A
Anonymous
Guest
עיין מגן אברהם סימן תצא דאין תוספת על איסור חמץ ועל כן מותר לאכול חמץ מיד עם במוצאי הפסח אף שעוד לא התפלל והבדיל.
וכתב על זה במשנה ברורה דמכל מקום קודם שבירך לא יאכל חמץ דא"כ איך יאמר יעלה ויבוא ויהא תרתי דסתרי.
ובשם הגרש"ז הביאו דאם אכל חמץ לא יאמר חג המצות אלא חג הפסח וצ"ע.
ולא זכיתי להבין דברי המשנה ברורה, דממנ"פ אם כשאוכל חמץ לא יוכל לומר יעלה ויבוא [עכ"פ חג המצות וכנ"ל] אם כן אף כשאינו אוכל בפועל, אבל הרי מותר לו לאכול עתה חמץ, וא"כ איך יאמר יעלה ויבוא. ומאי נפק"מ במה שהוא נמנע מלאכול חמץ, סוף סוף הוי זמן היתר אכילת חמץ.
וכתב על זה במשנה ברורה דמכל מקום קודם שבירך לא יאכל חמץ דא"כ איך יאמר יעלה ויבוא ויהא תרתי דסתרי.
ובשם הגרש"ז הביאו דאם אכל חמץ לא יאמר חג המצות אלא חג הפסח וצ"ע.
ולא זכיתי להבין דברי המשנה ברורה, דממנ"פ אם כשאוכל חמץ לא יוכל לומר יעלה ויבוא [עכ"פ חג המצות וכנ"ל] אם כן אף כשאינו אוכל בפועל, אבל הרי מותר לו לאכול עתה חמץ, וא"כ איך יאמר יעלה ויבוא. ומאי נפק"מ במה שהוא נמנע מלאכול חמץ, סוף סוף הוי זמן היתר אכילת חמץ.