אורחים, כאשר החוגגים נוהגים להשאיר את הדלת פתוחה, כדי להעניק לכל המעוניינים אפשרות להיכנס – ולאו דווקא לבני משפחה או למי שהוזמן על ידי בעלי הבית.
הכיבוד שמונח על השולחנות הוא ברובו המכריע מתוק, כנראה כדי להדגיש את התקווה למתיקות בשאר תחומי החיים. מוגשים ממתקים וריבות מסוגים שונים, שהוכנו כולם על ידי בעלת הבית במהלך הפסח. משום כך, כל המעדנים המתוקים הללו חייבים להכיל רק מרכיבים כשרים לפסח, דהיינו: תמרים, בוטנים, שקדים, אגוזים, סוכר וכו' – אך ללא קמח או מרכיבי חמץ אחרים. את המופלטות, מאכלים העשויים קמח וממאפייני המימונה, מכינים דקות ספורות בלבד לפני ההגשה.

המופלטה ושאר מאכלי החמץ שאוכלים במימונה הם כדי להראות שמה שנמנענו מאכילת החמץ בפסח הוא רק מחמת ציווי ה', ועל כן בעת שהחג יוצא אפשר לאכול חמץ. המופלטה עשויה מבצק רגיל, והיא מטוגנת ואינה אפויה, וגם בלילתה רכה, בשל כך ברכתה "בורא מיני מזונות". אולם, אם אוכל ממנה כמות של 216 גרם - יטול ידיים ויברך עליה תחילה ברכת המוציא, ובסוף ברכת המזון.

המעדנים שנאכלים במימונה הם לרוב מתוקים, כנראה שהסיבה לכך היא כדי להדגיש את התקווה למתיקות בשאר תחומי החיים. המאכלים מכילים תמרים, שקדים, אגוזים ובטנים – ללא חמץ כלל. את המאכלים העשויים מקמח, מכינים דקות ספורות לפני ההגשה.

האיחול הרווח במימונה הוא "תרווחו ותסעדו", שמשמעותו היא: שיהיה לכם רווח והרווחה, ובעקבות כך תוכלו גם אתם לסעוד ולעזור לזולת.

לצערנו, ישנם אנשים שהוציאו את מהות החג הזה מהקשרו, ועושים בו מעשים שאינם על פי רוח התורה. יש לפרסם לכולם להקפיד לשמור על קדושת מחנה ישראל, ולחגוג בצורה קדושה וצנועה, וה' ישמרנו מכל רע.

בדרך כלל יום המימונה חל באותו יום של אסרו חג (דהיינו היום שאחר סיום חג הפסח). וממילא לפי דעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מותר לשמוע מוזיקה באסרו חג של פסח. (בספר "רבנו" עמוד רמב מובא בשם הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה באסרו חג של פסח. וכן בספר "כי בא מועד" על ספירת העומר, עמוד מב סעיף פו, ובשו"ת "ישא יוסף" חלק ד', סימן קיז).

אף על פי שהסתיים כבר חג הפסח והתחילו מנהגי העומר.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 14:51

https://www.hidabroot.org/article/219604

צפו: חבר המועצה, הרב בעדני, שר "ריבון העולמים ידעתי" במימונה
אחדות בין עדות. חבר מועצת החכמים של ש"ס, הגר״ש בעדני, בניגון החסידי שכבש את מצעדי השירים "רבון העולמים ידעתי", עם ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, בחגיגת מימונה בביתו של יו"ר סיעת ש"ס בעיריית בני ברק, הרב אליהו דדון


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2525
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 463 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי יהודי » 25 אפריל 2019, 15:07

זה באמת עצוב שאצל רבים מהחוגגים, הפך יום זה ליום הוללות ופריצות, ואם הייתי רב גדול הייתי מסיים ואילו היה בכוחי וכו'.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 16:56

יהודי כתב:
25 אפריל 2019, 15:07
זה באמת עצוב שאצל רבים מהחוגגים, הפך יום זה ליום הוללות ופריצות, ואם הייתי רב גדול הייתי מסיים ואילו היה בכוחי וכו'.
אילו היה בכוחך גם את פורים היית מבטל?
יש להצטער על הטועים החוגגים בהוללות. ולנסות לתקן מה שאפשר.
אך בגלל שיש הטועים אין זה אומר שיש לבטל הכל.

אם נלך בדרכך לא ישארו חגים...

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 27 אפריל 2019, 22:44

IMG-20190427-WA0005.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי נדיב לב » 27 אפריל 2019, 22:58

מכל מלמדי השכלתי כתב:
27 אפריל 2019, 22:44
IMG-20190427-WA0005.jpg
סיבה למסיבה ותו לא מידי


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2525
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 463 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי יהודי » 27 אפריל 2019, 23:02

מכל מלמדי השכלתי כתב:
25 אפריל 2019, 16:56
יהודי כתב:
25 אפריל 2019, 15:07
זה באמת עצוב שאצל רבים מהחוגגים, הפך יום זה ליום הוללות ופריצות, ואם הייתי רב גדול הייתי מסיים ואילו היה בכוחי וכו'.
אילו היה בכוחך גם את פורים היית מבטל?
יש להצטער על הטועים החוגגים בהוללות. ולנסות לתקן מה שאפשר.
אך בגלל שיש הטועים אין זה אומר שיש לבטל הכל.

אם נלך בדרכך לא ישארו חגים...
לא רואה ענין להתווכח על זה, במיוחד שאינני מרגיש קשר לחג זה יען לא גדלתי עמו ברקע (אלא בשכנות להוריי שיחי' היו כמה מסורתיים שהיו חוגגים אותו מבערך שעה לפני השקיעה בשביעי של פסח, ועוד חילולי יו"ט מחפירים מחמת חג זה).
אבל יש חילוק לא קטן בין פורים למימונא.


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי נדיב לב » 27 אפריל 2019, 23:06

מכל מלמדי השכלתי כתב:
25 אפריל 2019, 14:31
רק אציין מה שידוע לי ממקור מוסמך שהגה"צ רבי שמשון דוד פינקוס זצ"ל שהיה רב באופקים שהיא עיר מלאה ביוצאי מרוקו היה משתתף מידי שנה בסעודת המימונה ונושא דברים על גודל השעה ועוד.
וכך נוהג גם בנו ממשיך דרכו עד היום.
ומה הראיה?
במקום שיהפך לסעודת הוללות הוא זיכה את החוגגים בדברי תורה ותו לא מידי

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 27 אפריל 2019, 23:15

למה כל כך קשה לך לכבד מנהג של עדה אחרת שלא הורגלת בו?
גם אני לא הורגלתי במנהג זה. (על אף שאני כן מיוצאי מרוקו. לא נהגו כן בביתנו) ולא בנהגים רבים של כך מיני עדות ומקומות. אבל אני לא מזלזל. ולא מטיל דופי ולא זורק רפש.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2525
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 463 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי יהודי » 27 אפריל 2019, 23:19

למה לא כיבדתי? רק כתבתי שהוא הפך להיות חג של הוללות.
ואני באמת לא בטוח שאין ענין לבטל חגים כעי"ז כשהופכים לכך, אבל אינני יודע.


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מימונה זה חג מרוקאי או חג יהודי..?

שליחה על ידי נדיב לב » 27 אפריל 2019, 23:26

"חג" שהפך להיות מיוחצן על ידי פוליטקאים עיין ערך מודעה לעיל סימן שאין בו באמת משהו מהותי ויהודי

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח