פפושדו


סופר המלך
הודעות: 49
הצטרף: 24 מרץ 2019, 01:21
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי סופר המלך » 14 אפריל 2019, 23:53

בירחון האוצר האחרון מאמר מקיף של הרב עידוא אלבה. (תמציתו הובאה כאן לעיל). כולל גם בירור מציאותי בהרבה חששות שהיו במשך הזמן ויתכן שנשתנו.
הרב הנ"ל דעתו לאסור גם לדעת הגרע"י שהתירם מכיון שבמציאות כיום אחד החומרים שמוסיפים נעשה במים ודינו כמלח שגם הגרע"י אסר.

ערכים:


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1437
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 629 פעמים
קיבל תודה: 292 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי בן של רב » 15 אפריל 2019, 00:23

כבוד שמים כתב:
10 אפריל 2016, 14:25
שלחתי את החומר שבאשכול לא' מראשי הבד"ץ, הוא כעס על ההכשר, אמר שזה לא בסדר ולא התייעצו אתו. אבל לגוף הענין הוא נתן להבין שתקוותו היא שהציבור ירעיש על הענין והוא לא יצטרך לפתוח במלחמה אישית.
באיזה במות ציבוריות אפשר להרעיש חוץ מכאן?
( במדיה הכללית הכל כסף וקשה להאמין שיעשו משהו שמפסיד יח"צ)


פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 622
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 189 פעמים
קיבל תודה: 105 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי פרלמן משה » 15 אפריל 2019, 21:00

בן של רב כתב:
15 אפריל 2019, 00:23
כבוד שמים כתב:
10 אפריל 2016, 14:25
שלחתי את החומר שבאשכול לא' מראשי הבד"ץ, הוא כעס על ההכשר, אמר שזה לא בסדר ולא התייעצו אתו. אבל לגוף הענין הוא נתן להבין שתקוותו היא שהציבור ירעיש על הענין והוא לא יצטרך לפתוח במלחמה אישית.
באיזה במות ציבוריות אפשר להרעיש חוץ מכאן?
( במדיה הכללית הכל כסף וקשה להאמין שיעשו משהו שמפסיד יח"צ)
מה צריך להרעיש, רק יש לפרסם שאליבא דהאוסרים ה"ז חמץ שעבר עליו הפסח, ולמזהיר ולנזהר כו'.
להעביר במיילים לא עולה כסף.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 15 אפריל 2019, 21:30

מה יש להרעיש, הם כבר חזרו בהם לפני כמה שנים, ופסקו מלהכשירו.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 15 אפריל 2019, 21:35

מבין ענין כתב:
14 אפריל 2019, 20:14
אליהו דניאל כתב:
14 אפריל 2019, 17:20
ראה כאן: https://moreshet-maran.com/weeklylesson ... 7%97/וידאו של הרב יצחק לוי (רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל) משנה זו, בו הוא פורך את הטענות לאסור את אכילת הפפושדו לאחר שביקר במפעל.
ואת הרב יצחק לוי [שאותו איני מכיר] אתה מעמיד בשורה אחת עם כל אלה שמניתי לעיל??? "מחלוקת הפוסקים"???
אזכירם שוב: הרב מרדכי אליהו, הרב בן ציון אבא שאול, הרב בקשי דורון, הרב מחפוד, הרב תופיק, הרב יעקב יוסף, הרב מזוז, הרב רצאבי ועוד.
חבל להביא רבנים ולשקול, הביאור הלכה נקט כהבית מאיר וסיעתו לאסרו מדינא (שהם רוב אחרונים, והמתירים פסקו כהחק יעקב, ראה לעיל שהובא כל הענין). זאת אומרת המ"ב אוחז שהוא חמץ גמור, ואינו שייך לתליה המסורתית של ספרדים אשכנזים (אא"כ ננקוט שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך).


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 453
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מבין ענין » 15 אפריל 2019, 22:12

יהודי כתב:
15 אפריל 2019, 21:35
מבין ענין כתב:
14 אפריל 2019, 20:14
אליהו דניאל כתב:
14 אפריל 2019, 17:20
ראה כאן: https://moreshet-maran.com/weeklylesson ... 7%97/וידאו של הרב יצחק לוי (רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל) משנה זו, בו הוא פורך את הטענות לאסור את אכילת הפפושדו לאחר שביקר במפעל.
ואת הרב יצחק לוי [שאותו איני מכיר] אתה מעמיד בשורה אחת עם כל אלה שמניתי לעיל??? "מחלוקת הפוסקים"???
אזכירם שוב: הרב מרדכי אליהו, הרב בן ציון אבא שאול, הרב בקשי דורון, הרב מחפוד, הרב תופיק, הרב יעקב יוסף, הרב מזוז, הרב רצאבי ועוד.
חבל להביא רבנים ולשקול, הביאור הלכה נקט כהבית מאיר וסיעתו לאסרו מדינא (שהם רוב אחרונים, והמתירים פסקו כהחק יעקב, ראה לעיל שהובא כל הענין). זאת אומרת המ"ב אוחז שהוא חמץ גמור, ואינו שייך לתליה המסורתית של ספרדים אשכנזים (אא"כ ננקוט שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך).
-
את מה הביאור הלכה אסר מדינא??


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 453
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מבין ענין » 15 אפריל 2019, 22:44

כבוד שמים כתב:
11 אפריל 2016, 18:21
זה מה ששלחו לי מהרב יצחק יוסף, זה מבטא ככל הנראה את עמדתו הרשמית של הראשל"צ שליט"א.
לדברי הגר"ע זצ"ל יעויין https://www.youtube.com/watch?v=GeilwXviTRM אינני יודע איך לטפל בזה.
-
מה יש לדעת לטפל בזה? הרב יעקב יוסף זצ"ל ביקר שם במפעל בעצמו, ואמר שבמשך שנים הטעו את אבא.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 00:40

מבין ענין כתב:
15 אפריל 2019, 22:12
יהודי כתב:
15 אפריל 2019, 21:35
מבין ענין כתב:
14 אפריל 2019, 20:14

ואת הרב יצחק לוי [שאותו איני מכיר] אתה מעמיד בשורה אחת עם כל אלה שמניתי לעיל??? "מחלוקת הפוסקים"???
אזכירם שוב: הרב מרדכי אליהו, הרב בן ציון אבא שאול, הרב בקשי דורון, הרב מחפוד, הרב תופיק, הרב יעקב יוסף, הרב מזוז, הרב רצאבי ועוד.
חבל להביא רבנים ולשקול, הביאור הלכה נקט כהבית מאיר וסיעתו לאסרו מדינא (שהם רוב אחרונים, והמתירים פסקו כהחק יעקב, ראה לעיל שהובא כל הענין). זאת אומרת המ"ב אוחז שהוא חמץ גמור, ואינו שייך לתליה המסורתית של ספרדים אשכנזים (אא"כ ננקוט שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך).
-
את מה הביאור הלכה אסר מדינא??
את העוגיות הללו


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 453
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מבין ענין » 16 אפריל 2019, 00:55

יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 00:40
מבין ענין כתב:
15 אפריל 2019, 22:12
יהודי כתב:
15 אפריל 2019, 21:35

חבל להביא רבנים ולשקול, הביאור הלכה נקט כהבית מאיר וסיעתו לאסרו מדינא (שהם רוב אחרונים, והמתירים פסקו כהחק יעקב, ראה לעיל שהובא כל הענין). זאת אומרת המ"ב אוחז שהוא חמץ גמור, ואינו שייך לתליה המסורתית של ספרדים אשכנזים (אא"כ ננקוט שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך).
-
את מה הביאור הלכה אסר מדינא??
את העוגיות הללו
איני מבין, מחקת את הרמב"ם והשו"ע סי' תע"א ס"ב שהתירו זאת לספרדים?? [מבלי להכנס לפפושדו ודומיו, אלא רק למושג "מצה עשירה" בהלכה].
וכי אם המ"ב אוחז שזה חמץ גמור, אז הספרדים היוצאים ביד רבותיהם זה משום "שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך"??
או שתבאר את דבריך, או שתתנצל על דבריך המרבים הבל.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 16 אפריל 2019, 01:41

מי שהרעיש על זה שהחברה מפרסמת שאפשר להסתובב עם העוגיות בבית לפני פסח שידע שגם עם חמץ גמור אפשר להסתובב בבית לפני פסח כי כל עוד שהוא אינו בגדר גלוסקא יפה אלא פירורים המתבדרין על הארץ הדבר מותר בהחלט כמו שכתב מרן השו"ע שער"פ שחל בשבת מנער המפה שאכל עליה, וכל העניין הזה הוא לרוב רק אובססיה של הנשים, אז נא לא להדביקנו בזה,

ולעניין מי שטען שאין תועלת במה שהביאו את דברי הרה"ג יצחק לוי שליט"א, שידון לגופם של טענות ולא לגופם של אנשים, הנ"ל כבר מזמן חייב התנצלות רבתי על זלזולו המחפיר בכל דבר שריח של ספרדים ניבט ממנו, ואח"כ עוד יגידו לנו להצביע ג'...


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 453
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מבין ענין » 16 אפריל 2019, 01:49

מכון קול יוסף כתב:
16 אפריל 2019, 01:41
פירורים המתבדרין על הארץ הדבר מותר בהחלט כמו שכתב מרן השו"ע שער"פ שחל בשבת מנער המפה שאכל עליה, וכל העניין הזה הוא לרוב רק אובססיה של הנשים, אז נא לא להדביקנו בזה,
-
לא מדויק, זה כידוע מחלוקת אחרונים, וה'חיי אדם' [קיט, ו] מחמיר לחפש אפילו פירורים קטנים, וכן כתב ה'חזון איש' [או"ח קטז, יג, ו-יח] וכן בספר 'סידור פסח כהלכתו' [יג, הערה 39] מחמיר לבדוק אחר פירורים, וכך כתב גם בספר 'בדיקת חמץ וביעורו' [פ"ב, א], וכן נהוג עלמא.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 16 אפריל 2019, 01:53

ולכל ה'מעוררים' למיניהם, צורף למעלה המאמר של הרה"ג שמעון ללוש שליט"א בעניין, שיתמודד עם הטענות ולא יפזר סיסמאות וחצאי הלכות ושמועות, הרה"ג אברהם יוסף שליט"א מעיד שהוא בעצמו משגיח בצורהה צמודה על המפעל הנ"ל ולכן אין זה משנה כלל וכלל איזה חותמת מוטבעת על האריזה כי אם הרב שעומד מאחורי הכשרות, ולמי שיש פרנויה מהמילה 'רבנות', שישאיר אותה לעצמו.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 16 אפריל 2019, 01:56

מבין ענין כתב:
16 אפריל 2019, 01:49
לא מדויק, זה כידוע מחלוקת אחרונים, וה'חיי אדם' [קיט, ו] מחמיר לחפש אפילו פירורים קטנים, וכן כתב ה'חזון איש' [או"ח קטז, יג, ו-יח] וכן בספר 'סידור פסח כהלכתו' [יג, הערה 39] מחמיר לבדוק אחר פירורים, וכך כתב גם בספר 'בדיקת חמץ וביעורו' [פ"ב, א], וכן נהוג עלמא.
חידשת לי, אבל מכאן ועד לצעוק 'גיוואלד' על הטעיה, על דבר שהוא לכל היותר ספק חמץ או רק מנהג, לדבר שהוא רק חומרא לבדוק פירורין, הדרך ארוכה.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 09:16

מבין ענין כתב:
16 אפריל 2019, 00:55
יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 00:40
מבין ענין כתב:
15 אפריל 2019, 22:12
-
את מה הביאור הלכה אסר מדינא??
את העוגיות הללו
איני מבין, מחקת את הרמב"ם והשו"ע סי' תע"א ס"ב שהתירו זאת לספרדים?? [מבלי להכנס לפפושדו ודומיו, אלא רק למושג "מצה עשירה" בהלכה].
וכי אם המ"ב אוחז שזה חמץ גמור, אז הספרדים היוצאים ביד רבותיהם זה משום "שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך"??
או שתבאר את דבריך, או שתתנצל על דבריך המרבים הבל.
לא מחקתי כלום ממש, ביארתי לעיל את כל הענין בצורה מבוררת היטב. אין זה קשור לדין מצה עשירה אלא לשמרי יין, ראה לעיל לפני שאתה מגדף כעם הארץ.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 09:20

מכון קול יוסף כתב:
16 אפריל 2019, 01:41
מי שהרעיש על זה שהחברה מפרסמת שאפשר להסתובב עם העוגיות בבית לפני פסח שידע שגם עם חמץ גמור אפשר להסתובב בבית לפני פסח כי כל עוד שהוא אינו בגדר גלוסקא יפה אלא פירורים המתבדרין על הארץ הדבר מותר בהחלט כמו שכתב מרן השו"ע שער"פ שחל בשבת מנער המפה שאכל עליה, וכל העניין הזה הוא לרוב רק אובססיה של הנשים, אז נא לא להדביקנו בזה,

ולעניין מי שטען שאין תועלת במה שהביאו את דברי הרה"ג יצחק לוי שליט"א, שידון לגופם של טענות ולא לגופם של אנשים, הנ"ל כבר מזמן חייב התנצלות רבתי על זלזולו המחפיר בכל דבר שריח של ספרדים ניבט ממנו, ואח"כ עוד יגידו לנו להצביע ג'...
מי שהרעיש על זה הוא בגלל שזה חמץ גמור מדינא לרוב הפוסקים, למעט החק יעקב שהוא יחידאה בביאור דברי התוס' בפסחים, וגם לשיטתו דברי הגרע"י הם חידוש גדול מאוד.
אין לי זלזול הקשור לספרדים אלא לשיטה המזלזלזת בכל גדולי הספרדים במאה שנים האחרונות, וחושבת עצמה שהיא היחידה המכריעה לציבור הספרדי, כאשר מי שקצת מכיר את שיטת הפסק הספרדית יודע שאין בינה לבין המסורה דבר. כמו"כ התליחה השיטה ליצור דור שלם של יהודים המזלזלים בהלכה וחושבים שההלכה נמסרה לאשכנזים.


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 453
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מבין ענין » 16 אפריל 2019, 10:06

יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 09:16
מבין ענין כתב:
16 אפריל 2019, 00:55
יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 00:40

את העוגיות הללו
איני מבין, מחקת את הרמב"ם והשו"ע סי' תע"א ס"ב שהתירו זאת לספרדים?? [מבלי להכנס לפפושדו ודומיו, אלא רק למושג "מצה עשירה" בהלכה].
וכי אם המ"ב אוחז שזה חמץ גמור, אז הספרדים היוצאים ביד רבותיהם זה משום "שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך"??
או שתבאר את דבריך, או שתתנצל על דבריך המרבים הבל.
לא מחקתי כלום ממש, ביארתי לעיל את כל הענין בצורה מבוררת היטב. אין זה קשור לדין מצה עשירה אלא לשמרי יין, ראה לעיל לפני שאתה מגדף כעם הארץ.
א. שאלתי אותך מראש את מה הבה"ל אסר מדינא, ואמרת לי את העוגיות הללו. מבלי לפרט.
ב. בכל מקרה אחזור ואבקש שתתנצל על דבריך המרבים הבל אודות הספרדים. אין פורום זה מקום להתכתשויות ספרדים / אשכנזים, ודאי לא לדברים פוגעניים.
ולא, איני ספרדי. ואם תרצה לחפש חסרונות תוכל למצוא בכל עדה / קהילה / קבוצה.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 16 אפריל 2019, 10:35

יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 09:20
אין לי זלזול הקשור לספרדים אלא לשיטה המזלזלזת בכל גדולי הספרדים במאה שנים האחרונות, וחושבת עצמה שהיא היחידה המכריעה לציבור הספרדי,
אני מבין, שיטתו של הגדול בחכמי ספרד בדור האחרון, שדווקא שם דגש על עיון בספרי הפוסקים ולא על סברות הכרס ולצעוק כל הזמן 'משנה ברורה', הוא זה שמזלזל בגדולי האחרונים? בגלל שהוא לא שומע לאחרונים החשובים בעניכם? זה שאתם לא מכירים את הגדולים הספרדים לא אומר שהם לא קיימים, יש התבטאויות ידועות של גדולי אשכנז המפחיתות בחשיבות הפוסקים שמביא מרן הגר"ע זיע"א, וגם החזו"א זצ"ל כל האחרונים שהראו לו בעניין האות צ' לא התייחס אליהם עד שהראו לו 'חתם סופר', מה לעשות, גם לספרדים היו חכמים, והרבה, וזה לא הדרך פשוט למחוק את כל הגאונים האלו ולנפנף בכמה אחרונים חשובים ככל שיהיו כאילו זה כל הפוסקים ואין זולתם.

ואח"כ עוד לומר שאנחנו מזלזלים בגדולי הספרדים, אין לך עזות גדולה מזו.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 11:13

מבין ענין כתב:
16 אפריל 2019, 10:06
יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 09:16
מבין ענין כתב:
16 אפריל 2019, 00:55

איני מבין, מחקת את הרמב"ם והשו"ע סי' תע"א ס"ב שהתירו זאת לספרדים?? [מבלי להכנס לפפושדו ודומיו, אלא רק למושג "מצה עשירה" בהלכה].
וכי אם המ"ב אוחז שזה חמץ גמור, אז הספרדים היוצאים ביד רבותיהם זה משום "שהספרדים צריכים להקל בכל ענין באשר הוא, אף בעניינים הנוגעים בסקילה וכריתות אף שאין על מה לסמוך"??
או שתבאר את דבריך, או שתתנצל על דבריך המרבים הבל.
לא מחקתי כלום ממש, ביארתי לעיל את כל הענין בצורה מבוררת היטב. אין זה קשור לדין מצה עשירה אלא לשמרי יין, ראה לעיל לפני שאתה מגדף כעם הארץ.
א. שאלתי אותך מראש את מה הבה"ל אסר מדינא, ואמרת לי את העוגיות הללו. מבלי לפרט.
ב. בכל מקרה אחזור ואבקש שתתנצל על דבריך המרבים הבל אודות הספרדים. אין פורום זה מקום להתכתשויות ספרדים / אשכנזים, ודאי לא לדברים פוגעניים.
ולא, איני ספרדי. ואם תרצה לחפש חסרונות תוכל למצוא בכל עדה / קהילה / קבוצה.
ח"ו לא זלזלתי בספרדים כלל וכלל, העברתי ביקורת (מאוד מתונה) על שיטת פסק מאוד מסויימת.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 11:20

מכון קול יוסף כתב:
16 אפריל 2019, 10:35
יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 09:20
אין לי זלזול הקשור לספרדים אלא לשיטה המזלזלזת בכל גדולי הספרדים במאה שנים האחרונות, וחושבת עצמה שהיא היחידה המכריעה לציבור הספרדי,
אני מבין, שיטתו של הגדול בחכמי ספרד בדור האחרון, שדווקא שם דגש על עיון בספרי הפוסקים ולא על סברות הכרס ולצעוק כל הזמן 'משנה ברורה', הוא זה שמזלזל בגדולי האחרונים? בגלל שהוא לא שומע לאחרונים החשובים בעניכם? זה שאתם לא מכירים את הגדולים הספרדים לא אומר שהם לא קיימים, יש התבטאויות ידועות של גדולי אשכנז המפחיתות בחשיבות הפוסקים שמביא מרן הגר"ע זיע"א, וגם החזו"א זצ"ל כל האחרונים שהראו לו בעניין האות צ' לא התייחס אליהם עד שהראו לו 'חתם סופר', מה לעשות, גם לספרדים היו חכמים, והרבה, וזה לא הדרך פשוט למחוק את כל הגאונים האלו ולנפנף בכמה אחרונים חשובים ככל שיהיו כאילו זה כל הפוסקים ואין זולתם.

ואח"כ עוד לומר שאנחנו מזלזלים בגדולי הספרדים, אין לך עזות גדולה מזו.
לא יודע מי החליט מי הגדול בחכמי ספרד בדור האחרון, ונא לא להצטדק פתאום עם גדולי חכמי הספרדים יען אין זו עיקר שיטתו של הגרע"י, אלא הגרע"י קידש את דברי השו"ע והב"י (בהרבה מקומות, ובהרבה דווקא לא כידוע, וכן קבלת הב"י אינה ברורה כלל, וכן קבלת השו"ע במקום מנהג כפשוטו לא היתה כלל, אבל אי"ז עיקר הנידון כאן), ופרט לכך נטה מדעתו לפוסקים שנראו לו.
אני מסכים שהיתה בורות מסוימת לגבי כמה מחכמי הספרדים, אבל אי"ז קשור לענין כאן.
בנידון דידן נטה לחק יעקב נגד דעת רוב גדולי האחרונים (גם הספרדים, תבדוק), והיקל באיסור תורה באופן שלא ברור שאף לפי הח"י אי"ז חמץ.


AVI12
הודעות: 2
הצטרף: 16 אפריל 2019, 10:32
נתן תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי AVI12 » 16 אפריל 2019, 11:44

יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 09:16
אין זה קשור לדין מצה עשירה אלא לשמרי יין
לפי מה שמבואר בדברי הרב אופיר מלכה שהובאו לעיל כיום לא משתמשים בחומרים מתפיחים וא"כ הבעיה הנ"ל לא קיימת גם על החבילות לא מופיעה חומרים נוספים חוץ מהחומרים הבסיסיים

בנושא כשרות לכל השנה היות והדבר מיוצר במפעל ופס יצור שהכשרות עליו כל השנה היא של העדה החרדית ככל הנראה יש פיקוח על המוצר משאר איסורים והסיבה שהסירו את הכשרות כיון שגרם לטעויות לפני ואחרי פסח כמבואר לעיל

על כן אין בעיה לאכול לפני ואחרי פסח

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 16 אפריל 2019, 11:48

AVI12 כתב:
16 אפריל 2019, 11:44
אין זה קשור לדין מצה עשירה אלא לשמרי יין
אתה מדבר על שמרי יין? לא הבנתי מה הקשר לכאן, ואיפה מרן הגר"ע זיע"א דיבר על זה.


AVI12
הודעות: 2
הצטרף: 16 אפריל 2019, 10:32
נתן תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי AVI12 » 16 אפריל 2019, 12:26

מכון קול יוסף כתב:
16 אפריל 2019, 11:48
AVI12 כתב:
16 אפריל 2019, 11:44
אין זה קשור לדין מצה עשירה אלא לשמרי יין
אתה מדבר על שמרי יין? לא הבנתי מה הקשר לכאן, ואיפה מרן הגר"ע זיע"א דיבר על זה.
זה הפולמוס העיקרי סביב עוגיות מצה עשירה מחמת חומרי ההפתחה שמוכנסים לעוגיות (שהם תחליף לשמרי יין שמוזכרים בפוסקים)
עי' בקובץ המועדים פסח ב של מוריה שהובאו שם כל הפולמוס של הרב עובדיה זצוק"ל הרב בקשי דורון והרב עמאר שליט"א

תשובותו של הרב עובדיה בענין מובאת כאן
עוגיות פפושדו הרב עובדיה.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 14:32

מכון קול יוסף כתב:
16 אפריל 2019, 11:48
AVI12 כתב:
16 אפריל 2019, 11:44
אין זה קשור לדין מצה עשירה אלא לשמרי יין
אתה מדבר על שמרי יין? לא הבנתי מה הקשר לכאן, ואיפה מרן הגר"ע זיע"א דיבר על זה.
אם כבודו לא מכיר את הענין כיצד הוא מתווכח עליו, תמוה הענין להגן על צד בלי ידיעת הנושא.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 14:53

אם אין חומר מתפיח בעוגיות הללו, ויש בו רק מי פירות בטהרתם, ברור שכבר א"א ואסור לצעוק על זה, ומותר לכתחילה לבני ספרד להשתמש במצה עשירה למי שנהג כן (בכה"ח מביא שיש מקומות של בני ספרד שנהגו שלא להשתמש במי פירות בפסח).
ומ"מ לענ"ד פשוט שאין להשתמש בזה אא"כ יעשו זאת בחבורה של יראים ושלמים (ולא רבנות בלי פרנויה), שהרי לסמוך על סתם אנשים שניגבו היטב משאר מים הוא דבר שלא בנמצא למעשה, וכפשוטו כל הענין להחזיר את המצה עשירה למפעלים בכשרות מפוקפקת רק בגלל שכך דעת השו"ע אינו מובן.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 16 אפריל 2019, 17:20

מה שבאתי לומר זה שצריך להתמקד בפן ההלכתי הטהור ולא בכל מיני שמועות ודברי הבל שאין בינם לבין השיקול ההלכתי הטהור ולא כלום, כזכור כתבתי למעלה שיש קונטרס תשובה בנושא, שצורף לעיל, ומי שרוצה לטעון, שיטען על גבי הדברים המובאים שם ושלא יצייר מצג שווא כאילו אין תשובות.

אני מכיר את ההשוואה של חומרי ההתפחה לשמרי יין, רק שהובן מדבריך כאילו מרן זצ"ל התיר שמרי יין.

לקרוא לרה"ג אברהם יוסף 'סתם אנשים' שלא נחשב ירא ושלם, זה בזיון תלמיד חכם ויישכנו נחש, הגר"א שליט"א ידוע כאחד שלא מפחד לומר את דעתו גם אם היא לא נוחה לכל מיני אנשים, כמו אביו זצ"ל, כך שגם רחוק הדבר כמטחווי קשת לומר שהוא עושה זאת ממניעים אחרים (אני לא אומר שכך אמרת, אבל למען הסר ספק).


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 16 אפריל 2019, 20:37

אתה לא יודע לקרוא? הגר"א יוסף נמצא שם כל הזמן? דיברתי עליו מילה אחת? מצד א' אתה כותב להתמקד בפן ההלכתי ומצד שני אתה משתמש בדמגוגיות.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 16 אפריל 2019, 21:35

יהודי כתב:
16 אפריל 2019, 20:37
הגר"א יוסף נמצא שם כל הזמן?
.ה' עדי שהרה"ג אברהם יוסף משגיח בשבע עיניים על המפעל הנ"ל, וכמו שנזכר בתחילת האשכול, לאכול פפושדו זה כמו לאכול בביתו ממש. הקונטרס של הרה"ג שמעון ללוש הנ"ל נכתב בהתייעצות צפופה עם הרב


תריג מצוות
הודעות: 19
הצטרף: 17 אפריל 2019, 00:39
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי תריג מצוות » 17 אפריל 2019, 00:57

יש להוסיף את דברי הביאור הלכה בריש סימן תסב שכתב ששמרי יין או כל דבר הגורם להחמצה מחמיצים אפילו ללא תערובת מים כלל, ואם כן הוא הדין אמוניום בי קרבונט. אכן הרבה אחרונים חלקו על ביאורו של המשנה ברורה בזה, וכתבו שדוקא אם מעורב מים או השמרי יין. אך ודאי שלהלכה ראוי לחוש לדברי הביאור הלכה.
ומה שהחוקרים בדקו את אופן פעולת האמוניום בי קרבונט, זה פותח פתח לשאלה כללית האם יש לסמוך על המדענים בכדי לפסוק הלכה למעשה, או שצריך להצמד לדברי הראשונים והאחרונים ולהשאיר את כבוד המדענים במקומם.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2427
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 448 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי יהודי » 17 אפריל 2019, 01:15

על זה בדיוק דיברו כאן, וכמדומה שרוב הפוסקים נקטו כהבית מאיר (שכדבריו נקט הביאור הלכה) ולא כח"י.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 237
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פפושדו

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 17 אפריל 2019, 12:23

תריג מצוות כתב:
17 אפריל 2019, 00:57
יש להוסיף את דברי הביאור הלכה בריש סימן תסב שכתב ששמרי יין או כל דבר הגורם להחמצה מחמיצים אפילו ללא תערובת מים כלל, ואם כן הוא הדין אמוניום בי קרבונט. אכן הרבה אחרונים חלקו על ביאורו של המשנה ברורה בזה, וכתבו שדוקא אם מעורב מים או השמרי יין. אך ודאי שלהלכה ראוי לחוש לדברי הביאור הלכה.
ומה שהחוקרים בדקו את אופן פעולת האמוניום בי קרבונט, זה פותח פתח לשאלה כללית האם יש לסמוך על המדענים בכדי לפסוק הלכה למעשה, או שצריך להצמד לדברי הראשונים והאחרונים ולהשאיר את כבוד המדענים במקומם.
חוץ מהטענה המדעית שיש לה בוודאי מקום, שכשכאתה מדמה ואומר שזה מתפיח מסברא דילך, הם אומרים שזה לא מתפיח, ובסברא בוודאי שיש להם מקום של כבוד, יש גם את החילוק הברור שהחומר אינו פועל אלא בחום גבוה של 70-80 מעלות ששם כבר אין חשש חימוץ.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 5 אורחים