"אנחנו לא נהגנו ליסוע למירון" - שיחת מרן ראש הישיבה שליט"א

דרומאי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
הרב @כי הם חיינו
כוונתך רצויה, ומושפעת הרבה מסלידתך ממעשי הסיקריקים שהם הקיצוניים מצד שני והמסתעף.

אני שותף מלא לתחושות אלו, ואני בדרך כלל מאלו שמחפשים את 'הצד השני' של מטבע ולא מקבל את התזה של 'מאי דעמא דבר' כלל ועיקר.

אני גם מסכים שעוד דרוש זמן כדי לדעת מה באמת אירע ואי אפשר לקבוע עובדות בהעדר מידע רחב ומלא.

אבל שומה עלי לפרסם את הידוע לי.

הכירות מקרית עם שוטרים והמשטרה ממש לא משקפים את המציאות הכואבת.
ברור שיש שוטרים שאינם חיות טרף, וגם אלו הנמנים על מחלקה זו יכולים להיות נחמדים במסגרת מפגש בלתי מחייב כמו שתיאר ר' @אברהם העברי וכבר כתבתי שיש לי קשר עם כמה וכמה כאלה לצרכי עבודה.

ועדיין, מפגש עם שוטר במסגרת עבודתו הוא בעיני מקום סכנה, הרבה יותר מעליה למירון...
מפגש עם שוטר ברגע של העדר מצב רוח יכול להסתיים במעצר שווא ולפעמים הרבה יותר גרוע, עד להרס חייו ושמו של אדם ישר, בלי שיהיה לכך אפילו בדל של הצדקה.

הדברים נכתבו מתוך ניסיון של עשרות שנים, ומתוך ידע אישי בלתי אמצעי והכירות פנימית עם המערכת המשטרתית הרקובה.
אני יכול להעיד על הדברים בפני ב''ד.
הכל נכון, חוץ ממה שכתבת שמפגש עם שוטר מקום סכנה הרבה יותר מעליה למירון. העליה למירון התבררה למפרע כמקום סכנה, וכ"ש דתרווייהו איתנהו ביה, גם עליה למירון וגם מפגש עם שוטר.
 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
בן ראם אמר:
אמונת אומן אמר:
לפני בערך 13 שנה, הייתי אז בחור לפני שידוכים, יצאתי מהישיבה בב''ב להליכה לילית, טיילתי ברחובות שקטים בגבול ב''ב ר''ג, התיישבתי על איזה ספסל לנוח רגע, פתאום בא אלי שוטר ותופס אותי באגרסיביות, בלי להסביר לי מה ולמה הוא אוזק אותי וגורר אותי לניידת, מזל שהוא הטיח בי כמה מילים שהבנתי בערך מה הוא רוצה ממני.
בקיצור הייתי לילה שלם במעצר וחקירות כי הוא החליט שאני במו עיניו, עשיתי מעשים מגונים ח''ו מתוך כוונה תחילה להציק וכו', הוא לא היסס לתבל את דבריו בשקרים מצוצים מן האצבע
אתה יודע כמה סיפורים יש על מלמדים ורבנים שעשו מעשים גרועים מאלה המתוארים לילדים ותלמידים? האם זה מעיד על הכלל?- חס ושלום. ונ"ל דה"ה לניד"ד. בכל אופן הרב אומן שליט"א, הבה נפסיק להפוך בה ולהפוך בה, אני מבקש ממש מכבודו שינצל את קשריו להשיג סיפורים על הנפטרים זצ"ל ולהעלותם באשכול שנפתח לצורך זה. כבודו חסר לנו שם.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=35&t=19931

אולי נהפוך בה וגם נהפוך בה,
אפשר וצריך לכתוב כל מה שרואים לנכון לבטא ולשתף.

אגב, הקשבתי לדבריו של הרב פייבלזון, הוא מצביע על נקודה כללית, שהיא אמת לאמיתה.
אך מהמציאות הנוכחית לא צריך להתעלם ואסור לטייח.
 

דרומאי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
דרומאי אמר:
העליה למירון התבררה למפרע כמקום סכנה, וכ"ש דתרווייהו איתנהו ביה, גם עליה למירון וגם מפגש עם שוטר
האם מקום שקורה בו אסון אחת ל110 שנים נחשב מקום סכנה?
הדוחס העצום הוא סכנה, ולא הבנו את זה.
תמיד הרגשנו שהדוחס שם הוא עצום, אך מעולם לא הבנו שמדובר בסכנה, למרות שראינו אנשים מתעלפים מזה.
לכן- להכנס לתוך הדוחס העצום בהחלט הוא סכנה, וכ"ש כשהמקום סכנה מנוהל על ידי שוטרים.
היית מוכן להפקיר את חייך בידי שוטר? זה מה שאתה עושה בבואך למירון, למקומות הדחוסים.
 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אחד התלמידים אמר:
ח"ו. המתנגדים רוצים שעוד חסידים ימותו כדי שיהיה להם דם לשים בהמצות.
אני חושב שנזעקת לשווא.
הוא התכוון במילה 'המתנגדים' , למתנגדים לעליה למירון.

טוב שיש יהודים מלמדי זכות. אבל תגובתי היה אתמול בלילה, והוא היה פעיל בבוקר והיה צריך לראות אותה. אם הוא לא הבהיר את דבריו, כנראה זה לא היה כוונתו.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
אמונת אומן אמר:
דרומאי אמר:
העליה למירון התבררה למפרע כמקום סכנה, וכ"ש דתרווייהו איתנהו ביה, גם עליה למירון וגם מפגש עם שוטר
האם מקום שקורה בו אסון אחת ל110 שנים נחשב מקום סכנה?
הדוחס העצום הוא סכנה, ולא הבנו את זה.
תמיד הרגשנו שהדוחס שם הוא עצום, אך מעולם לא הבנו שמדובר בסכנה, למרות שראינו אנשים מתעלפים מזה.
לכן- להכנס לתוך הדוחס העצום בהחלט הוא סכנה, וכ"ש כשהמקום סכנה מנוהל על ידי שוטרים.
היית מוכן להפקיר את חייך בידי שוטר? זה מה שאתה עושה בבואך למירון, למקומות הדחוסים.

אין צורך להגזים. ראינו רק שיש סכנה בדוחס המוביל לגרם מדרגות, מה שיוצר מפולת. כך גם היה בהלוויה של הרב וואזנר. אבל סתם צפיפות ודוחק אינו בהכרח מקום סכנה, כפי שהניסיון מלמד.
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
אור זרוע אמר:
דרומאי אמר:
אמונת אומן אמר:
האם מקום שקורה בו אסון אחת ל110 שנים נחשב מקום סכנה?
הדוחס העצום הוא סכנה, ולא הבנו את זה.
תמיד הרגשנו שהדוחס שם הוא עצום, אך מעולם לא הבנו שמדובר בסכנה, למרות שראינו אנשים מתעלפים מזה.
לכן- להכנס לתוך הדוחס העצום בהחלט הוא סכנה, וכ"ש כשהמקום סכנה מנוהל על ידי שוטרים.
היית מוכן להפקיר את חייך בידי שוטר? זה מה שאתה עושה בבואך למירון, למקומות הדחוסים.

אין צורך להגזים. ראינו רק שיש סכנה בדוחס המוביל לגרם מדרגות, מה שיוצר מפולת. כך גם היה בהלוויה של הרב וואזנר. אבל סתם צפיפות ודוחק אינו בהכרח מקום סכנה, כפי שהניסיון מלמד.
ברור שדוחס עצמו הוא גם סכנה
1. היו שם אנשים שמתו עוד לפני הנפילה כשעוד היו במצב של עמידה.
2. שמעתי אחד מגיע לשאול את הרב האם הוא צריך לעשות הגומל עכשיו, כי בעבר נפל בדוחק העצום במירון ורמסו אותו, אז הוא חשב שזה לא מצב של סכנה, אבל עכשיו הוא שם לב שזה כן מצב של סכנה, (ברור לי שעכשיו אינו יכול לעשות, אבל כתבתי זאת רק לצורך הידיעה).

שמעתי שהגאון הרב ר' יחזקאל רוטה זצ"ל היה צם כל שנה לפני ל"ג בעומר, שהכל יעבור בשלום, והשנה כנראה חסרנו את תפילותיו.
 
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
דרומאי אמר:
אמונת אומן אמר:
הכל נכון, חוץ ממה שכתבת שמפגש עם שוטר מקום סכנה הרבה יותר מעליה למירון. העליה למירון התבררה למפרע כמקום סכנה, וכ"ש דתרווייהו איתנהו ביה, גם עליה למירון וגם מפגש עם שוטר.
אני יספר אפיזודה מענינית על טיבם של שוטרים ומפקדים

אני בצעירותי הלכתי לכותל דרך שער יפו, ובמקום בסוף לפנות ימינה לכיוון הכותל, המשכתי ישר לכיוון שער השלשלת רציתי לראות את רצפת הר הבית, השעה היתה מאוחרת ולא הסתובבו שם ערבים, וגם הזמנים דאז היו רגועים ולא היוו שום סכנה, הגעתי עד לסוף, ושם היתה עמדה של חיילים והללו הורו לי לחזור חזרה אחורה, וכך עשיתי בדרך חזרה עבר שוטר במקום לשאלתו מה אנו עושים, עניתי לו כנ"ל, הלה ביקש תעודה מזהה, השבתי לו שאין לנו עלינו, והמשיך ללכת, ואני שומע בקשר מספר למפקד, 'מצאנו 2 בחורים חרדים מסתובבים ללא תעודה מזהה' המפקד הורה לו 'למה עזבת אותם תביא אותם אלי, וכך תוך דקה היינו מוקפים ב 7 שוטרים והוליכו אותנו לתחנת המשטרה בכותל המערבי, (ממול הכותל היום כבר אין את התחנה), התחנה היתה רקה והלה התפנה אלינו במלוא הרוגע טרטר אותנו, במשך 45 דק' סתם, ורק כשכבר לא סםקנו לו תעסוקה שחרר אותנו לדרכנו.
ללמדך שלפעמים הם משועממים, ומחפשים גם תעסוקה, וכמה נוח להתנפל על חרדים.
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
אור זרוע אמר:
דרומאי אמר:
אמונת אומן אמר:
האם מקום שקורה בו אסון אחת ל110 שנים נחשב מקום סכנה?
הדוחס העצום הוא סכנה, ולא הבנו את זה.
תמיד הרגשנו שהדוחס שם הוא עצום, אך מעולם לא הבנו שמדובר בסכנה, למרות שראינו אנשים מתעלפים מזה.
לכן- להכנס לתוך הדוחס העצום בהחלט הוא סכנה, וכ"ש כשהמקום סכנה מנוהל על ידי שוטרים.
היית מוכן להפקיר את חייך בידי שוטר? זה מה שאתה עושה בבואך למירון, למקומות הדחוסים.

אין צורך להגזים. ראינו רק שיש סכנה בדוחס המוביל לגרם מדרגות, מה שיוצר מפולת. כך גם היה בהלוויה של הרב וואזנר. אבל סתם צפיפות ודוחק אינו בהכרח מקום סכנה, כפי שהניסיון מלמד.
חלק גדול מהאסון הנוכחי אינו קשור למדרגות ולמפולת, אלא מדוחס בלבד [היו שם שתי זירות כידוע].
 
 

ברוךווייס

משתמש ותיק
למה זה משנה לנו מי אשם בכלל? מי שמאמין באלוקים יודע שהגם שהנאצים היו אשמים לגמרי במאה אחוז בשואה וכן שכל רוצח שפל ישמעאלי אשם במעשיו המגונים שזה בכ"א מסר ישר מאבינו שבשמיים להתעורר ולפשפש במעשינו. למי שיש כוח לפעול באמת בפן ההשתדלותי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם באמת יש עניין לדעת מה הסיבות לטרגדיה ואיך אפשר למנוע אותם בעתיד.

למי שאין לו יש רק אפשרות לפשפש במעשיו ןלראות איך הוא יכול להתמודד ולהתקרב להקב"ה דרך זה ויהיה לזכות הנפטרים
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אחד ואחד אמר:
דרומאי אמר:
אמונת אומן אמר:
הכל נכון, חוץ ממה שכתבת שמפגש עם שוטר מקום סכנה הרבה יותר מעליה למירון. העליה למירון התבררה למפרע כמקום סכנה, וכ"ש דתרווייהו איתנהו ביה, גם עליה למירון וגם מפגש עם שוטר.
אני יספר אפיזודה מענינית על טיבם של שוטרים ומפקדים

אני בצעירותי הלכתי לכותל דרך שער יפו, ובמקום בסוף לפנות ימינה לכיוון הכותל, המשכתי ישר לכיוון שער השלשלת רציתי לראות את רצפת הר הבית, השעה היתה מאוחרת ולא הסתובבו שם ערבים, וגם הזמנים דאז היו רגועים ולא היוו שום סכנה, הגעתי עד לסוף, ושם היתה עמדה של חיילים והללו הורו לי לחזור חזרה אחורה, וכך עשיתי בדרך חזרה עבר שוטר במקום לשאלתו מה אנו עושים, עניתי לו כנ"ל, הלה ביקש תעודה מזהה, השבתי לו שאין לנו עלינו, והמשיך ללכת, ואני שומע בקשר מספר למפקד, 'מצאנו 2 בחורים חרדים מסתובבים ללא תעודה מזהה' המפקד הורה לו 'למה עזבת אותם תביא אותם אלי, וכך תוך דקה היינו מוקפים ב 7 שוטרים והוליכו אותנו לתחנת המשטרה בכותל המערבי, (ממול הכותל היום כבר אין את התחנה), התחנה היתה רקה והלה התפנה אלינו במלוא הרוגע טרטר אותנו, במשך 45 דק' סתם, ורק כשכבר לא סםקנו לו תעסוקה שחרר אותנו לדרכנו.
ללמדך שלפעמים הם משועממים, ומחפשים גם תעסוקה, וכמה נוח להתנפל על חרדים.
רק 45 דקות? בלי מכות והשפלות? שפר חלקך.
 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
ברוךווייס אמר:
למה זה משנה לנו מי אשם בכלל? מי שמאמין באלוקים יודע שהגם שהנאצים היו אשמים לגמרי במאה אחוז בשואה וכן שכל רוצח שפל ישמעאלי אשם במעשיו המגונים שזה בכ"א מסר ישר מאבינו שבשמיים להתעורר ולפשפש במעשינו. למי שיש כוח לפעול באמת בפן ההשתדלותי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם באמת יש עניין לדעת מה הסיבות לטרגדיה ואיך אפשר למנוע אותם בעתיד.

למי שאין לו יש רק אפשרות לפשפש במעשיו ןלראות איך הוא יכול להתמודד ולהתקרב להקב"ה דרך זה ויהיה לזכות הנפטרים

האם אין אפשרות (כאילו) שלישית ? אנשים שאין להם בעצמם כח לפעול בפן ההשתדלותי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם, אבל הם רוצים לעורר תהודה ציבורית ובכחות משותפים עם עוד מעוררים להשפיע על אלו שיש להם כח לפעול וכו'.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
אחד ואחד אמר:
דרומאי אמר:
אמונת אומן אמר:
הכל נכון, חוץ ממה שכתבת שמפגש עם שוטר מקום סכנה הרבה יותר מעליה למירון. העליה למירון התבררה למפרע כמקום סכנה, וכ"ש דתרווייהו איתנהו ביה, גם עליה למירון וגם מפגש עם שוטר.
אני יספר אפיזודה מענינית על טיבם של שוטרים ומפקדים

אני בצעירותי הלכתי לכותל דרך שער יפו, ובמקום בסוף לפנות ימינה לכיוון הכותל, המשכתי ישר לכיוון שער השלשלת רציתי לראות את רצפת הר הבית, השעה היתה מאוחרת ולא הסתובבו שם ערבים, וגם הזמנים דאז היו רגועים ולא היוו שום סכנה, הגעתי עד לסוף, ושם היתה עמדה של חיילים והללו הורו לי לחזור חזרה אחורה, וכך עשיתי בדרך חזרה עבר שוטר במקום לשאלתו מה אנו עושים, עניתי לו כנ"ל, הלה ביקש תעודה מזהה, השבתי לו שאין לנו עלינו, והמשיך ללכת, ואני שומע בקשר מספר למפקד, 'מצאנו 2 בחורים חרדים מסתובבים ללא תעודה מזהה' המפקד הורה לו 'למה עזבת אותם תביא אותם אלי, וכך תוך דקה היינו מוקפים ב 7 שוטרים והוליכו אותנו לתחנת המשטרה בכותל המערבי, (ממול הכותל היום כבר אין את התחנה), התחנה היתה רקה והלה התפנה אלינו במלוא הרוגע טרטר אותנו, במשך 45 דק' סתם, ורק כשכבר לא סםקנו לו תעסוקה שחרר אותנו לדרכנו.
ללמדך שלפעמים הם משועממים, ומחפשים גם תעסוקה, וכמה נוח להתנפל על חרדים.



אינו צריך לפנים שהשוטרים אינם האדם השלם בלשון המעטה.

אבל מכאן להגיע למסקנא שבגלל עיכוב של 45 דקות אז ברור שהם רצחו 45 איש- המרחק רב.
 

ברוךווייס

משתמש ותיק
תלמיד נאמן אמר:
ברוךווייס אמר:
למה זה משנה לנו מי אשם בכלל? מי שמאמין באלוקים יודע שהגם שהנאצים היו אשמים לגמרי במאה אחוז בשואה וכן שכל רוצח שפל ישמעאלי אשם במעשיו המגונים שזה בכ"א מסר ישר מאבינו שבשמיים להתעורר ולפשפש במעשינו. למי שיש כוח לפעול באמת בפן ההשתדלותי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם באמת יש עניין לדעת מה הסיבות לטרגדיה ואיך אפשר למנוע אותם בעתיד.

למי שאין לו יש רק אפשרות לפשפש במעשיו ןלראות איך הוא יכול להתמודד ולהתקרב להקב"ה דרך זה ויהיה לזכות הנפטרים

האם אין אפשרות (כאילו) שלישית ? אנשים שאין להם בעצמם כח לפעול בפן ההשתדלותי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם, אבל הם רוצים לעורר תהודה ציבורית ובכחות משותפים עם עוד מעוררים להשפיע על אלו שיש להם כח לפעול וכו'.
לדעתי אם יש אפשרות כזאת זה כלול במי שיש לו אפשרות לפעול

אלא שבמשך השנים למדתי שזה לא באמת עובד.  לדעתי זה נדיר מאוד
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:
דרומאי אמר:
אור זרוע אמר:
חלק גדול מהאסון הנוכחי אינו קשור למדרגות ולמפולת, אלא מדוחס בלבד [היו שם שתי זירות כידוע].
ללא המפולת, אף אחד לא היה מתעכב ונעצר בדוחס.
יתכן, אך באותה מידה יכלה להיות סיבה אחרת להתעכבות ולדוחס.
מדובר בדוחס קיצוני, שבנקל יכול להרוג.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
אחד ואחד אמר:
דרומאי אמר:
הכל נכון, חוץ ממה שכתבת שמפגש עם שוטר מקום סכנה הרבה יותר מעליה למירון. העליה למירון התבררה למפרע כמקום סכנה, וכ"ש דתרווייהו איתנהו ביה, גם עליה למירון וגם מפגש עם שוטר.
אני יספר אפיזודה מענינית על טיבם של שוטרים ומפקדים

אני בצעירותי הלכתי לכותל דרך שער יפו, ובמקום בסוף לפנות ימינה לכיוון הכותל, המשכתי ישר לכיוון שער השלשלת רציתי לראות את רצפת הר הבית, השעה היתה מאוחרת ולא הסתובבו שם ערבים, וגם הזמנים דאז היו רגועים ולא היוו שום סכנה, הגעתי עד לסוף, ושם היתה עמדה של חיילים והללו הורו לי לחזור חזרה אחורה, וכך עשיתי בדרך חזרה עבר שוטר במקום לשאלתו מה אנו עושים, עניתי לו כנ"ל, הלה ביקש תעודה מזהה, השבתי לו שאין לנו עלינו, והמשיך ללכת, ואני שומע בקשר מספר למפקד, 'מצאנו 2 בחורים חרדים מסתובבים ללא תעודה מזהה' המפקד הורה לו 'למה עזבת אותם תביא אותם אלי, וכך תוך דקה היינו מוקפים ב 7 שוטרים והוליכו אותנו לתחנת המשטרה בכותל המערבי, (ממול הכותל היום כבר אין את התחנה), התחנה היתה רקה והלה התפנה אלינו במלוא הרוגע טרטר אותנו, במשך 45 דק' סתם, ורק כשכבר לא סםקנו לו תעסוקה שחרר אותנו לדרכנו.
ללמדך שלפעמים הם משועממים, ומחפשים גם תעסוקה, וכמה נוח להתנפל על חרדים.



אינו צריך לפנים שהשוטרים אינם האדם השלם בלשון המעטה.

אבל מכאן להגיע למסקנא שבגלל עיכוב של 45 דקות אז ברור שהם רצחו 45 איש- המרחק רב.
ואם אני מעיד שבאופן אישי יצא לי להפגש עם 45 מקרים כאלו? לא של עיכוב אלא של מכות רצח, השפלות נוראיות, ונסיונות ליטול מהאדם את שמו הטוב וחרותו לנצח נצחים?
 
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
ישראל הכהן אמר:
אחד ואחד אמר:
אני יספר אפיזודה מענינית על טיבם של שוטרים ומפקדים

אני בצעירותי הלכתי לכותל דרך שער יפו, ובמקום בסוף לפנות ימינה לכיוון הכותל, המשכתי ישר לכיוון שער השלשלת רציתי לראות את רצפת הר הבית, השעה היתה מאוחרת ולא הסתובבו שם ערבים, וגם הזמנים דאז היו רגועים ולא היוו שום סכנה, הגעתי עד לסוף, ושם היתה עמדה של חיילים והללו הורו לי לחזור חזרה אחורה, וכך עשיתי בדרך חזרה עבר שוטר במקום לשאלתו מה אנו עושים, עניתי לו כנ"ל, הלה ביקש תעודה מזהה, השבתי לו שאין לנו עלינו, והמשיך ללכת, ואני שומע בקשר מספר למפקד, 'מצאנו 2 בחורים חרדים מסתובבים ללא תעודה מזהה' המפקד הורה לו 'למה עזבת אותם תביא אותם אלי, וכך תוך דקה היינו מוקפים ב 7 שוטרים והוליכו אותנו לתחנת המשטרה בכותל המערבי, (ממול הכותל היום כבר אין את התחנה), התחנה היתה רקה והלה התפנה אלינו במלוא הרוגע טרטר אותנו, במשך 45 דק' סתם, ורק כשכבר לא סםקנו לו תעסוקה שחרר אותנו לדרכנו.
ללמדך שלפעמים הם משועממים, ומחפשים גם תעסוקה, וכמה נוח להתנפל על חרדים.



אינו צריך לפנים שהשוטרים אינם האדם השלם בלשון המעטה.

אבל מכאן להגיע למסקנא שבגלל עיכוב של 45 דקות אז ברור שהם רצחו 45 איש- המרחק רב.
ואם אני מעיד שבאופן אישי יצא לי להפגש עם 45 מקרים כאלו? לא של עיכוב אלא של מכות רצח, השפלות נוראיות, ונסיונות ליטול מהאדם את שמו הטוב וחרותו לנצח נצחים?

גם על משטרים של רשעים שאינם הגונים נאמר מאמר חז"ל אלולי מוראה וכו' איש את רעהו חיים בלעו!
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
אמונת אומן אמר:
ישראל הכהן אמר:
אינו צריך לפנים שהשוטרים אינם האדם השלם בלשון המעטה.

אבל מכאן להגיע למסקנא שבגלל עיכוב של 45 דקות אז ברור שהם רצחו 45 איש- המרחק רב.
ואם אני מעיד שבאופן אישי יצא לי להפגש עם 45 מקרים כאלו? לא של עיכוב אלא של מכות רצח, השפלות נוראיות, ונסיונות ליטול מהאדם את שמו הטוב וחרותו לנצח נצחים?

גם על משטרים של רשעים שאינם הגונים נאמר מאמר חז"ל אלולי מוראה וכו' איש את רעהו חיים בלעו!
ולכן? אסור לפרסם את רשעותם שידעו אנשים להזהר?

אומר גלויות למה אני חותר.

אם אני שומע מחר על מלמד שנעצר בגלל התעללות בילדים, או בעל שהכה את אשתו,  ויש למשטרה 7 עדים, אני יוצא מתוך הנחה שלאה היה ולא נברא!
 
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
ישראל הכהן אמר:
אמונת אומן אמר:
ואם אני מעיד שבאופן אישי יצא לי להפגש עם 45 מקרים כאלו? לא של עיכוב אלא של מכות רצח, השפלות נוראיות, ונסיונות ליטול מהאדם את שמו הטוב וחרותו לנצח נצחים?

גם על משטרים של רשעים שאינם הגונים נאמר מאמר חז"ל אלולי מוראה וכו' איש את רעהו חיים בלעו!
ולכן? אסור לפרסם את רשעותם שידעו אנשים להזהר?

אומר גלויות למה אני חותר.

אם אני שומע מחר על מלמד שנעצר בגלל התעללות בילדים, או בעל שהכה את אשתו,  ויש למשטרה 7 עדים, אני יוצא מתוך הנחה שלאה היה ולא נברא!

על כגון דא [רק במשטר של אנטישמים בחו"ל] אמר החפץ חיים זיע"א אין עשן בלי אש!

ועכ"פ למיחש מיבעי.
ודאי אם יש 7 עדים!
 
 

nls

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
אמונת אומן אמר:
ישראל הכהן אמר:
גם על משטרים של רשעים שאינם הגונים נאמר מאמר חז"ל אלולי מוראה וכו' איש את רעהו חיים בלעו!
ולכן? אסור לפרסם את רשעותם שידעו אנשים להזהר?

אומר גלויות למה אני חותר.

אם אני שומע מחר על מלמד שנעצר בגלל התעללות בילדים, או בעל שהכה את אשתו,  ויש למשטרה 7 עדים, אני יוצא מתוך הנחה שלאה היה ולא נברא!

על כגון דא [רק במשטר של אנטישמים בחו"ל] אמר החפץ חיים זיע"א אין עשן בלי אש!

ועכ"פ למיחש מיבעי.

מתאר לעצמי ומקווה בשבילך שלא עברת מימיך חקירה תחת אזהרה במשטרה בנוסף למעצר חמוד של יום יומיים... מציע לך לשמוע על זכות השתיקה ידידי, מי שלא עבר לא מכיר ולא יתאר לעצמו 
אין עשן בלי אש, אבל כשהמשטרה רוצה גם עשן של סיגריה יתפרסם ויופץ כעשן של שריפת יערות הכרמל
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
ועכ"פ למיחש מיבעי.
ודאי אם יש 7 עדים!
פשוט מאד. כשהמשטרה אומרת 7 עדים, זה אפילו לא בגדר אומדנא שיש עדים כלל!

כנראה שבמשטר האנטישמי של הח''ח היתה עדיין בושה [או סכנה] לשקר!

בכל אופן, הח''ח יכול היה להעיד על מה שבמקומו,
וגם אני להבאא''ה עד כשר, ומעיד על מה שבמקומי.
גם את האש גם את העשן מיצצרים לפי צורכי הכותרת של העיתון מחר בבוקר, ואם שוטר יודע שיזכה להכנס לעיתון הוא ימציא 7 עדויות מפלילות, ואין דרך בעולם להכחישו, ואף יצטרפו 7 שוטרים לתמוך בעדותו.
וכמו שציטטתי לעיל את העדות מהודעה האישית שקיבלתי מאחד מחשובי הרבנים בפורום.
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
בעצם היתה כאן סטיה של ממש ממטרת האשכול
הכותרת היא: "אנחנו לא נהגנו ליסוע למירון - שיחת מרן ראש הישיבה שליט"א"
ונידונו כאן איך נגרמה המפולת, והאם נכון לחשוב מחשבות וכו'
וכן על דרכי התנהלות השוטרים
2 הדברים האלו חשובים מאד ומצדיקים לפתוח אשכול מיוחד על זה, אבל ברשותכם אחזור אל נשוא האשכול

כידוע באמת, קהל עדת היראים צאצאי עולי ליטא, אכן לא נהגו ליסוע למירון, וכידוע כל גדולי הדורות המשתייכים לחוג זה עוררו על זה רבות את עדת מרעיתם, וכידוע הרב ש"ך גם דיבר מזה והתריע רבות על עוון ביטול התורה, וכן על עצם ההתנגדות ללכת על קברי צדיקים.
עד לכאן הדברים עתיקים וידועים.
ואם בעדת יוצאי ליטא, היה נשאר המצב כך לא הייתי כותב עכשיו כאן, אבל וכאן מגיע ה'אבל' הגדול, כידוע לכל בר בי רב, שהיאר-צייט של גדולי ומאורי הדור נהפך להילולא ממשית, אני מידי שנה הייתי רואה את העליה הגדולה על קברו של הרב ש"ך החז"א והרב אלישיב, ועוד, ואני הקטן תמה תמיה רבתי, מה נשתנו אלו מאלו, הרי ברור לנו שהרשב"י הוא גבוה מעל גבוה, ואין לנו שום השגה ואחיזה בו כלל, ואם על ציונו לא הולכים מחמת הסיבה ש'אין מנהינו וכו', א"כ כ"ש שעל אלו בדורות האחרונים גם 'אין מנהגינו', ואם שם נתבטלה הסיבה מחמת ירידת הדורות, שצריכים חיזוק זה א"כ מה שונה דין הרשב"י.

אשמח מאד אם מישהו יוכל לתת לי מענה, בשאלה זו שמנקרת במוחי, כל אימת שאני רואה את העליה הגדולה לציוני גדולי עדת יוצאי ליטא
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אחד ואחד אמר:
אשמח מאד אם מישהו יוכל לתת לי מענה, בשאלה זו שמנקרת במוחי, כל אימת שאני רואה את העליה הגדולה לציוני גדולי עדת יוצאי ליטא
אני משער שמרן הגרי''ג מתנגד גם לכל התופעות הללו.
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
אמונת אומן אמר:
אחד ואחד אמר:
אשמח מאד אם מישהו יוכל לתת לי מענה, בשאלה זו שמנקרת במוחי, כל אימת שאני רואה את העליה הגדולה לציוני גדולי עדת יוצאי ליטא
אני משער שמרן הגרי''ג מתנגד גם לכל התופעות הללו.
בכל זאת אל זה הוא לא מדבר, והוא כנראה גם יודע מה קורה, ועכ"פ יש ראשי ישיבות שיודעים על כך, ולא שמענו אחד שיעורר על כך
 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
השאלה הזו גם מנקרת במוחי, כשראיתי מסעות של ראשי ישיבות לליטא ול... ליזענסק..
התשובה לדעתי היא לא במישור הרעיוני-ערכי.
 

אבי חי

משתמש ותיק
אחד ואחד אמר:
אשמח מאד אם מישהו יוכל לתת לי מענה, בשאלה זו שמנקרת במוחי, כל אימת שאני רואה את העליה הגדולה לציוני גדולי עדת יוצאי ליטא

כנראה כי המחיר אינו שוה (בעליה לבית החיים בבני ברק אין יציאה מהלימוד כ"כ, וגם אין יצה"ר של אקשן והנאה)

אך לגוף הנידון מסתמא צדקו דברי @אמונת אומן


דברי @יהודה יעקבזון לא הבנתי. לא נ"ל שיש מי שנוסע לליז'נסק או לראדין ונמנע מליסוע למירון. זה לא אותם אנשים.
[ומסתמא אם היתה תופעה נפוצה שבחורים נוסעים לראדין היו נלחמים בזה 'קצת' יותר מהדיבורים על מירון]
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
אבי חי אמר:
דברי @יהודה יעקבזון לא הבנתי. לא נ"ל שיש מי שנוסע לליז'נסק או לראדין ונמנע מליסוע למירון. זה לא אותם אנשים.
[ומסתמא אם היתה תופעה נפוצה שבחורים נוסעים לראדין היו נלחמים בזה 'קצת' יותר מהדיבורים על מירון]

אין באפשרותי לעקוב אחרי ראשי הישיבה שהזכרתי [אחד מהם חבר מועצג"ת] האם הם עולים למירון...
אך הצבעתי על תופעה, שהמניע לכך לדעתי היא לא משינוי השקפה וגישה 'רעיונית'.
יש שינוים ותמורות בציבור הליטאי, וזה לא מתבטא רק בנושא שאוזכר כאן.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודה יעקבזון אמר:
ש שינוים ותמורות בציבור הליטאי, וזה לא מתבטא רק בנושא שאוזכר כאן.
שינויים חיוביים ביותר, וה''ה בציבור החסידי, מקבלין דין מן דין, ואמרין קדיש בשמיה מרומא!

מרן הגרי''ג מייצג בהחלט את הזן המקורי שלא זז מהמסורת הישנה, וזה לגיטימי ביותר.
 

יוספזון

משתמש ותיק
אבי חי אמר:
אחד ואחד אמר:
אשמח מאד אם מישהו יוכל לתת לי מענה, בשאלה זו שמנקרת במוחי, כל אימת שאני רואה את העליה הגדולה לציוני גדולי עדת יוצאי ליטא

כנראה כי המחיר אינו שוה (בעליה לבית החיים בבני ברק אין יציאה מהלימוד כ"כ, וגם אין יצה"ר של אקשן והנאה)

אך לגוף הנידון מסתמא צדקו דברי @אמונת אומן


דברי @יהודה יעקבזון לא הבנתי. לא נ"ל שיש מי שנוסע לליז'נסק או לראדין ונמנע מליסוע למירון. זה לא אותם אנשים.
[ומסתמא אם היתה תופעה נפוצה שבחורים נוסעים לראדין היו נלחמים בזה 'קצת' יותר מהדיבורים על מירון]
די, מספיק!!! אתה לא רוצה לנסוע, אל תיסע! תפסיקו כבר עם הזלזול  הזה של 'אקשן והנאה'... לכל הדעות זה פחות אקשן והנאה מלבלות על חוף הים בבין הזמנים.
 
 
חלק עליון תַחתִית